FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Artur G. w Styczeń 30, 2012, 21:21:46 pm
-
Witam, mam takie staromodne pytanie, normalnie bym nie pytał, ale sprawa wygląda tak, że w piątek wyjeżdżam w Tatry, a zapowiadają ok. -15oC w dzień. Czy warto na czas przejazdu lekko (np. w połowie) zasłonić chłodnicę aby kotkowi nie było brrr w czasie jazdy?
Zakładam, że termostat mam dobry i nie puści na duży obieg płynu ale pytam na wszelki wypadek, czy ktoś to praktykował? Czy warto?
-
Praktykować - praktykowałem, jeszcze w Polonezie i ładzie 2107 :-gwizd Jeśli masz dobry termostat to powinien trzymać temperaturę nawet przy -30
-
Moim skromnym zdaniem to bez sensu, w polonezach może to i miało sens, ale nie w nowszych autach :-nie
-
Masz diesel czy benzyna? U mnie normalna praca silnika w każdych warunkach: 90st. Po nocnym postoju po przejechaniu ok. 2,5 km mam 90st i tak w najwieksze upały i mrozy trzyma, nawet nie drgnie więc po co?
-
I te odpowiedzi mnie satysfakcjonują (mam nadzieje że nie tylko mnie sie przydadzą).
Do tej pory nie było żadnych problemów z temp. silnika, więc chyba będzie dobrze. Miałem podobne zdanie ale brakowało mi tej kropki nad i.
dzięki serdeczne ...
-
Chłodnicy sie nie zasłania. Układ chłodzenia składa się z dwóch obwodów, małego i dużego. Obieg duży, to ten z chłodnicą. Obieg mały to mała chłodniczki do ogrzewania kabiny. W momencie, gdy ciecz jest zimna termostat kieruje obieg cieczy wyłącznie na obieg mały. Wraz z podnoszeniem sie temp. termostat się otwiera i dopuszcza ciecz z dużego obiegu, stąd też zasłanianie chłodnicy jest totalnie bez sensu. Jeśli ktoś zauważył jakąś różnicę w nagrzewaniu silnika oznacza to, że ma po prostu uszkodzony termostat. Zasłanianiem chłodnicy można wręcz doprowadzić do przegrzania silnika - postójcie sobie z takim patentem w godzinnym korku. Jak silnik ma się wychłodzić jak powietrze przez chłodnicę nie przechodzi? Odradzam takich eksperymentów, to nie czasy syrenki i trabanta.
-
Broń Cię Panie Boże zasłaniać chłodnicę. Jeśłi układ jest sprawny i termostacik się nie blokuje w żadnej pozycji to będzie dobrze.
-
A jesli teraz w takiemrozy -17 *C kontrolka wody nie jest w połowie tylko 1/4 czy to złe?
-
A jaki mqasz silnik??
-
Wobec założenia tego tematu zobowiązuje sie do jego finalizacji, tydzień temu wyjechałem z domu na Gubałówkę gdzie mieszkałem, temp. od -26 (wyjazd) do - 20 (na Gubałówce). Po kilku kilometrach silnik złapał ok. 90oC (wskazówka w pionie) i tak trzymał.
Po nocnych postojach odpalał bez problemu po dwóch, trzech obrotach wału :-wings :-tylko
Ale przy okazji mam pytanie a mianowicie przy prędkości od. ok. 90 km/h samochód wpada w lekkie wibracje, coś jakby nie wyważone kola ale to nie to, gdzieś na forum czytałem o ... wale? nie mogę tego znaleźć może mnie ktoś pokierować? :-thank z góry....
-
Disel 2 litry moze cos jest nie tak ? Podskoczy do połowy a potem jak wolniej to znów spada