FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Bakerplusa w Luty 26, 2012, 01:43:55 am
-
witam mam jaguara z 2003 roku przebieg 124K km 3.0
ostatnio zauwazylem kilka problemow z nim zwiazanych. Napisze o nich tutaj moze cos poradzicie .
jednen z nich , dzis jechalem kotem i depnolem pare razy ostro i stalo sie cos strasznego . Temperatura silnika nagle wzrosla ze az zapalila sie czerwona kontrolka przy wskazniku temp i komunikat engine temp high. zatrzymalem sie natychmiast i pozwolilem przestygnac troche .
przy normalnej jezdzie temp jest taka jak powinna byc nie przekracza polowy ,ale za kazdym razem kiedy troche depne podskakuje do prawie 3/4 skali ,ale po chwili opada , to co stalo sie dzisiaj jeszcze sie nie zdazylo. co moze byc przyczyna tego ?
przy normalnej jezdzie problem przegrzewania sie nie wystepuje.
drugi problem to to ze ostatnio zauwazylem pod kotem plame i wydaje mi sie ze to olej silnikowy. tak od strony pasazera pod silnikiem.zajzalem pod spod i zobaczylem ze jest tam upaprane olejem . zrobilem zdjecie na tyle ile moglem w garazu . na gorze silnik jest czysty . zuccie okiem i powiedzcie co o tym myslicie
zaczynam miec juz powoli dos tego samochodu , mysle nad sprzedaza jezeli te usterki okaza sie jakos powazne
oto fotka
(http://img834.imageshack.us/img834/322/img0339ro.jpg)
-
Po pierwsze witamy na forum.
Po drugie to wyciek oleju masz niezły.
Co do temperatury to sprawdź poziom płynu chłodzącego. Czy robiłeś rorząd, jeśli tak to czy wymieniałeś pompę wody?
-
poziom plynu w normie
a ten wyciek od kad go zauwazylem nie daje mi spac po nocach
dziwne tylko ze nie widzialem go wczesniej , a napewno jest tam od dawna ana zmianie oleju tez mi nigdy nic nie powiedzieli
denerwuje mnie to auto juz
-
rozrzad nie byl robiony , pompa wodna tez nie wymieniana
-
Spróbuj zrobic test a mianowicie jesli jezdziles samochodem i jest juz w miarę cieeply silnik po powrocie do domu nie gas samochodu tylko zostaw odpalony i opserwuj zachowanie temperatury silnika być moze temperatura wzrośnie co wtedy bedzie świadczyło o nieszczelnym układzie chłodzenia
-
A może uszczelka pod głowicą?
-
A może uszczelka pod głowicą?
Objaw pasuje... Jeśłi włąsnie od przegazówki temperatura się podnosi, to by wskazywało na gazowanie do układu chłodzenia. W 2 samochodach miałem padniętą uszczelkę i w obu było tak samo - po ostrej przegazówce albo jeździe zbyt długo na wysokich obrotach zagrzewał się za bardzo silnik. Wystarczyło wrzucić na luz na jakiś czas i temperatura wracała do normy. Oczywiście trzeba sprawdzić węże zaraz po zbyt mocnym zagrzaniu - "powinny" wtedy być napuchnięte i twarde jak kamień. Można też, ale bardzo ostrożnie! po przegrzaniu silnika delikatnie polużnić korek od płynu chłodzącego, jednak trzeba to robić w jakiejś dobrej rękawicy i najplepiej jeszcze reklamóce na rękawicy. Jeśli polużnisz wtedy korek i bardzo długo będzie schodzić ciśnienie wraz z typowym "bulgotaniem" w układzie - TO WIEDZ, ŻE JUŻ JEST ŹLE :-gwizd