FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: adas69 w Luty 09, 2012, 18:58:15 pm
-
pytanie niby blache... ale nie mam za bardzo pojecia o mechanice... mam problem z odpalenie mojego x type 2.0 d nie ma duzych mrozow, -10 do -15 a auto nie chce odpalic, nie jest to wina paliwa. tydzien temu tez nie chcial mi odpalic, laweta i na warszta, tam postalo w cieplym przez noc i odpalil bez problemu. wczoraj nie chcial odpalic ale probowalem i probowalem az w koncu odpalil. dzisiaj znowu nie chce odpalic, nie chce go meczyc do wydojenia baterii... co moze byc przyczyna? swiece, cz moze cos innego? dodam ze auto jest po serwisie plyny, filtry... prosze nie linczowac ;) i bede wdzieczny za pomoc.. pozdrawiam...
-
Być może świece żarowe (któraś) umarły.
-
a jest jakas inna mozliwosc??
-
A skąd pewność że to nie wina paliwa?
-
paliwo tankowane na bp, kolega tez tylko tu takuje swoje audi, tranzita i mondeo... nie ma zadnego problemu z odpaleniem, poza tym zaden mroz jes teraz... wczoraj przy -13 udalo sie odpalic, dzisiaj przy -10 juz sie nie udalo :/
-
Gdy zimą przyciśnie mróz, temperatura powietrza w komorze spalania może być zbyt niska, aby zagwarantować zapłon wtryskiwanego paliwa. Należy wziąć pod uwagę, iż olej napędowy w zimie, nawet gdy jest specjalnie wzbogacony, posiada większą gęstość i lepkość. To utrudnia odpalenie silnika. Niesprawność świec żarowych, nawet tylko w jednym z cylindrów, może skutecznie uniemożliwić rozruch diesla.
-
swiece to juz wiemy, chodzi cz jeszcze moze bys inna opcja? musze itak auto postawic mechanikowi... nie chce zeby mi wkrecil cos :/
-
Kłopot w tym, że jeżdżący dieslami zwykle pozbawieni są możliwości wyboru, bo na stacjach benzynowych jest jeden rodzaj paliwa do ich samochodów. Do tego rozpowszechniane w reklamach określenia typu "olej napędowy do -18 oC" mogą wprowadzać w błąd, gdyż nie oznaczają wcale, że do tych magicznych -18 oC samochód będzie jeździł jak burza, a przy -19 oC zatrzyma na drodze. Podawane wartości mogą wszak dotyczyć:
temperatury zmętnienia, tj. początku wytrącania się parafin z oleju napędowego i wtedy takie paliwo na zimę jest zupełnie przyzwoite;
temperatury zablokowania zimnego filtra, a wówczas -18 oC to wynik taki sobie;
temperatury krzepnięcia, co oznacza, że paliwo praktycznie nie nadaje do użycia w Polsce w zimie, gdyż przy rzeczonych -18 oC zamienia się w kaszę.
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=223
-
U mnie w Viavro jest to samo. Do -10 jeszcze pali - potem już tragedia... Pojechałem do elektryka samochodowego, bo podejrzewałem, że nie grzeją zupełnie świece. I miałem rację. Jest błąd sterownika świec i w ogóle ich nie grzeje. Muszę postawić auto na cały dzień i będą szukać przyczyny.
-
cz kilkukrotne podgrzanie swiec robi roznice?
-
Powinno być lepiej, o ile nie wykrywa podniesienia temperatury świec po pierwszym grzaniu...?
-
Czas grzania świec jest uzależniony od temperatury silnika i pomimo że raz już je nagrzałeś to nic nie mierzy ich temperatury. Podgrzanie dwu krotne napewno pomoże. Jeśli raz ci pali a raz nie to jest to wina raczej sterownika świec lub przekaźnika.
-
panowie i panie ,nie wkurzajcie się na mnie ale ta gadanina o świecach po prostu mnie rozbraja ,
jakie pierwsze lub drugie grzanie ?
świeca żarowa ma nagrzać komorę spalania do optymalnej temperatury i koniec kropka ,jeśli tego nie robi do -20(minimum)
to jest konkretny wałek ,osobiście nie spotkałem diesla ,który by w takich temperaturach nie zapalił
(sprawny akumulator i świece żarowe) szukać przyczyny w sterownikach ,wadliwe swiece ,parafina w paliwie(mało prawdopodobne) ,
wtryski zapchane ,powodzenia :-V
-
A kiedy był wymieniony filtr paliwa?
-
w styczniu :)
-
panowie i panie ,nie wkurzajcie się na mnie ale ta gadanina o świecach po prostu mnie rozbraja ,
jakie pierwsze lub drugie grzanie ?
świeca żarowa ma nagrzać komorę spalania do optymalnej temperatury i koniec kropka ,jeśli tego nie robi do -20(minimum)
to jest konkretny wałek ,osobiście nie spotkałem diesla ,który by w takich temperaturach nie zapalił
(sprawny akumulator i świece żarowe) szukać przyczyny w sterownikach ,wadliwe swiece ,parafina w paliwie(mało prawdopodobne) ,
wtryski zapchane ,powodzenia :-V
cz mozna wykluczyc parafine skoro wczoraj odpalil? i zapchane wtryski jesli sa po regeneracji jeden po wymianie 3 tyg temu??
-
Witam kolego.
Czy autko dymi po odpaleniu? przebiera?
dymi na czarno lub niebiesko?
czy trzeba długo kręcić rozrusznikiem?
-
panowie i panie ,nie wkurzajcie się na mnie ale ta gadanina o świecach po prostu mnie rozbraja ,
jakie pierwsze lub drugie grzanie ?
świeca żarowa ma nagrzać komorę spalania do optymalnej temperatury i koniec kropka ,jeśli tego nie robi do -20(minimum)
to jest konkretny wałek ,osobiście nie spotkałem diesla ,który by w takich temperaturach nie zapalił
(sprawny akumulator i świece żarowe) szukać przyczyny w sterownikach ,wadliwe swiece ,parafina w paliwie(mało prawdopodobne) ,
wtryski zapchane ,powodzenia :-V
Panie Tygrysie... Bez urazy, ale chyba nie uważałeś za bardzo na lekcjach fizyki :-gwizd Co znaczy, że "świeca żarowa ma nagrzać komorę spalania do optymalnej temperatury i koniec kropka"?? Świeca żarowa ma w jak najkrótszym czasie rozgrzać się do swojej maksymalnej temperatury. I to ma ułatwić rozruch. Jednak w bardzo niskich temperaturach, konstrukcja silnika (aluminiowo-stalowa) o temperaturze. np -20 stopni bardzo szybko odprowadza ciepło z otoczenia rozgrzanej świecy żarowej. I drugie grzanie jak najbardziej tu pomoże! Jeśli masz zalane super paliwo i super sprawny układ paliwowy, do tego super sprawne świece żarowe i naładowany na full akumulator - to rzeczywiście drugie grzanie nie jest potrzebne... Ale jeśli któryś (lub wiele) elementów niedomaga z jakiegoś powodu, to drugie grzanie podniesie jeszcze bardziej temperaturę w komorze spalania i będzie łatwiej o rozruch! Jeśli twierdzisz inaczej, to mnie to rozbraja :-gwizd :-hehe Tylko się zaraz nie denerwuj, bo złość piękności szkodzi... Taka fizyka Panie... :-R