FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: benjamin w Styczeń 18, 2012, 11:50:27 am
-
problem zaczął się gdy temperatura spadła poniżej zera, po uruchomieniu silnika po nocy lub dłuższym postoju po przekroczeniu prędkości 50 km pojawia się dziwny dźwięk dochodzący z przodu, z prawej strony kota, dźwięk podobny jakby linka obcierała w pancerzu, intensywność zmienna w przy rożnych prędkościach, dźwięk ten ginie po przejechaniu kilku km, nie pojawia się nigdy przy ciepłym silniku, nie pojawia się na postoju nawet na zimnym silniku i gdy obroty wręcę na taki poziom jakie osiąga samochód powyżej 50-60km/h, silnik brak błędów, ktoś przerabiał podobny temat lub ma jakieś pomysły?
nie potrafię tego zgiagnozować gdyż słychać to tylko podczas jazdy, gdy zwolnie do 40km/h dzwięk ginie, przyśpieszę znów się pojawia, po kilku kilometrach cichnie całkowicie....
x-type 3.0 4x4 2002r
-
Tak myśle może coś z tłoczkiem hamulcowym?
-
miałem za małolata motorynkę i ten dźwięk przypomina mi dźwięk jak mi obcierała linka od prędkościomierza o pancerz... jest dość intensywny
przyjrzę się hamulcom za kilka dni przy okazji wymiany końcówek drążków, a może to pompa abs?
-
jak temperatura spadła :-\
a oponki na zime zmieniałeś???
-
jak temperatura spadła :-\
a oponki na zime zmieniałeś???
od listopada mam zimowe
-
od kiedy słyszysz ten dzwięk??
sprawdz ciśnienie w oponkach
-
Stawiam na lozysko na wale napedowym :) Czesto pada w starych rocznikach.
-
Stawiam na lozysko na wale napedowym :) Czesto pada w starych rocznikach.
ja też stawiam na łożysko
a wymiana ... niech szlag to trafi ... :-gwizd
ps. Zadek masz może nr katalogowy tego łożyska ? Bo wiem ze wymieniałeś na nowe.
chociaz na jakimś amerykańskim forum wyczytałem ze goście to jakoś smarują i przechodzi :o były nawet zdjęcia co i jak. Jak znajdę to wkleję link
-
chodzi o łożysko podporowe wału? czy o jakieś inne?
-
tak podporowe wału
tu gdzieś znalazłem tą stronę z ang forum - jak chłopaki sobie radzili smarując
podaję link:
http://www.drivehq.com/web/jfenley/Repair_Grease_Prop_Shaft.html (http://www.drivehq.com/web/jfenley/Repair_Grease_Prop_Shaft.html)
może coś Ci pomoże. (o ile to oczywiście to ale objawy własnie tak sugerują)
pozdrawiam
-
Gdzies mam stare lozysko, jutro poszukam. Wiem ze tanie nie jest 150zl dobre lozysko a wymiana to czysta przyjemnosc :-V
Najprostszy znamy mi test na lozysko na wale:
Podnosimy caly bok samochodu (podkladamy lewarek na srodku samochodu z jakas deseczka), tak zeby dwa boczne kola byly w powietrzu. Odpalamy samochod, jak mamy automat to powoli rozpedzamy kola to moentu az cos gwizdze, wiec wtedy druga osoba sprawdza skad sie wydobywa dzwiek. Jesli mamy manual to spokojnie z 3 biegu mozemy ruszyc. Nie bojcie ze sie samochod odjedzie, bo zadziala mechanizm roznicowy i sie nie stanie, chyba ze od razu wcisniemy gaz do oporu to moze wyskoczyc :). Oczywiscie wyskoczy blad abs-u bo dwa pozostaje kola sie nie beda krecic, ale po kilkuset przejechanych metrach sam zgasnie.
-
dziękuję wszystkim za pomoc :-R niedługo będę wymieniał olej to się temu przyjrzę
-
tak jak podejrzewaliście za te dźwięki odpowiedzialne jest łożysko na wale.... wiem że jest niewymienne bez cięcia wału, czy we wszystkich x tak jest ? czy w nowszych już jest wymienne? i czy wał z 2006r będzie pasował do 2002?
-
z tego co mi wiadomo to wszystkie
-
Mam to samo u siebie: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16000.30.html
Na początku myślałem, że to piszczy pasek, ale to jest raczej łożysko. To w X-ach chyba bardzo częsta przypadłość. Boję się cięcia wału, bo nie będzie pewnie już tak wyważony i może osłabiony. Sam nie wiem. Oby smarowanie zdało egzamin.
-
Smarowanie nic nie daje poważnie używałem smaru isoflex NBU 50 pomogło na 2 dni,nie czuje różnicy po cięciu wału,jak dobrze zrobione a wierze ze dobrze to zrobił
-
Dzisiaj rozmawiałem z dwoma zakładami z Łodzi specjalizującymi się w naprawie wałów, wymiana łożyska wraz z przeróbką wału tak żeby był rozbieralny i wyważenie to koszt ,w zależności od jakości części, od 500 do 1000 pln także nie będę sam nic kombinował tylko im oddam, przy następnej awarii łożyska będę mógł już sam wymienić we własnym zakresie :-off dzięki wszystkim za zainteresowanie :-thank
-
A możesz coś więcej napisać o tej przeróbce?
-
A możesz coś więcej napisać o tej przeróbce?
Nie znam dokładnych szczegółów technicznych, wiem że wał będzie rozcięty wstawiona jakaś złączka czy coś i prawdopodobnie nowe krzyżaki, po wszystkim wał będzie wyważony, po weekendzie podjadę do nich samochodem bo jak mi przez tel powiedzieli dopiero jak zobaczą jak to wygląda to będą znać dokładny koszt przeróbki ( chodzi o typ łożyska średnicę wału, miejsce w którym jest podpora, jej odległość od krzyżaków i jeszcze coś ale nie pamiętam nie jestem mechanikiem) po całym zabiegu wał będzie rozbieralny przy następnej awarii łożyska (jakby miała miejsce) nie będzie trzeba ciąć wału. Jak już to zrobię dam znać jaki był koszt i adres zakładu jakby ktoś chciał
podobno sam koszt łożyska dobrej jakości to 160-170 zł, nie będę ciął i spawał wału w chałupniczych warunkach a później jeszcze woził na wyważanie bo może zaoszczędzę z 300-400 zł a jak mi znów posypie to znów mam ciąć wał... jesteś chyba z warszawy z tego co zauważyłem więc zadzwoń do Mysiadła koło Piaseczna jest tam zakład zajmujący sie wałami firma metcomp zapytać zawsze możesz za to się nie płaci :-wstyd
-
Też chyba zrobię przeróbkę na wał by móc w przyszłości wymieniać łożysko. Rozmawiam w tej sprawie z zakładem w wawie przy ul. Bolesława Chrobrego 39. We wtorek przyjadę do nich na oględziny.