FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: tomek1212 w Luty 12, 2012, 10:11:53 am

Tytuł: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Luty 12, 2012, 10:11:53 am
Witam
Niedawno stałem się szczęśliwym (jak na razie) posiadaczem Jaguara XJ 3,2 automat rocznik 1992r.
Oczywiście jak to w starych Jaguarach bywa również i mój cierpi na pewne przypadłości, oto najbardziej denerwujące jakie udało mi się zaobserwować:

1. Ogrzewanie. Nie działa nawiew na nogi, ponadto nie ma żadnej reakcji (poza zaświeceniem kontrolki) po wciśnięciu przycisku z symbolem przedniej szyby. Poza tym silnik nie osiąga pełnej temperatury, ale tutaj wina leży zapewne w termostacie, który zamierzam jutro wymienić. Kwestia nawiewu na nogi to zapewne jak czytałem na forum problem z serwomotorami. Tym się zajmę również w najbliższym czasie, ale pytanie mam do posiadaczy XJ40 czy jest chociaż jedna osoba zadowolona z ogrzewania w tym modelu (zwłaszcza na nogi) ? Autem zamierzam jeździć na co dzień, no ale w taką pogode jak teraz na dłuższe trasy jest to po prostu niekomfortowe, a chyba nie o to chodzi w takim samochodzie.

2. Spalanie rzędu 13-14l benzyny w trasie i ponad 20 w mieście uważam za normalne w takim aucie, chociaż spodziewałem się że będzie palić nieco mniej. Oczywiście jazda bardzo spokojna. Spalanie wg komputera.

3. Ktoś prawdopodobnie wyjął z licznika kontrolkę spalonej żarówki. Zanim ją założę z powrotem chce się upewnić, że wszystkie żarówki mają odpowiednią wartość. Mój Jag posiada z przodu podwójne okrągłe lampy. Problem w tym, że ktoś założył reflektory od fiata 125p (co ciekawe pasują idealnie). Pytanie brzmi, jakiego typu i jakiej mocy montowane są żarówki w oryginalnych okrągłych reflektorach i jaka jest ich logika działania (co się świeci na krótkich a co na długich) ?

4. Symbol pioruna na desce i komunikat "fuse 1" jak wyczytałem na forum oznacza przepalenie bezpiecznika w skrzynce po prawej stronie, jednak mam przeczucie, że wszystkie będą dobre (jutro sprawdzę). Ponadto zaświeca się również komunikat "PAD", ale tylko po wciśnięciu przycisku "VSM". Dodatkowo, za każdym naciśnięciem hamulca zaświeca sie czerwona lampka z wykrzyknikiem. Ma ona związek z czujnikami klocków ? ABS działa poprawnie i ta lampka gaśnie po uruchomieniu silnika razem z innymi.  Dodam, ze mam zwykłe liczniki analogowe.

5. Czy w tym modelu jest funkcja domykania szyb ? Próbowałem kluczykiem, ale nie idą (może trzeba je zaprogramować tak jak w innych bardziej popularnych samochodach ?). Czy szyby posiadają funkcje "auto" ? U mnie żadna nie działa w ten sposób, podnosi sie lub opuszcza tylko podczas wciskania przycisku.

6. Czy wie ktoś jakie powinno być prawidłowe wyprzedzenie zapłonu ?
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Luty 12, 2012, 11:26:14 am
1. U mnie ogrzewanie jest glanc pomada. To stary silnik więc daje dużo ciepła. Poza tym ostatnio jak wyturlałem go z garażu na przewietrzenie to mi się ciepło zrobiło bez ogrzewania :) -20 stopni, letnie opony i czysty lód na moich dróżkach lokalnych :) Może być tak, że jak wymienisz termostat będzie ok, bo stary może być zacięty na dużym obiegu i samochód jeździ niedogrzany. Jak masz ogrzewanie przedniej szyby to powinieneś widzieć takie cieniutkie pionowe druciki zatopione w szkle. Jak masz i nie działa to wymień sobie szybę na nową (ok. 900 zł). Jak nie masz to ogrzewania nie zadziała :)

2. Spalanie ewidentnie za duże. Wprawdzie 3.2 palą minimalnie więcej niż 4.0 ale mój Daimler 4.0 w trasie spala ok. 10-11 litrów przy spokojnej jeździe. 14 to już ostre deptanie. W mieście nie przekroczyłem jeszcze 20 litrów (Warszawa). Sprawdź komputer, może sonda, może jakiś wtrysk leje, może przepływomierz itp. Dużo znajdziesz na forum.

3. Żarówki z przodu masz oryginalnie H4. Mijania są zewnętrzne klosze, drogowe wewnętrzne. Sprawdź wszystkie żarówki bo kontrolka świeci się też jak masz przepalone halogeny przeciwmgielne, których możesz nawet nie używać.

4. PAD - było na forum - klocki się skończyły. Sprawdź płyn hamulcowy, klocki, tarcze, podstawa.

5. Mogę powiedzieć tylko o Daimlerze. Jak przytrzymam kluczyk w zamku to domyka mi szyby i szyberdach. Poza tym sprawdź, czy na pewno nie masz funkcji AUTO. Trzeba na bardzo krótko wcisnąć przycisk opuszczania szyby (inaczej niż w większości aut, gdzie trzeba przytrzymać).

Poza tym z opisu wynika, że masz przyzwoite auto. Zrób mu porządny pakiet startowy - wymień oleje w silniku ,skrzyni, podepnij się pod diagnostykę, wymień płyn chłodniczy (może trzeba przepłukać układ i wtedy poprawi się grzanie) i hamulcowy. Sprawdź tarcze, klocki, gumki i amortyzatory. I powinno być git  :-V

No i czytaj forum - naprawdę dużo się dowiesz :)

Życzę powodzenia i wytrwałości w życiu z Dużym Kotem :)

Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Luty 12, 2012, 11:45:13 am
Dzięki za odpowiedź.

1. W życiu bym nie podejrzewał, ze te stare jaguary miały elektrycznie grzaną szybę przednią (tak jak w fordach). Myślałem, ze ten przycisk służy do kierowania nawiewu na czołową szybę. Oczywiście sama szyba nie ma ogrzewania, zapewne dlatego, że jest nieoryginalna. Gdzie można kupić nową szybę ogrzewaną ? Nie wiesz może czy pasuje z serii x300 (jest kilka takich szyb na allegro). ?

2. No właśnie nie wiem gdzie tam jest sonda, bo pod maską jej nie widać. Poza tym chyba powinny być dwie, bo tam jest podwójny układ wydechowy już od samego kolektora. Wtrysk nawet jakby lał, to komputer tego odnotuje w wskazaniach zużycia paliwa. Przepływomierz jak najbardziej może być winny, ale trzeba by znać jego logikę działania. Raczej nie podepnę się do jaga żadnym popularnym komputerem diagnostycznym, aby odczytać przepływ powietrza, więc pozostają raczej pomiary analogowe, jednak do tego warto by znać jego zasadę działania i prawidłowe wartości dla poszczególnych położeń przepustnicy. Jeszcze jest taka możliwość, ze wysokie spalanie spowodowane jest niedogrzaniem silnika.

5. U Ciebie funkcja auto działa do wszystkich szyb ? W obie strony ?  Odpinałeś kiedykolwiek akumulator ? Jeżeli tak, to później działało domykanie i funkcja auto, czy trzeba było jakoś programować szyby ?
 
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: jaguarek w Luty 12, 2012, 12:37:30 pm


5. Mogę powiedzieć tylko o Daimlerze. Jak przytrzymam kluczyk w zamku to domyka mi szyby i szyberdach.


W każdym xj40 tak jest,dodatkowo masz jeszcze przycisk na desce którym zamykasz wszystko to znaczy masz odsunięte 4 szyby i szyberdach przyciskasz przycisk i wszystko naraz się zamyka.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Luty 12, 2012, 12:45:48 pm
Chwila, a w XJ40 nie jest też tak, że jak masz oryginalnie zwykłą szybę, to przy wciśnięciu przycisku DEF (ogrzewanie przedniej szyby) to załącza się nadmuch tylko na szybę z max obrotami i włącza przy tym klimę? W X300 tak  jest   :-W
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Luty 12, 2012, 13:03:06 pm
W każdym xj40 tak jest,dodatkowo masz jeszcze przycisk na desce którym zamykasz wszystko to znaczy masz odsunięte 4 szyby i szyberdach przyciskasz przycisk i wszystko naraz się zamyka.

Mowa o przycisku do zamykania zamków na desce koło zegarka ?
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Luty 12, 2012, 13:17:03 pm
Co do spalania wysokiego to może być to też spowodowane tym że masz niedogrzany silnik i długo trzyma go sterownik na ssaniu i wtedy spalanie może ci wzrosnąć.
Co do tej szyby podgrzewanej to nawet Renault stosował takie udogodnienie już w Laguanach I (prod. od 94r.) i Safrane I (prod. od 92r.), a nawet w 25 która miało to już w 88r.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Luty 12, 2012, 16:39:24 pm
No więc tak. Sprawdzałem i przycisk na desce rzeczywiście zamyka drzwi i wszystkie okna, ale tylko na przekręconym kluczyku (tak ma być ?).

Co do przycisku ogrzewania przedniej szyby, to u mnie jest on opisany pod spodem "screen" a na samym przycisku jest symbol szyby z napisem w środku "air" co by sugerowało, że jednak chodzi o nadmuch na szybę. Powtarzam że mój kot jest z 92r i ma jeszcze ten stary panel do nawiewu (dźwignia "face vents" w poziomie).

Jutro zmienię termostat i zobaczymy co się poprawi. Nie wiecie może z czego pasuje termostat do tego silnika ? Coś takiego będzie pasować ? http://allegro.pl/termostat-daewoo-korando-musso-jaguar-xj-xjs-xjsc-i2057876886.html

Już nie chodzi mi o koszt, tylko dostępność, bo coś takiego dostanę w każdym sklepie.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: jaguarek w Luty 12, 2012, 18:17:03 pm
Tak na przekręconym kluczyku,więc przycisk dobrze ci działa,a termostat jeżeli pisze że 3.6 do roku 94,a ty masz 92 to znaczy że pasuje.A cena bardzo dobra.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Luty 12, 2012, 18:40:30 pm
Co do przedniej szyby to nie kupowałbym używanej. Bo jest duża szansa, że kupisz z niedziałającym grzaniem. Kup nową Pilkington za 900 zł i po sprawie. Podobno pomaga w mroźne dni.

Po odpięciu akumulatora nie miałem żadnych problemów z szybami. Działa na pewno dla przednich, tylnych bardzo dawno nie otwierałem  :-[
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: jaguarek w Luty 12, 2012, 18:54:38 pm
Yoohas ma rację.Po odpięciu bateri niema żadnych problemów czy odepniesz go na chwile,czy auto będzie stało  miesiąc bez bateri.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Luty 12, 2012, 19:00:32 pm
No fajnie, tylko gdzie taką szybę można kupić ? Domyślam się że raczej nie w ASO za te pieniądze.

U mnie funkcja auto jak również domykanie niestety nie działa (chyba tylko w nowszych rocznikach była taka opcja), nie licząc możliwości domykania okien przy pomocy przycisku na desce do ryglowania zamków.

Mam jeszcze jedno pytanie. Domyślam się, ze seria XJ40 nie posiada filtra kabinowego. Z którego miejsca układ pobiera powietrze do nagrzewnicy ? Pytanie moje uzasadniam faktem, iż okropnie parują mi szyby od środka, nawiew niby działa ale bez rewelacji, jednak nie pomaga to w odparowaniu szyb. Niestety nie włącza się klimatyzacja, ale wydaje mi się że nawet z niesprawną klimą powinno dać się odparować szyby.
Wczoraj zrobiłem trasę ponad 300km i mimo nawiewu włączonego na maks okropnie zmarzły mi nogi, a szyby poza tym ze były zaparowane to po prostu zamarzły od środka i można było je śmiało skrobać . Wydaje mi się, ze tak nie powinno być.
Ponadto tylna klapa (bagażnika) od wewnątrz jest cała mokra. Nie wiem skąd tyle wilgoci w tym aucie.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Luty 12, 2012, 22:39:22 pm
Chopie, sprawdź nagrzewnicę bo chyba Ci przecieka. Sprawdź, czy pod dywanikami nie masz płynu chłodniczego. Jak masz, to na 99% nagrzewnica do wymiany.

Szybę możesz kupić praktycznie u każdego szanującego się szklarza.

Ja kupiłem 2 miesiące temu tu: http://www.media-soft.pl/autoszyby/

Poza tym sprawdź (może na jakiejś myjni) czy masz auto szczelne. Może po ktoś źle wkleił szybę przednią lub tylną. Stąd wilgoć w środku.

Ale jeśli masz problem z odparowaniem szyb to rzuć okiem najpierw na nagrzewnicę.

Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Luty 12, 2012, 22:47:18 pm
Woda w bagażniku może być spowodowana tym że masz nieszczelą tylną klapę bagażnika, nieszczelnym wlewem paliwa, dziurą w bagażniku lub nieszczelną szybą.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Luty 13, 2012, 10:08:16 am
Woda w bagażniku może być jeszcze z powodu anteny! U mnie raz się tak zdarzyło, okazało się, że uszczelka anteny puszczała. Sprawdzić też trzeba, czy wężyk gumowy z anteny jest wprowadzony w otwór prowadzący wodę na zewnątrz (do nadkola).
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Luty 13, 2012, 11:53:33 am
Nagrzewnica jest dobra. Jakby rzeczywiście przeciekała, to w kabinie byłoby czuć glikolem, a to jest bardzo charakterystyczny zapach.
Antena jest nieoryginalna, więc może tamtędy podciekać.
Ta woda w bagażniku raczej nie wlewa się z zewnątrz, tylko pojawia na skutek parowania, gdyż dywanik jest suchy, a mokra jest cała klapa od wewnątrz.

Dzięki wszystkim za rady, będę z tym walczył zapewne w najbliższym czasie.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Luty 14, 2012, 11:06:47 am
Wczoraj grzebałem trochę przy tych nawiewach i stwierdziłem kilka dziwnych faktów. Zdjąłem plastikowe podszybie, są tam upchane dwa filtry (mają one na celu zatrzymywać liście przed dostaniem się do układu nawiewu), ale one są tak skonstruowane, że raczej nie mogą się zatkać żadnymi pyłkami. Co ciekawe zauważyłem, że po włączeniu nadmuchu czuć, że dmuchawa dmucha w drugą stronę, tzn właśnie w kierunku podszybia.
Po wyjęciu bezpiecznika od lewej dmuchawy nic się nie dzieje, natomiast po wyjęciu tego od prawej nawiew zanika całkowicie.

Zna ktoś może zasadę działania tych wentylatorów ? Tzn chodzi mi o to jak one dmuchają, czy jeden służy na jedną stronę a drugi na drugą, czy może jeden dmucha do drugiego i dopiero razem mogą zapewnić prawidłowy przepływ powietrza ?

Trzeba będzie wyjąć oba wiatraki, i wymienić tranzystory darlingtona, jednak mam problemy z kupnem takowych w moim mieście.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Luty 14, 2012, 11:22:47 am
Wylutuj tranzystory i pokaż w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym.

Kupowałem tutaj:

http://www.tme.eu/pl/katalog/#index (http://www.tme.eu/pl/katalog/#index)

ponad rok temu więc nie wiem czy będą.

PS. Z tą nagrzewnicą to nie do końca jest tak. Nie zawsze czuć glikolem. Bardziej czuć jak Ci poleci na kolektor ten glikol. Ale jak już rozebrałeś bebechy to pewnie wszystko widzisz.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Luty 15, 2012, 20:09:09 pm
No i miałeś rację, nieszczelna jest nagrzewnica. Najprawdopodobniej spróbuję ją polutować, gdyż nowa jest nie do kupienia, a używana może być jeszcze gorsza od mojej.

Żeby się dostać do nagrzewnicy nie trzeba nawet ściągać górnej deski, jednak ja to zrobiłem, bo dość ułatwia to całą sytuację, ponadto chciałem z bliska przyjrzeć się kompletnemu zespołowi wentylacji.
Teraz pozostaje uzdrowić oba wentylatory no i mam nadzieję, ze w aucie wreszcie będzie ciepło (zwłaszcza na nogi).

Aha, ta moja szyba chyba jednak jest oryginalna (mimo że nie jest napisane triplex tak jak na pozostałych). Po zdjęciu deski widać, ze nikt jej wcześniej nie wyciągał.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Luty 16, 2012, 08:33:28 am
Spróbuj popytać w różnych sklepach o Valeo 812072.

Na pewno dobry serwis klimy powinien mieć możliwość ściągnięcia tej nagrzewnicy.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Luty 16, 2012, 19:34:43 pm
Nagrzewnicę już polutowałem. Jest w całkiem dobrym stanie, więc powinno to działać.
Naprawiłem jeden wentylator, działa już na wszystkich biegach. Ponadto wymieniłem przekaźniki w środku, bo jeden miał dość mocno przypalone styki. Możliwe, że właśnie przez to nie zawsze pracował wiatrak.
Zamiast tranzystora 2n6284 założyłem zamiennik BDX67C. Jest trochę słabszy od oryginału, ale zobaczymy jak będzie się sprawował.
Tranzystor 2n6284 wytrzymuje do 20A podczas gdy BDX67C do 16A. Wg moich pomiarów wentylator ciągnie niecałe 4A podczas pracy przy zasilaniu 14V, a podczas startu chwilowy pobór prądu wynosi 10A. W teorii powinno wytrzymać, a jak będzie w praktyce to się okaże.
Pozostała jeszcze kwestia nawiewu na nogi. Jak poskładam nagrzewnice i wentylatory to z pewnością się tym zajmę.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: pasja club w Luty 23, 2012, 09:27:01 am
Mam swojego kota pół roku i dopiero po przeczytaniu twojego wątku dowiedziałem się że mam domykanie szyb i szyberdachu z kluczyka. :-wstyd
Trzeba przekręcając kluczyk przytrzymać w jednej pozycji aż do całkowitego zamknięcia wszystkich szyb. :-thank
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Marzec 06, 2012, 23:06:08 pm
No więc po niespełna trzech tygodniach testowania stwierdzam, że zamienniki tranzystorów jakie opisałem powyżej działają bez zarzutów.
Ogólnie system wentylacji w xj40 jest nieco zagmatwany i niepotrzebnie skomplikowany, to jednak gdy jest sprawny potrafi skutecznie zagrzać kabinę i to ze wszystkich możliwych otworów wentylacyjnych (w tym również na nogi). Ogólnie jestem zadowolony, zobaczymy jak będzie chłodzić w upalne dni.

Mam kilka nowych pytań, jak sprawa ma sie w Waszych XJ40:
1. Czy jest możliwość regulowania interwału czasu pracy wycieraczki w trybie przerywanym ?
2. Czy to normalne, że po włączeniu spryskiwacza szyby nie włącza się automatycznie wycieraczka ? Dodam, że świeci mi się kontrolka informująca o małej ilości płynu do spryskiwacza (prawdopodobnie z powodu uszkodzenia czujnika).
3. Sygnalizacja spalonej żarówki. U mnie ta kontrolka zaświeca się już po włączeniu zapłonu (bez konieczności włączania jakichkolwiek świateł). Czy to oznacza uszkodzenie któregoś z modułu świateł ?
4. Za każdym razem po dłuższym postoju (minimum 10godzin) zapala się kontrolka ABS, jednak gaśnie po przejechaniu kilku metrów. Co to może oznaczać ?  

Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Marzec 06, 2012, 23:12:24 pm
Czasem pracy wycieraczki w trybie przerywanym steruje moduł w zależności od prędkości pojazdu.
Po włączeniu spryskiwacza wycieraczki powinny sie włączyć
Po włączeniu zapłonu nastyępuje test kontrolek i wtedy wszystkie sie zapalają.
Ściągnij koła o sprawdź czujniki czy nie ma tam jakiegoś syfu oraz czy kabelki nie są przetarte, lub kostki zaśniedziałe.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Marzec 07, 2012, 12:07:11 pm
Dzięki.
Jesteś pewien, że w starym XJ40 z 92r częstotliwość pracy wycieraczek w trybie przerywanym jest zależna od prędkości pojazdu ? Z tego co wiem, jest to nieco inaczej rozwiązane niż w x300.

Możliwe, ze spryskiwacz się nie włącza automatycznie, bo jest zbyt mało płynu w zbiorniczku (wg uszkodzonego czujnika) ?

Czujniki i pierścienie ABS na pewno są sprawne, ponieważ układ działa, w każdych warunkach pogodowych.
Bardziej podejrzewałbym spadek ciśnienia w układzie spowodowany dłuższym postojem. Nie rozgryzałem jeszcze dokładnie układu hamulcowego w XJ40, ale z tego co widzę, to jest to "trochę" inaczej rozwiązane niż w normalnych samochodach.

Co do tej kontrolki spalonej żarówki to oczywiście chodzi mi o fakt, ze zapala się razem ze wszystkimi, ale już nie gaśnie, niezależnie od włączonych jakichkolwiek świateł.
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: Michal_C w Marzec 07, 2012, 12:28:27 pm
W moim x300 wycieraczki sie nie wlaczaly (przy spryskiwaniu) gdy swiecila sie kontrolka niskiego stanu plynu. Musialem automatycznie je wlaczac. Natomiast po uzupelnieniu - wszystko bylo w normie. Jesli Tobie sie swieci kontrolka caly czas, mimo pelnego stanu zbiornika, to wtedy czujnik. Ale co gdzie i za ile - tego nie wiem :-super
Tytuł: Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Marzec 07, 2012, 18:50:17 pm
Dzięki za info.
Może ktoś potwierdzi jak to wygląda w XJ40 ? Jutro wyciągnę zbiorniczek i popatrzę na ten czujnik.