FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: achmiel92 w Luty 10, 2012, 15:52:52 pm
-
Witam. Mam Jaguara X-Type 2.0D z 2003r. z grudnia. Zauważyłem pewien problem. Ponieważ przy przyspieszaniu na 5 biegu od 75km/h do 90km/h przy wciśniętym pedale gazu prawie na maxa samochód wpada w dziwne mocne drgania, po minięciu 90km/h wszystko ustaje. Dzieję się tak tylko na 5 biegu i tylko w granicach tej prędkości. Autko nie dymi, odpala normalnie. 3 miesiące temu przeprowadzona została pełna regeneracja wtrysków w stacji Denso. Na badaniu technicznym miesiąc temu, facet powiedział, że zawieszenie jest w idealnym stanie. Dlatego też nie wiem co to może być. Może problem ze sprzęgłem? Proszę o jakieś rady czy podpowiedzi. Pozdrawiam :))
-
Sprawdź poduszki silnika, jednak chyba konczy sie sprzeglo, z czasem bedzie gorzej i na nizszych biegach.
-
Możliwe, ponieważ ma przebieg 200 tyś., a wątpię, aby ktoś wcześniej wymieniał sprzęgło, a Jaga mam od roku i zrobiłem nim 40tyś.
Aczkolwiek póki się nie pogorszy nie będę grzebał w sprzęgle, co najwyżej sprawdzę poduszki silnika.
-
mam ten sam problem od 75 do 90 drgania na kierownicy i odczuwalne na podłodze ,nie są to koła, po przekroczeniu 90 km/h wszystko ustaje,dodam tylko że mam automat
-
No właśnie z tym, że u mnie drga tak jakby cały samochód od silnika. Tak jakby trochę rzuca nim. Ale tylko i wyłącznie na 5 biegu i tylko i wyłącznie od 75 do 88 gdzieś i tylko i wyłącznie przy mocno wciśniętym gazie. I dzieje się tak już jakieś 25tys. km, więc nie wiem czy to sprzęgło, chyba jednak nie...
-
Pół osie do sprawdzenie. Padnięte łożysko w podporze półosi przednich lub jeśli macie napęd 4x4 to wału tylnego napędu.
-
Pół osie do sprawdzenie. Padnięte łożysko w podporze półosi przednich lub jeśli macie napęd 4x4 to wału tylnego napędu.
wał zrobiony z wymienionym lożyskiem ,pozostaje do sprawdzenia półos jak mowisz
-
Napęd na przód. W poniedziałek podjadę do mechanika znajomego i opowiem mu wszystko, niech sprawdzi, może coś wyjdzie. Ale raczej nie sądzicie, aby był to problem z silnikiem? Bo wydaje mi się, że wtedy na każdym biegu byłoby coś nie tak... Sam nie wiem, ale sporo już na tym przejechałem i może szarpie trochę mocniej, ale cały czas na 5 biegu i w tych samych prędkościach, więc albo sprzęgło, albo pół osie, albo poduszki na silniku. Chyba, że macie jakieś jeszcze pomysły to piszcie. Z góry dzięki. W poniedziałek jak się czegoś dowiem, to dam znać :D
-
No i jak? Byłeś u mechanika? Coś wyniuchał? Jakby co to napisz, bo mnie to też ciekawi, ale nie popieram teorii półosi i poduszki jak koledzy. Poszukaj w moich postach tam też pisałem o drganiach. "Pół" auta wymieniłem i jak drgał tak drgał. Potem nagle przestał. Trzy miesiące temu zadrgał ponownie :-zly.U mnie prędkości wyższe. Znowu było szukanie, kół wywarzanie, geometrii sprawdzanie i....naprawa kosztująca 180zł ;D Brawo serwisanty z Forda :-clap :-clap :-clap
-
Byłem u mechanika, jednakże wtedy była ostra zamieć i nie miał jak go sprawdzić bo to było przy okazji robienia innych rzeczy. Jak drgał, tak drga już rok :D Ale mechanik wykluczył sprzęgło i w sumie to powiedział, że nie bardzo wie co i jak... :P Także niestety nie pomogę w tej kwestii. Martwi mnie tylko to, że mimo zrobienia wtrysków w autoryzowanej stacji Delphi, zakodowania na nowo, wszystko śmiga ok, ale samochód kopci na czarno przy ostrym przyspieszaniu i zdarza mu się to czasem mocno robić. A tu w pobliżu nie znam żadnych dobrych fachowców, zresztą nie wiem czy coś by pomogli tak jak przy drganiach...
-
U mnie mechanik czyli Car serwis zasugerował żeby zwrocic uwage na opony oraz felgi ,moze krzywe ,moze opony juz do wymniany a moze tylko wywazenie .Według niego nic innego nie powinno miec wplywu na drgania
-
Opony nowe, zresztą na letnich było to samo, wyważone a i felgi wyglądają całkiem dobrze i na proste.
-
dotyczy kopcenia a sprawdzałeś rurę intercolera
-
Nie nie grzebałem jeszcze przy nim. Najpierw chyba przeczyszczę EGR i sprawdzę czy nie jest zawalony kolektor dolotowy, a potem najwyżej będę szukał innych przyczyn.
-
Obejrzałem rurę od intercoolera, wygląda w porządku, nie ma pęknięć, ani przetarć. Muszę zabrać się kiedyś za przeczyszczenie EGR.
-
zawór EGR- to będzie siwy dym
sprawdz poduszki zawieszenia tylnego????
-
No tak, ale on jak delikatnie przyspieszam czy nawet jade stałą prędkością to widzę w światłach z tyłu jak ktoś jedzie, że lekki dym jest ciągle taki jakby niebieskawy, a jak mocno przypieszam i gazuję, to wtedy leci czarny, a zdarza mu się tak zakopcić, że nic nie widać za mną, dlatego skoro rura od intercoolera jest ok, to przeczyszczę ten zawór, chyba nic się nie stanie, nie? :D A potem będę się zastanawiał nad innymi rzeczami. Zawieszenie sprawdzam średnio co 2 miesiące, no co 3 na szarpakach i ogólnie i wszystko jest ok. :)
-
Panowie załóżcie nowy temat ,bo nigdy nic nie znajdziemy :) niebieski dym hm sprawdź stan płynu chłodzącego i korek oleju czy nie ma nalotu ,bo może się okazać że coś bierze
-
Spoko, tam jest wszystko ok, oleju nie bierze, poziom płynu jest ok.
-
Opony nowe, zresztą na letnich było to samo, wyważone a i felgi wyglądają całkiem dobrze i na proste.
Drgania u mnie ustały po wymianie felg na letnie ,a niby felgi zimowe dobrze wyważone i proste mam ;D
-
Panowie, przepraszam, że ogrzewam stary temat, ale mam podobny problem.
Jutro auto jedzie do mechanika i na pierwszy rzut idzie piasta tył, bo podobno jest luz.
Jeżeli to nie będzie to, to w jaki sposób sprawdzić półosie, łożysko podpory wału?
-
Witam.
Mój kolega miał taki problem w Mitsubishi Galancie, powymieniał kupę rzeczy i nic a problem tkwił w przegubach wewnętrznych. Proponuje sprawdzić czy u Ciebie nie ma na nich luzów itp.