FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Whitesnake w Luty 13, 2012, 11:49:24 am
-
Czasami, po przekroczeniu 2,5 tyś obrotów pojawia mi się taki komunikat.
Poziom płynu wygląda ok, wycieków brak, temperatura nawet przy dłuższych trasach trzyma się w normie.
Po mieście nie ma problemu. Jednak na trasie, jak przekroczę 130Km/h wyskakuje komunikat.
Jak zwolnię do ok 60km/h to gaśnie... i tak w kółko.
Co to może być?
-
Poziom płynu wygląda ok,
to najpierw się upewnij żeby mieć pewność :-super
a potem dokładnie poszukaj ewentualnych wycieków
Ja miałem delikatny wyciek spod termostatu, wymieniłem uszczelki a przy okazji parę węzy i problem zniknął :-yipee
-
W sumie to może być kilka spraw... Po pierwsze, upewnij się jeszcze raz, że płynu masz rzeczywiście na max. Po drugie musisz mieć pewność, że nie masz wydmuchanej uszczelki głowicy (głowic) i objawów z tym związanych (puchnięcie węży). Po trzecie trzeba sprawdzić jakoś sam czujnik, ale to nie będzie łatwo, bo na wolnych obrotach może działać poprawnie, a dopiero przy zwiększonym ciśnieniu coś może szwankować. Jeśli wszystkie inne sprawy są ok, to można po prostu wymienić sam czujnik poziomu płynu.
-
Dzięki. Na początek uzupełnię jednak płyn. Piszą, że ma go być aż po dolną krawędź wlewu. Prawda to?
U mnie sięgał ok połowy zbiornika...
-
Ja mam X300 więc może jest trochę inaczej. W każdym razie u mnie musi być na zimnym silniku na maksa. A na ciepłym wzrasta sporo wyżej. Jak jest na min albo w połowie zakresu na zimnym silniku, to na rozgrzanym czasem zapalała się kontrolka na chwilę.
-
Jeszcze raz wielkie dzięki!
Dolałem przed chwilą do pełna i na lekko ciepłym silniku weszło 0,5 litra.
Nie myślałem, że ten zbiornik jest tak pojemy :o.
Podleje mu jeszcze jutro rano na zimnym i zobaczymy czy pomoże.
-
Odświeżę temat, jadąc dziś z pracy zapaliła mi się czerwona kontrolka i wyskoczył napis "engine coolant low". Sprawdziłem poziom płynu chłodniczego i faktycznie wydaje się brakować. Chciałbym dolać ale powstaje pytanie ile dolać oraz jaki płyn ?
-
Jeśli nie wiesz jaki był nalewany to może warto go wymienić? Proponuję eco2000 lub inny niewchodzący w reakcję z innymi.
Co do kontrolki. Bywa tak, że brakuje "naparstek" i będzie się pokazywało, lub przy jeździe na nierównym podłożu zmienia się stan płynu na chwilę i wyskakuje ww podany komunikat. Jeśli brakuje ten "naparstek" to czasami w tych samochodach przy jeździe na wysokich obrotach lub przy przygazowaniu na postoju wyrzuca odrobinę przez zbiorniczek wyrównawczy.
-
Faktycznie może lepiej wymienić na nowy. Orientuje się ktoś ile takiego płynu wchodzi w układ ?
-
Dokładnie nie pamiętam - ale maks 12 litrów. Może być, że 8 lub 10 ale też nie mniej.
-
Faktycznie może lepiej wymienić na nowy. Orientuje się ktoś ile takiego płynu wchodzi w układ ?
Na 99% 10 litrów, warto przy okazji przepłukać chłodnicę i sprawdzić jaką masz pompę wody i obudowę termostatu. W tych częściach zastosowano tworzywo a lata i różnice temperatur robią swoje, są zestawy zrobione z metalu.
-
Obudowa termostatu jest plastikowa. Jaki płyn jest zalecany przez Jaguara ?
-
Nie wiem, kup jakiś uniwersalny do chłodnic chyba aluminiowych.
-
Ja mam wlany płyn Prestone ...
Piotr
-
Doraźnie wlej szklankę wody nie zaszkodzi a zniknie kontrolka u siebie mam różowy
http://www.autotydzien.pl/plyn-do-chlodnicy-jaki-kupic-czy-kolor-ma-znaczenie/
-
wodę destylawaną, lub przegotowaną, bez kamienia kotłowego, i najlepiej na zimnym silniku, na gorącym, z czajnika zagotowaną, tylko się nie poparz przy odkręcaniu. ;D
-
Lub najtańszą z biedry ;D
-
cześć, tak się chyba dzieje we wszystkich z tego co widze , mi sie tak zdarzyło ze 3 razy dolałem dosłownie może ze setke i kontrolka znikneła...mała różnica poziomu i juz może być lampeczka
-
Co do kolorów płynu. Kolory w założeniu były po to, żeby ich ze sobą nie mieszać, jednak zdarzają się przypadki, że płyny chłodnicze tego samego koloru mają różne, wchodzące ze sobą w reakcje składy chemiczne.
Najlepiej kupić taki, który nie reaguje z innymi. Według mnie nie ma tutaj aż takiego znaczenia jak przy oleju, czy płyn chłodniczy był zalecany przez jaguara czy nie.
Co do wody, dobre rozwiązanie chwilowe do testu, jednak w przypadku sklerozy zimą może kosztować to baaaardzo dużo :D
-
ogólnie kontrola czerwona mi się nie pali cały czas. Wczoraj jak uruchomiłem silnik się zapaliła i od razu zgasła ale, to już sygnał, że może troszkę brakować. Jutro sprawdzę do jakiej temperatury mam płyn w samochodzie i jak się okaże ze powyżej -30 stopni, to zrobię dolewkę wody destylowanej. Myślę, że pomoże :)
-
Wody nie lej bo na zime Ci opadnie poziom zamarzania i sie zdziwisz później. Jak nie wymieniles za swojej kadencji to po prostu wymień płyn. Ja od siebie polecam Valvoline max life coolant coś tam. Jest uniwersalny, do chłodnic aluminiowych i stalowych i spełnia aprobaty większości producentów.
-
Ja bym zrobił dolewke a z początkiem jesieni wymienił cały jak nie wiadomo co lane wcześniej i kiedy. A kolory można mieszać ale w składzie musi być ten sam glikol( są dwa etylowy i propylenowy) jak pomieszamy to zrobi się Kisiel i zasyfimy cały układ :-thumpdown
-
Zazwyczaj już jest głównie monoetylenowy :)
-
Jak już temat się pojawił, to pozwolę sobie podzielić się swoimi wątpliwościami.
1. Jaki jest prawidłowy poziom płynu chłodniczego w X308 na zimno? Jak wiemy, zbiorniczek nie jest przezroczysty. Pływak od czujnika poziomu zaś ma swój maks gdzieś w połowie zbiorniczka. Mam wrażenie, że jak zalewam powyżej połowy (np. pod korek) to stopniowo płynu ubywa..
2. Czy to normalne, że przy odkręcaniu korka zbiorniczka płynu (na zimnym silniku) praktycznie za każdym razem słyszę, jak płyn się przelewa na lewą stronę samochodu? Mam wrażenie, że po prostu jest jakieś podciśnienie w układzie i w momencie jak odkręcam korek, to część płynu obecna w rurce wlewa się do tego zbiorniczka zlokalizowanego przy lewym kole ??????