FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: david w Luty 25, 2012, 13:33:57 pm

Tytuł: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: david w Luty 25, 2012, 13:33:57 pm
Witam.
Mam problem, tzn. samochód szarpie przy prędkości ok75-95km/h na niskich obrotach(do 2000obr/min - 5 bieg).
Po przełączeniu na 4 bieg i zwiększeniu nieznacznie obrotów problem ustaje.
Przy większych obrotach i prędkościach problem nie występuje, tak samo jak przy niskich.
Występuje również szarpanie (falowanie obrotów w przedoale 800-1300) na przełożeniach R lub D  i wciśniętym hamulcu nożnym(np. stop na światłach).
Słabiej czuć to w trybie P.
Wymieniłem świece oraz sondę lambda.
Nic cię nie zmieniło.
Po podłączeniu do kopma cały czas wyświetla błąd P1000.

Aha, mam w nim gaz fabryczny z Belgii z 2001r. Wtrysk ciągły AG.
NA GAZIE NIE JEDZIE WCALE, TZN SZARPIE JESZCZE MOCNIEJ.


Zamierzam się zabrać za cewki.
Ma ktoś pomysł, co to może być???

S-type 3.0 automat 2001r
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: rodger w Luty 25, 2012, 13:45:40 pm
Na zimnym i ciepłym silniku jest tak samo?
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: mariuszlwl w Luty 25, 2012, 15:11:05 pm
za wolne obroty jest odpowiedzialny silniczek krokowy warto tez sprawdzić  przepustnice i ewentualnie przepływomierz
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: david w Luty 25, 2012, 15:21:32 pm
na zimnym i ciepłym silniku jest to samo.
na zimnym jak wolno jadę (do 10km/h), to momentami zdarzają się niskie obroty ok.500/min i jakby auto czasami nie chce reagować na delikatne wciskanie gazu.dopiero przy mocniejszym wciśnięciu jedzie.
silniczek krokowy był już czyszczony jakimś płynem czy czymś - tak mi powiedziano
a mechanik nie chce go wyjmować, bo jest połączony z przepustnicą czy jakoś tak
sorki, ale nie jestem mechanikiem, więc mogę śmiesznie pisać:)
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: rodger w Luty 25, 2012, 16:31:26 pm
Powiedz mechanikowi żeby sprawdził Ci połączenia dolotu powietrza szczególnie od odmy.
Poczytaj na forum o lewym powietrzu.
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: david w Luty 25, 2012, 22:13:18 pm
Lewego powietrza w układzie dolotowym nie było - mówił mi, że sprawdzał to jako pierwsze...
[Czytałem na forum o lewym powietrzu i podobnych problemach, ale nie znalazłem jednoznacznej odp.]
Więc teraz podobno zostały cewki do wymiany, a potem wtryski.
Ale tu mówi, że to raczej nie to, bo poszarpywania są zbyt nieregularne.
A nie wiesz może rodger czy jak podjadę do Karlika w Poznaniu, to komp wykaże mi coś innego niż u mechanika?
Np. jeszcze jakieś inne błędy?
Jest w ogóle sens jechać do serwisu i się podpiąć czy próbować samemu rozwiązać problem??
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Luty 25, 2012, 22:44:28 pm
Do karlika możesz podjechać, skasują ci nie mało i poczytaj na forum o tym serwisie i jego jakości.

P1000 to niemożliwe dokończenie testu/system nie gotowy do odpowiedzi - Tester nieodpowiedni do Jaguara, nie potrafi zdiagnozować systemu EEC IV i EEC V.

Musiałbyś przeprowadzić adaptacje przepustnicy oraz sprawdzić przepływke.
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: david w Luty 26, 2012, 12:43:17 pm
To w takim razie mam się zająć najpierw przepustnicą oraz przepływomierzem zanim dobiorę się do cewek, tak?
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Luty 26, 2012, 13:03:03 pm
Ale tego bez dobrego sprzętu diagnostycznego nie zrobisz
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: rodger w Luty 26, 2012, 17:04:27 pm
Dysfunkcja przepustnicy czy przepływomierza wyjdzie na diagnozie, z cewkami różnie bywa. Ja się bujałem z podobnym problemem kilka dobrych miesięcy skończyło się na tym że mechanik wymienił mi 3 cewki pod kolektorem a z pozostałych sześciu, metodą prób i błędów wybrał trzy. Powiedział mi też że lewego powietrza nie ma ale coś syczy i nie może tego za nic zdiagnozować. Po czasie stare cewki umierały po kolei i w między czasie sam znalazłem lewe powietrze na kolankach od odmy nie było łatwo. Bo żeby je wymienić trzeba ściągnąć kolektor i listwę wtryskową. Od tej pory nawet mi nie jęknie tylko ładnie mruczy.

BTW
Jeden z okolicznych elektryków (ponoć najlepszy  :-zly) powiedział mi żebym sobie wymienił silnik  :-super
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: Goliat83 w Kwiecień 06, 2012, 20:21:55 pm
Jak dla mnie to cewki. Wymień wszystkie bo jak jedna padła to beda sie sypac wszystkie po kolei. Koszt moze i duzy ale to przeciez Jaguar. Pozdro  :-tylko
Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: BOGDA w Kwiecień 07, 2012, 09:37:12 am
Małam podobny problem ..pisalam już o tym ..podobnie jak ty wymieniłam najpierw przepustnice ...i nic pozytywnego sie nie działo ...potem sonde i było przez jakiś czas dobrze ale problem sie zaczął powtarzać ...kotek tracił na mocy wymieniłam 4cewki znowu było lepiej na jakiś czas ... miedzyczasie ..padł mi silnik  :-cry po jego wymianie było to samo -przełożono mi ze starego silnika roczne 4 cewki i 2 stare .. i nowe świece ...
Na benzynie jeździł kiepsko, a na gazie tragicznie ...

Zabawa w kotka i myszke skonczyła sie mam nadzieję teraz ... :-jag

Pomogło kolejne rozbieranie i wymiana jeszcze raz wszystkich cewek na nowe... Jeździ bez awaryjnie
Oczywiście droczy sie czasami ze mną iiiiii....
 lekko mi szarpnie ......- jak sie kończy gaz  :-cry

Tytuł: Odp: SZARPANIE NA 5 BIEGU - POMOCY!!!
Wiadomość wysłana przez: darek s w Kwiecień 07, 2012, 12:38:16 pm
A w moim kocie pomogła wymiana samych świec i po kłopocie.