FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: slavek w Styczeń 11, 2012, 13:38:37 pm
-
Mam problem z zamkiem drzwi kierowcy.... Ciężko się otwiera. Zamykanie jak po maśle a otwieranie mega trud. Jak już stracę cierpliwość to otwieram od pasażera ale w tedy nie odmyka kierowcy (kilka razy się zdarzyło to dopiero więc nie wiem czy to reguła) >:( jak się to zrobiło po raz pierwszy to zabrałem drugi kluczyk i lala ale minęło kilka dni i sytuacja znowu zrobiła się irytująca... o co "kaman" ? a da się coś w ogóle zrobić żeby dział centralny na pilot?? jeden kluczyk mam taki co się da wcisnąć kotka czy to ma coś związane z centralnym?? i jak naprawić ten problem... obrobione zamki czy zatarty mechanizm ??
-
Najprostszy zabieg to przesmarować siłowniki w drzwiach z przodu, główny od strony kierowcy, ale też od strony pasażera, trzeba zdjąć klamkę od wewnątrz i prysnąć Kontaktem w prayu - zazwyczaj to pomaga. Ja jeszcze użyłem WD40 do nasmarowania wszystkich grzybków - w zimne dni zwłaszcza tylne nie odskakiwały, po nasmarowaniu jak ręką odjął. PZDR
-
wystarczy zdemontować klamkę żeby się dostać do tych siłowników?? czy coś jeszcze trzeba kombinować (np. całe poszycie zdejmować?) łatwo się ściąga klamkę żeby jej nie zepsuć??
dzięki :)
-
Z tym że zamiast WD40 polecam smar silikonowy w sprayu - efekt pozostaje na dużo dłużej, szczególnie w niskich temperaturach.
-
Tym smarem silikonowym można wszystko psikać za tapicerą czy zrobie jakiś wybuch albo zwarcie ?? na coś trzeba uważać? czy jest to raczej czynność idioto odporna ??
-
Klamkę zdejmujesz łatwo, śruba jest pod zaślepką, dla lepszego dostępu możesz też zdjąć rewnianą listwę, wysuwa się ją przez otwór po klamce, nie sądzę, żeby coś się stało po psikaniu.
-
Oki... Dzięki za pomoc dam znać jak popsikam czy pomogło...
-
WD40 raczej bym odradzał do zamków. Powoduje ich szybsze zacieranie, nie ma właściwości smarujących, tylko czyszczące. Skutecznie wypłucze smar z mechanizmów.