FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: kusfelan w Luty 23, 2012, 21:35:03 pm
-
Przymierzam się do wymiany napinacza i rolek od alternatora i klimatyzacji i nie wiem czym mam się kierować przy zakupie tych części. na angielskim ebay widzę naciągacz za 40 funtów a gdzieś na polskiej stronie widziałem za prawie 400 zl. ale czy są to dobre rzeczy ? a może wiecie gdzie można kupić tanio i dobrze lub chociaż czego mam szukać _producent . Moze ktoś dysponuje jakimiś numerkami części ? Chce wymienić pasek napinacz i rolki (chyba trzy?)
Pozdrowienia od kotka estate z dwu litrowym diselkiem z pierwszej połowy2004 roku.
-
Co do ceny to napinacz własnie kosztuje coś koło 300-400 niestety :- pojecia
Posiada amortyzatorek dlatego jest taki drogi.
Brałem wszystko SKF.
Całość napinacz, rolki plus pasek wyszło coś koło 500
-
czy ten napinacz jest ok?
www.ebay.co.uk/itm/MONDEO-DRIVE-BELT-TENSIONER-2-0-TDCi-AIRCON-/290660833310?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CommercialVehicleParts_SM&hash=item43acbc581e (http://www.ebay.co.uk/itm/MONDEO-DRIVE-BELT-TENSIONER-2-0-TDCi-AIRCON-/290660833310?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CommercialVehicleParts_SM&hash=item43acbc581e)
-
http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-X-TYPE-AUXILIARY-DRIVE-BELT-TENSIONER-2-0-2-2-TD-AIRCON-/180803846924?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a18bfc30c#ht_1100wt_698 (http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-X-TYPE-AUXILIARY-DRIVE-BELT-TENSIONER-2-0-2-2-TD-AIRCON-/180803846924?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a18bfc30c#ht_1100wt_698)
-
witam.. nie wiem jak wygląda napinacz i rolki w dieslu, ja posiadam benzynę 2.5 i też miałem do wymiany łożyska bo już szumiały i piszczały na rolkach i napinaczu, koszt nowych był masakryczny więc wyciągnołem spisałem numery samych łożysk, kupiłem same łożyska po dwadzieścia parę zł. za sztukę i założyłem do starych rolek i napinacza, problem możesz mieć z napinaczem jeśli ten amortyzatorek o którym pisał COBI jest zużyty bo w tedy pasuje żebyś wymienił cały napinacz a nie tylko łożysko, poznasz to po tym że jak odpalisz auto napinacz powinien stać w jednym miejscu, jeśli jest zużyty będzie drżał.
-
Dokładnie taki jak koledzy pokazali.
W napędzie jest ten napinacz, 3 rolki (razem z tą na napinaczu) oraz pasek wielorowkowy.
-
Dobre pytanie i na czasie także u mnie.
Czy ktoś ma doświadczenia co powinno zostać wymienione? Widziałem film instruktażowy wymiany w Passacie i jako komplet wymieniano napinacz, koło pasowe wraz z śrubami mocującymi oraz koło na alternatorze. Słyszałem że przy okazji dobrze wymienić pompę wody bo koszt już nie jest wielki.
Proszę o opinie i może instrukcje jak do tego tematu podejść bo w Passacie cały przód rozebrali.
Tutaj filmik http://www.youtube.com/watch?v=7rln2XUTfDE&feature=related
Jak to ugryźć w X bo dojście z boku paskudne.
-
No i po wymianie napinacza rolek i paska . Jest zupełnie inaczej-ciszej i nie tylko podczas postoju ale i jazdy. Pełna satysfakcja.
-
Witam, własnie dzis odebrałem kota ze szpitala i wymienione:
-napinacz paska wielorowkowego razem z rolka (uszkodzone bylo trzymanie sprezyny w podstawie i rolka szumiała)
-pozostałe dwie rolki prowadzące (mocno szumialy)
-pasek wielorowkowy
-kolo główne od wału (juz bylo zmęczone i latało na boki więc szkoda to zostawiać, tam jest tłumienie jakby ktoś nie wiedział)
-przegląd alternatora przy okazji (wymiana łożysk bo juz troche było słychać)
-wymiana hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu (nie trzymał dobrze, okazało się podczas przykręcania koła pasowego)
Trudny dostęp, trzeba łapy z silnika odkręcać i opuścić silnik. Ale efekt.... chodzi jak zegarek:). Wszystkie części firmowe, nie podróbki. P.S. okazuje się że ten hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu jest minimalnie inny od tego z mondeo mkIII tdci 2.0, piszę o tym bo może się komuś przydać taka informacja.
Pozdrawiam
-
Kolego Koczis a gdzie kupowałeś ten napinacz hydrauliczny łańcucha i ile on kosztował? ;)
No i jaki miałeś przebieg że wymieniałeś go? :-A
-
przebieg 110tyś, jak juz było rozkręcone to warto sprawdzić wszystko. Co do części, to kupował mi brat w hurtowni HART, części SKF, koło główne na wale - corteco. Jeśli jesteś z okolic Bytomia, to mam możliwość załatwienia. Są też dostępne części odpowiedniki, tańsze średnio 30% od markowych. Jak co to pisz na priv.
-
Witam wszystkich.
Jestem przed wymianą osprzętu alternatora oraz regeneracji samego alternatora z powodu falujących obrotów na biegu jałowym w moim kocie 2.0 diesel.
Bardzo proszę Was koledzy czy ta oferta będzie ok z tym kompletem na allegro??
SPECYFIKACJA CZĘŚCI:
NAPINACZ KPL BSG
PASEK WIELOROWKOWY HUTCHINSON 6PK1640 szt.1
ROLKI POŚREDNIE OSPRZĘTU NACHI JAPAN szt.2
SPRZĘGŁO ZWROTNE ALTERNATORA ZEN ( WOLNE KOŁO ) szt.1
Zwłaszcza jeżeli chodzi o te wolne koło na alternatorze ze sprzęgiełkiem zwrotnym zamiast koła pasowego. Wiadomo po usunięciu tego garbu na obudowie alternatora.
Chcę zrobić komplet na lata bo wiem ,że dostęp fatalny. A pasek i rolki już widać ,że są wyrobione. Na pasku widnieje rowek.
Bardzo proszę o poradę i ewentualnie inną lepszą propozycję oraz czy coś dodatkowo należy wymienić za jednym odkręceniem i opuszczeniem silnika.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam wszystkich.
-
Zestaw jest ok,
Ja kupowałem u tego sprzedającego sprężynę i rolki - gość przez telefon wie co mówi i przyznam szczerze, że się zna na tym co sprzedaje (oczywiście powie, że rolka ZEN`a jest najlepsza itd.).
U siebie zamontowałem rolkę INA (od benzyny miała na sobie taki dodatkowy pierścień). W fimie zajmującej się alternatorami wywalili go i nie trzeba było ścinać kołnierza alternatora.
W mondeo znajomego przerabialiśmy to samo - tam trzeba było ściąć brzeg - wszystko działa już 3 lata (u mnie w X-ie nie dawno wymieniłem wszystko na nowe łącznie z kołem pasowym Dayco, bo doszedłem do wniosku, że +320zł przy tej operacji nie zbawi mnie).
Co do falujących obrotów - rozumiem, że to tylko dźwięk, a obrotomierz stoi w miejscu :)
Często przyczyną są wyrobione tulejki trzymające sprężynę.
-
Dziękuję bardzo za opinie na temat tego zestawu. Może ktoś jeszcze ma zdanie na temat tej oferty oprzyrządowania?
Natomiast kolego gonzo7 obroty falują i w dzwięku i na obrotomierzu nawet dochodzi niekiedy ,sporadycznie do prawie 1500 obrotów
I falują przy zimnym i trochę też przy zagrzanym.
Kolego gonzo7 mówisz o dodatkowej wymianie koła pasowego wału korbowego ? DAYCO?
Będę wdzięczny za kolejne instrukcje.
Pozdro
-
Jeśli chodzi o dayco to mam złe doświadczenia jeśli chodzi o osprzęt do ciężarówek/autobusów - potrafią rolki rozlecieć się po 800km.
Z ciekawości spojrzałem do hurtowni i gates jest po niecałe 371zł a febi po ok 340 a corteco po 401, resztę chcesz to też mogę sprawdzić
-
Co do koła pasowego - zgadza się - to masz oryginał Dayco (inne nie ma sensu kupować).
Sprzedający (ten z linka) od razu będzie Ci wcikać śruby do koła (Febi dodaje je gratis do swojego koła, ale tylko Dayco daje pewność, że nie będzie niespodzianki) - możesz je odpuścić - to tylko wciskanie towaru przez sprzedającego.
Ja koło wymieniłem przy okazji robiąc całość, by mieć i jego z głowy w przyszłości.
U mnie obroty falowaly tylko w dzwięku i tylko przy temperaturach poniżej ok 8st C. Jak się rozgrzał bylo ok.
Ogólnie całym osprzętem wtedy trząsło i napinacz wyraźniej mocniej drgał.
-
Do gonzo7
Kolego ,a z tymi śrubami do tego koła to jak zalatwic ? -starych użyć?
Czyli polecasz te koło wału korbowego dayco do naszego auta ? Bo wcześniej post kolega napisał ,że do ciężarówek i autobusów rozlatują się po 800km no, ale to są duże maszyny i inne przeciążenia także może tam nie dają rady,a tutaj na pierwszy montaż te montują w fordzie.
Orientujecie się może ile by kosztowała robocizna tego co chcę zrobić łącznie z montażem koła wału korbowego?
Napewno ktoś taki zestaw robił. I może znacie i polecacie dobry ale nie drogi :) zakład na terenie śląska (Katowice ,Sosnowiec i wszystkie oscienne miasta)
Będę wdzięczny za sugestie.
Pozdro :)
-
Tak, użyj starych śrub (sam miałem wątpliwości, czy je wymienić na nowe, ale koledzy z tego forum wyleczyli mnie z tego i nie żałuję).
Zdecydowanie polecam DAYCO - ogólnie to koło działa na zasadzie dwumasy i wszystkie inne jest ryzyko, że wymienisz i będzie biło.
Ja robiłem cały zestaw u znajomego mechanika i płaciłem coś max 300zł za komplet. Niestety gość nie przyjmuje nowych klientów, bo ma tyle roboty.
Pozdrowienia, zatem dla sąsiada ze śląska - jestem z Sosnowca.
-
Witam witam, znowu odgrzewam kotleta ale cóż zrobić...
Mam X-typa 2.5, szumi dość głośno w sumie nie wiadomo co ale wiem, że w okolicach alternatora. I teraz pytanie czy ktoś ma numery rolek które trzeba by wymienić od tamtej strony ? Nie chce rozbierać sprawdzać kupować i jeździć po części wole mieć wszystko od razu i wymienić na miejscu.
Trzeba wymieniać cały napinacz czy wystarczy samą rolkę ?
Dzięki !
-
Jak w okolicy alternatora to może po prostu łożyska w alternatorze.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Zrzuce pasek bede wiedzial ale raczej to nie alternator, przebieg - 80tys mil