FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: antipathiQue w Luty 29, 2012, 20:01:14 pm
-
Witam,
Dzisiaj pod marketem zanim wyposażyłem się w piwo na dzisiejszy mecz wyłączając kota zaczął piszczeć.
Po wyciągnięciu kluczyka pojawiło się pipkanie (szybki przerywany dźwięk o wysokiej częstotliwości ;D ).
Nie wyświetlił się żaden błąd ani komunikat. Po kilku sekundach pipczenie ustało.
Poszedłem kupić piwo, wróciłem i wszystko normalnie działało.
Wróciłem do domu, wyciągam kluczyk i znowu to samo. Zamknąłem z pilota (dwa przyciśnięcia) i ponownie otworzyłem i nic nie pipczy...
Co to ???
Pozdrawiam,
Jakub.
-
Nie zostawiasz czasem lewarka skrzyni biegów w pozycji innej niż P? Jak zgasisz auto,. a masz lewar na pozycji D, R, N, to "pipczy". Inna rzecz, że w tej pozycji nie zapalisz auta.
-
Witam,
Jak lewarek jest w pozycji innej niż P to przecież nie wyciągnę kluczyka ze stacyjki...
Zauważyłem, że to coś z hamulcem postojowym... pipczy do czas kiedy gaśnie kontrolka zaciągniętego ręcznego po wrzuceniu P.
Dzisiaj darzyło się to tylko raz... dodam, że zrobiłem 300km po baaardzo mokrej nawierzchni, czy to może być powiązane ?
Coś tam zamokło? Pod domem, godzine temu, jak wróciłem znowu pipczało...
Jakieś rozwiązania?
Pozdrawiam,
Jakub.
-
Może trzeba skalibrować ręczny?
-
Podaj z jakiego roku mas S-typa?? Masz ręczny elektryczny czy zwykły??
-
Witam,
Jak widać z stopce moich wiadomości rocznik mojego kota to 2003 z automatem 6-cio biegowym i elektrycznym ręcznym.
Co do pipkania... cichnie jak gaśnie kontrolka ręcznego... jak zaciągnę go sam, na wrzuconym biegu P to wyświetla sie komunikat o nieprawidłowym działaniu "parkbreak". Przy zaciąganiu ręcznego pod koniec spod auta wydobywa się prawidłowy odgłos zaciągania hamulca a później krótki dźwięk jakby ręczny odpuszczał.
Ale... ten problem sam zniknął. Teraz wszystko działa poprawnie i nic nie piszczy, ręczny zaciąga się tak jak wcześniej, nie wyświetla się żaden błąd. Może sie tam coś zabrudziło i teraz samo wyczyściło? Może zamokło i wyschło? W każdym razie problem póki co zniknął.
Pozdrawiam,
Jakub.
-
Do linek dostał ci syf i woda i ci to przymarzło i sterownik nie mół ci zaciągnąć ręcznego i oszczegał cie o tym fakcie.Jeśli ci się to powtórzy to masz do naprawy ręczny
-
Odświże trochę temat bo problem mam podobny :-kogutki
Po zgaszeniu silnika pojawił się sygnał dźwiękowy trzy razy po trzy ,,bipy" i później przestaje. Tak jak u kolegi nie wyświetlają się żadne komunikaty o błędach ani nie zapalają się żadne kontrolki. Tylko że u mnie jest manualna skrzynia biegów a nie automat, więc chyba teoria z ręcznym odpada?? A więc pytanie co to może być???
Kot to S-type 3.0 v6 manula z 2001 roku.
Z góry dzieki za pomoc
Pozdrawiam
Artur
-
Dopisze jeszcze że jak przekręce kluczyk na zapłon (pozycja w której zapalają się wszystkie kontrolki) bez odpalania silnika i później spowrotem przestawie kluczyk w pozycje w której można go wyjąć to wczesniej opisany sygnał też się pojawia. Nie mam pojęcia o co może mu chodzić... :- pojecia
-
A ręczny masz na drzwigni czy automatyczny???
-
A ręczny masz na drzwigni czy automatyczny???
Jest normalna standardowa dźwignia hamulca ręcznego z boku, więc to nie jest automatyczny.
-
Lampka oświetlenia wnętrza ci gaśnie po zmknieciu drzwi??
-
Lampka oświetlenia wnętrza ci gaśnie po zmknieciu drzwi??
Lampki po zamknięciu drzwi gasną po kilku sekundach, a jak zamknę z pilota to odrazu
-
Ma ktoś może jakiś pomysł na to ,,pipczenie"??? :- pojecia