FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: miki151993 w Styczeń 31, 2012, 13:27:10 pm
-
Witam. Nie działają mi ABS i kontrola trakcji. Jak wciskam guzik od kontroli trakcji to nic się nie świeci na desce. Przekręcając kluczyk na zapłon zapalają się kontrolki gasną niektóre potem gasną od ABS i poduszek odpalam i nic się nie świeci. Jak wypiąłem wtyczkę od ABS z tylnego prawego koła to kontrolka ABS nawet się nie zaświeciła na zapłonie ani jak odpaliłem i jak przejechałem 100m. Czego to jest wina? Bo to już ostatnia usterka w moim kocie :-wstyd i muszę ją wyeliminować.
-
Nikt nic nie wie. Bo zimą lepiej jeździ się z tymi systemami ;D A ja nie mam pojęcia czego to może być wina.
:-help :-help :-help
-
lepiej się jezdzi bez tych systemów ;D może masz gdzieś przetarty przewód z abs ,poprzeglądaj je
-
Nieraz to i lepiej się jeździ bez systemów ale to zależy gdzie i jak jeździmy ;D A jakby był ten przewód gdzieś przetarty to nie wywali błędu?? (bo u mnie wszystko gaśnie a jak odepnę wtyczkę od czujnika ABS przy kole to się kontrolka wcale nie zaświeci). A tempomat ma coś wspólnego z tymi układami bo też nie działa albo nie potrafię go włączyć :-wstyd
-
znajdz sobie temat odnośnie tempomatu ,z tego co pamiętam to ma dużo wspolnego
-
Dzisiaj przekręciłem na zapłon pogasły kontrolki zostały tylko od silnika olej akumulator itp. (wszystko dobrze) wyjąłem bezpiecznik F3 i bez zmian wszystko pogasło po wyjęciu bezpiecznika F96 kontrolki pogasły ale zaświeciła się kontrolka kontroli trakcji i zamiast przejechanych kilometrów kreski.
Z tym drugim bezpiecznikiem to się zgodzę bo jak nie ma bezpiecznika to jest zmiana ale po wyjęciu bezpiecznika F3 żadnych zmian. Czy tak ma być. Mógłby to sprawdzić ktoś na swoim kocie.
Samochodu nie odpalałem przekręcałem tylko na zapłon.
Tu jest opis bezpieczników http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,15106.0.html
-
Zacznijmy od tego Jaki masz rocznik kotka?????? Bezpiecznik F3 i F96 jest w modelu 2001 w późniejszym jest to F13.
-
Mój kot to benzyna 2,0 2002 rok (rozkład bezpieczników 2001)
-
Najlepiepszym rozwiązaniem byłoby podpięcie pod kompa i zczytanie błędów oraz sprawdzenie czy idzie podłączyć się pod moduł ABS (w nim jest kontrola trakcji). Tempomat sie nie załączy jeśli nie działa ABS i trakcja. Jeśli kontrolki ci gasną po odpaleniu to oznacza to to, że autko jest po przejściach i ktoś ci nagrzebał w ABS-ie. Kontrolka jest podłączona pod inną kontrolkę i przez to gaśnie. Po wyjęcię bezpiecznika ABS powinna ci sie na stałe zapalić kontrolka ABS i trakcji.
-
Kontrolka od trakcji nigdy mi się nie zapala (tylko jak wyjmę bezpiecznik F96). Podpięcie pod kompa i sczytanie błędów a to da rade zrobić kabelkiem OBDII i programem PCMSCAN bo takie coś posiadam czy trzeba jechać do mechanika. Gdzie jest moduł ABS.
-
Moduł ABS znajduje się na w komorze silnika prawie za pompą hamulcową. To takie metalowe ustrostwo z którego wychodzą poszczególne wężyki hamulcowe. Znajduje się on obok przedniej prawej lampy.
Aby ABS sprawdzić podtrzebny jest raczej IDS. OBD II bada tylko silnik
-
Czyli samemu się tu nic nie zdziała. A może ktoś wie co oni tam mogli namieszać. Co można jeszcze samemu sprawdzić bez mechanika.
-
OBD nic Ci nie da. Sprawdź dokładnie wszystkie styki, przeczyść je. Podłącz IDS, zaoszczędzisz czas na szukanie przyczyny.
-
Jeśli podjadę do mechanika i podłączy mi IDS to pokaże mi co się stało (gdzie leży problem)???
Gdzie podłącza się IDS.
-
Pod gniazdo OBD II. Sprawdzi ci czy pompa ABS działa i ewentualne błędy zczyta
-
Aha. Dzięki jak będę niedaleko mechanika to wjadę. Bo samemu to pewnie nie dojdę co dolega mojemu kotu.
-
Witam
Mam taki may problem. Podczas uruchamiania silnika zapala mi się na chwile komunikat "DSP system fault" po czym gaśnie i wszystko dziala poprawnie. Czy martwić się tym?
Pzdr.
szibel
-
hmm moje obserwacje znasz więc poczekajmy aż reszta się wypowie :)
-
Czasami mam podobnie, lecz tylko jak postoi cala noc. Widocznie musi byc jakis chwilowy spadek napiecia przy rozruchu, moze przez zime bo latem nie mialem takie sytuacji
-
Ja tak mam za każdym razem jak uruchamiam silnik.
Do dzisiaj rana miałem prąd ładowania 13,8V więc to mogła być przyczyną. Dzisiaj przez cały dzień mam prąd 14,5V więc możliwe, że jak akumulator się doładuje to będzie lepiej.
Przy okazji powiedźcie mi w jakich sytuacjach zapala się lampka przy włączniku DSP?