FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Cypis.bdg w Luty 26, 2012, 13:15:58 pm

Tytuł: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Luty 26, 2012, 13:15:58 pm
Witam.
Orientuje się ktoś może, co boli mojego kota? Od kilku dni zauważyłem wyraźny spadek mocy, Jag nie chce się wkręcać na obroty tak szybko jak kiedyś, przy redukcji wchodzi na wysokie obroty, ryczy, ale nie chce przyśpieszać. Sprawdziłem błędy i wyskoczyły następujące:
* P1000 Silnik moduł sterujący (ECM) - wewnętrzny błąd
* P1313 Silnik mechanicznych uszkodzeń, okablowanie, zapłon / system paliwowy, wtryskiwacz (e) MAP / TP / ECT / IAT sensor, EVAP systemu ECM
* P0300 Silnik pracuje w pozytywnym stanie momentu obrotowego, a następnie PCM wykrył losowy wypadania zapłonu w jednym lub kilku cylindrach silnika (PCM nie mógł określić, które cylinder wypadanie).
Samochód jest zagazowany i problem występuje zarówno na gazie jak i na bęzynie, więc eliminuje problem z wtryskiwaczami czy układem paliwowym. Silnik pracuje równo, ale nie jedzie. Czy to może być taki banał jak świece?
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Luty 26, 2012, 16:28:27 pm
Świece, cewki do sprawdzenia. Błąd P1000 to błąd pojawiający sie przy diagnozowaniu nieodpowiednim diagnoskopem. Opcja szukaj i znajdziesz masę tematów nawiązujących do twojego problemu. To stała bolączka tych silników.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Marzec 01, 2012, 16:11:18 pm
Witam ponownie.
Kolejna analiza błędów, doszły następujące:
P0301, P0303, P0305- wskazują one na niewypały w rzędzie 1.
oraz P1316- Okablowanie, inny kod błędu (s) przechowywane, zapłon / system paliwowy, MAP / TP / ECT / IAT sensor, wtryskiwacz (e) ECM.
Zasugerowałem się wątkiem http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,12719.msg118287.html#msg118287 i również wymieniłem czujnik prędkości wałka rozrządu w problemowej połówce V-ki. Niestety naprawa na szybko i z braku dostępności części wykorzystałem używaną z rozebranego anglika. Nie rozwiązało to problemu. Wymieniłem świece, mechanik sprawdził cewki, powinno być ok, a nie jest. Mechanik odczytał jeszcze błąd:
P0035- Typ   Powertrain - dozowania paliwa i powietrza - ISO / SAE Controlled
Opis:   Turbosprężarka / Supercharger Bypass Zawór obwodu wysokiego

Czy ktoś wie co może znaczyć ten błąd w 3.0 0V6? Przecież tam nie ma turbo...
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Marzec 01, 2012, 19:16:09 pm
Sprawdź wtyczkę wchodzącą do komputera silnika czy nie ma tam syfu. Jeśli masz możliwość to podmień sterownik.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Marzec 01, 2012, 19:31:06 pm
Mechanik sprawdzał to złącze. Ma pęknięty plastik osłaniający wtyczkę, co mogło być przyczyną zaśniedzenia styków, stąd moja prośba o sprawdzenie złącza. Ponoć wszystko jest ok, styki wyglądają na czyste. Chętnie bym sprawdził inny komputer, ale nie mogę znaleźć żadnego w pobliżu. Znalazłem jedynie anglika z silnikiem 2,5 rozebranego na części. Komputer raczej ma inny :\
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Marzec 01, 2012, 19:46:12 pm
Dzięki RedOctober za wsparcie, jesteś jedyną osobą która chce mi pomóc.  :-thank
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Marzec 01, 2012, 20:01:49 pm
Pytanie od czego jest ona pęknieta?? Znasz historię twojego autka? Chodzi głównie o wypadkowość.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Marzec 01, 2012, 20:46:54 pm
Generalnie auto nie było bite, sprawdzałem czujnikiem lakieru i oglądałem na warsztacie przed zakupem. Z przygód miał jedynie delikatnie przerysowany bok, ale został dobrze zrobiony, warstwa lakieru jest niewiele grubsza od oryginału. W silniku widać, że ktoś grzebał, chociażby przy zakładaniu instalacji gazowej. Brakuje kilku śrub, niektóre kostki mają pęknięte zaczepy, ale wszystko sprawdziłem i powinno być ok. Komputer faktycznie może być podejrzany. Ostatnio miałem nieciekawą przygodę, krótko po ruszeniu temperatura poszła na maksa do góry, zatrzymałem się, spojrzałem pod machę a silnik jeszcze się nie rozgrzał, płyn był, wszystko ok. Włączyłem stacyjkę ponownie i nadal temperatura, za trzecim resetem stacyjki wskaźnik wrócił do normy. Myślałem, że to może być zaśniedziałe złącze czujnika temp, ale wyglądało na ok. Być może faktycznie komp wariuje.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Marzec 01, 2012, 21:13:44 pm
A widzisz nie pisałeś że masz gaz. Wygląda to mi na źle podłączony gaz pod kompa i on wariuje.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Marzec 01, 2012, 23:43:12 pm
Gaz był montowany w Holandi, mam samochód od ponad miesiąca i nie było dotychczas z nim problemów. Jeździł dobrze zarówno na gazie jak i na benzynie. Teraz problem jest przy jeździe na obu paliwach.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Marzec 01, 2012, 23:58:08 pm
Sprawdź jeszcze przepływomierz. Odłącz go zobacz czy jest różnica.

Ciężko też tak diagnozować jak nie ma auta pod ręką. Jeśli masz cewki sprawne, czujnik położenia wałka też, świece wymienione, to pozostaje tylko uszkodzona wiązka, albo komp świruje i nie potrafi sterować silnikiem. Muszę sie z tym przespać. Jutro jak mi coś wpadnie to dam znać.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Marzec 03, 2012, 09:05:21 am
Mam!
Świruje komp na 100%. Dorzuca mi jakieś dziwne błędy co chwile, ostatnio nawet katalizator. Sprawdziłem ładowanie, miał 13,1V i to może być problem. Sprawdziłem masy i przewód alternator-aku, wszystko ok. Zostaje alternator. Co ciekawe, zaraz po odpaleniu daje nawet 15,3V !!! później spada do 13,1V. Słyszałem, że koty są wrażliwe na napięcie i to może być przyczyna wszystkich problemów. Jestem umówiony w warsztacie specjalizującym się w naprawie alternatorów  na wtorek. Zobaczymy.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Marzec 03, 2012, 19:01:30 pm
No to masz już winnego całego zamieszania. Pytanie czy komp przeżył to wysokie napięcie.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Marzec 05, 2012, 18:34:21 pm
Niestety to nie było rozwiązaniem problemu. Spece od alternatorów twierdzą, że z alternatorem jest ok. Sprawdzali inny, nowy i też takie ładowanie było. Pada podejrzenie na komputer silnika, który też reguluje napięcie ładowania. Oddałem dzisiaj samochód do specjalisty od fordów (z polecenia kolegi), silnik niby fordowski, więc może zdiagnozują poprawnie. Sprawdzili go na szybko IDS-em, po kasowaniu błędów moim ELM327 o dziwo nie zostały żadne błędy w pamięci, poza oczywistym P1000. Nawet w FrezeFrame nic nie było, moim sprzętem nie mam do nich dostępu i byłem przekonany, że one coś więcej mi powiedzą. Nic, samochód zostawiłem, dam się wykazać specjalistom. Niech sprawdzą elektrykę, podciśnienia i inne duperelki. Trzymam kciuki, żeby po kieszeni za bardzo nie pojechali.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Marzec 09, 2012, 14:42:17 pm
Dzisiaj odbieram samochód od mechanika. Przejżeli silnik, układ zapłonowy, paliwowy i tu wszystko gra. Okazało się, że katalizator od pierwszej połówki rozsypał się i prawie nie miał przelotu, co prawdopodobnie było przyczyną problemu. Poczekam aż złożą i zobaczymy. Zastanawia mnie tylko co z tym ładowaniem? czy to normalne zachowanie w x-type?
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Bedek w Marzec 09, 2012, 20:02:45 pm
Skok napięcia po odpaleniu jest normalny, choć w moim aucie występuje nie zawsze - może to zależy od stanu nałądowania akumulatora ?? Natomiast napięcie ładowania mam ok 14V 13,8-14,2V i to raczej jest poprawne.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Marzec 12, 2012, 19:23:12 pm
Fuck!!! Niestety nie koniec moich przebojów... Okazało się jednak, że to silnik. Potrzebuję zrobić remont, albo wymienić na jakiś używany. Szczerze mówiąc wolałbym remont, z używanym nigdy nie wiadomo... Czy ktoś ma namiary gdzie można dostać części takie jak np pierścienie? W salonie chcą 400zł za komplet na jeden tłok. Help!
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: kborut w Marzec 21, 2012, 10:23:19 am
Ja miałem podobną akcie okazało się że główne kable prądowe do wymiany wyglądały na ok a jednak były zasniedziale wymieniłem kabel z aku do rozrusznika i do alternatora i jest igła
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Marzec 22, 2012, 16:18:09 pm
Chciałbym podsumować moją przygodę... Głównym problemem okazała się awaria katalizatora. Przepalił się i to tak pechowo, że zatkał szczelnie wylot spalin. Ciśnienie nie miało którędy uchodzić, więc przedostawało się na dół silnika poprzez szczeliny między pierścieniami a cylindrem. Ujawniło się to po uszczelnieniu miski olejowej, kiedy to ciśnienie nie miało ujścia i olej zaczął wyciekać odmami. Po rozebraniu silnika okazało się, że stanęły pierścienie olejowe, przez co przepchanie katalizatora nie przyniosło większej poprawy. Silnik się nie przytarł, pierścienie są w normie, dostały jedynie panewki. W poniedziałek odbieram kota i zobaczymy czy to wszystko. Nie tłumaczy to problemów z ładowaniem, czy skoku temperatury o którym pisałem. Przeczyściłem wszystkie złącza, sprawdziłem kable od aka, zobaczymy, może będzie ok.
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: vivaldi w Maj 08, 2012, 12:51:48 pm
z tym ładowaniem w x typie tak jest dokładnie tak jak napisałeś i tak jak ci mówili mechanicy najpierw  po zapaleniu jest 15  a potem spada
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Maj 30, 2012, 00:11:19 am
I po problemach! Wymieniłem jeszcze czujnik stukowy, wywalał błąd. Teraz zostało tylko zrobienie powrotu, żeby zlikwidować błąd ciśnienia paliwa w listwie przy jeździe na gazie. Silnik chodzi jak rakieta, po odkręceniu korka wlewu oleju, zero dmuchania. Bałem się, że będzie gorzej :)
Tytuł: Odp: Spadek mocy w X-Type 3.0
Wiadomość wysłana przez: Cypis.bdg w Grudzień 14, 2012, 05:08:13 am
Powrót gazu zrobiony, wszystko działało super. Silnik okazał się jednak rzeźnią, po czasie znowu panewki.... Wymieniam na nowy, chyba jedyna rozsądna decyzja, szkoda że nie zrobiłem tak od razu. W starym silniku było grzebane nie raz, a papudraków nie brakuje.... Przy wymianie silnika okazało się, że przewód z głównej wiązki do czujnika stukowego był puszczony gdzieś obok wydechu i się niestety przepalił. Złe działania tego czujnika również mogło doprowadzić do uszkodzenia panewek....