FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: bidiniusz w Styczeń 04, 2012, 22:48:17 pm

Tytuł: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: bidiniusz w Styczeń 04, 2012, 22:48:17 pm
Hej,

rozglądam się powoli za jakimś dobrym samochodem dla siebie. Celuję w XJ8, ale na chwilę moją uwagę zwrócił X-Type (właściwie to bardziej po prostu żonie się podoba).  Gdyby to był X-Type to rocznik do ok. 2002.

Mam kilka ogólnych pytań:
- X-Type w dieslach, jak mnie poinformowali koledzy, to napęd na jedną oś... przednią?
- jak jest w pozostałych rozwiązany rozkład napędu (jaki rodzaj, jak zaprogramowane itd. czy to bardziej jak Haldex w Volvach, czy Torsen w Audi)?
- czy X-Type występuje z kotem na masce (tym skaczącym)?
- czy jest coś, dla czego warto zmienić obszar zainteresowania z XJ (siłą rzeczy 2-3 lata starszy) na X-Type?


I pytanie bardziej ogólnej natury - czy kierownica drewniana na dłuższą jazdę to w ogóle daje radę?

Sorry za ogólne pytania w dziale technicznym, ale nie bardzo wiem gdzie indziej można by zapytać.

Pozdrawiam
B.
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: Choina w Styczeń 05, 2012, 05:09:18 am
X-Type na przednią oś wychodził 2,0 i 2,2 w dieslu i 2,1 V6 w benzynie. 2,5 i 3,0 V6 są na 4 łapy.
Kot w X-Type'ach był montowany w USA. W Europie nie było.
Iksy z napędem 4x4 są głośniejsze, psują się masowo reduktory, automaty się sypią, rdzewieją i ... panie co tam się nie dzieje :)

Kierownicę pół drewnianą pół skórzaną mam w XJocie i po 4 latach użytkowania stwierdzam że cała drewniana był by lepsza.
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: Pirat w Styczeń 05, 2012, 06:43:38 am
Ja mam kiermankę drewnianą i nie powiem na poczatku trochę stękałem że jest śliska,ale po czasie przyzwyczaiłem się i teraz jest super :-super.Kwestia przyzwyczajenia no i kto co lubi  8)
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: Bedek w Styczeń 05, 2012, 11:06:34 am

X-Type na przednią oś wychodził 2,0 i 2,2 w dieslu i 2,1 V6 w benzynie. 2,5 i 3,0 V6 są na 4 łapy.
Kot w X-Type'ach był montowany w USA. W Europie nie było.
Iksy z napędem 4x4 są głośniejsze, psują się masowo reduktory, automaty się sypią, rdzewieją i ... panie co tam się nie dzieje :)

Kierownicę pół drewnianą pół skórzaną mam w XJocie i po 4 latach użytkowania stwierdzam że cała drewniana był by lepsza.

Ciekaw jestem gdzie jest ten reduktor w X-e. W terenowych samochodach reduktor służy do zwiększenia momentu obrotowego na kołach kosztem radykalnego zmniejszenia prędkości, służy to do poruszania się w ciężkim terenie. Albo mój X jest  jakiś dziwny albo  ja nie mam żadnej dźwigni/gałki/przycisku który by go włączał. Chyba że w X-ie reduktorem zwie się coś innego lub też psuje się nawet to czego w nich nie ma ??
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: Sebastian X w Styczeń 05, 2012, 14:13:46 pm
Kot w X-Type'ach był montowany w USA. W Europie nie było.
Iksy z napędem 4x4 są głośniejsze, psują się masowo reduktory, automaty się sypią, rdzewieją i ... panie co tam się nie dzieje :)

Kierownicę pół drewnianą pół skórzaną mam w XJocie i po 4 latach użytkowania stwierdzam że cała drewniana był by lepsza.

Moje autko (X 2,5) jest ciechutko, napęd sprawny i nic nie rdzewieje ;D

Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: Konradop w Styczeń 05, 2012, 14:27:41 pm

Iksy z napędem 4x4 są głośniejsze, psują się masowo reduktory, automaty się sypią, rdzewieją i ... panie co tam się nie dzieje :)

nooo   faktycznie istna sodoma i gomora oraz koklusz i gradobicie ...  :-K :-hehe

taaaaaa .....
a świstak siedzi i ...
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: TOSIEK w Styczeń 05, 2012, 15:39:33 pm
Szczerze, jeżeli miałbym do wyboru starszego Xj, albo nowszego X-Type, to wybrał bym X-Type, nie jest prawdą to co napisał kolega, że wszystko się sypie, może i tak jest, jeśli ktoś kupuję egzemplarz oszczędzając na nim czyli po cenie niższej niż "chodzą", to wtedy mogą występować awarię, także jeżeli masz celować w X-Type'a to śmiało ale jedynie w bardzo dobrym stanie, unikać tanich, bo kto oszczędza przy zakupie traci na remoncie, a jeżeli będzie jeździła też żona, to X-Type będzie jej na pewno łatwiej, bo jest mniejszy.
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: BlackV6 w Styczeń 05, 2012, 16:45:00 pm
Choina grunt to dobra reklama Jaga ( co tam się nie psuje ) hehehe ,tragedi nie ma jesli bedzie ktos o niego dbal  ;D czyli jak z każdym autem .a wogole to nei ma problemow nie do rozwiazania wiec beirz kota i nie pytaj :D
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: Bedek w Styczeń 06, 2012, 10:58:40 am

.........
- jak jest w pozostałych rozwiązany rozkład napędu (jaki rodzaj, jak zaprogramowane itd. czy to bardziej jak Haldex w Volvach, czy Torsen w Audi)?
...............

W X-ie jest oparty na sprzęgle lepkościowym więc nie jest ani Haldexem ani tym bardziej Torsenem, rozdział mocy to
40% przód 60% tył.
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: BlackV6 w Styczeń 06, 2012, 11:28:49 am
Działanie sprzęgła jest oparte na zmianie lepkości specjalnego oleju silikonowego (oleju wiskotycznego) w zależności od temperatury,nasuwa sie pytanie jaki to olej ,
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: Choina w Styczeń 06, 2012, 11:40:02 am
Moje autko (X 2,5) jest ciechutko, napęd sprawny i nic nie rdzewieje ;D
Napisałem że 4x4 jest głośniejszy od przednio napędowca. Przypuszczam że nie jechałeś wersją 2,1. To że w twoim jest ciechutko, nie oznacza że w innych nie jest ciszej.
Szczerze, jeżeli miałbym do wyboru starszego Xj, albo nowszego X-Type, to wybrał bym X-Type, nie jest prawdą to co napisał kolega, że wszystko się sypie, może i tak jest, jeśli ktoś kupuję egzemplarz oszczędzając na nim czyli po cenie niższej niż "chodzą", to wtedy mogą występować awarię, także jeżeli masz celować w X-Type'a to śmiało ale jedynie w bardzo dobrym stanie, unikać tanich, bo kto oszczędza przy zakupie traci na remoncie, a jeżeli będzie jeździła też żona, to X-Type będzie jej na pewno łatwiej, bo jest mniejszy.
Ja również miałem zacząć przygodę z Jaguarem od X-Type'a. Przed zakupem wybrałem się na zlot Jaguara i tam miałem możliwość obejrzenia, po dotykania, wysłuchania opinii. Na auto miałem do wydania 2x tyle co za nie dałem. To tam przekonali mnie żeby kupić ostatni rok R6 i dbać o niego.
Blacha się sypie i nie prawdą jest że w za niedbałych egzemplarzach. Nawet w US gdzie inny klimat jest rdzewieją. Poczytajcie troche starsze tematy na forum, a wszystko w nich znajdziecie. Poobserwujcie forum, poobserwujcie dział sprzedam. Może wysnujecie jakieś wnioski.
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: TOSIEK w Styczeń 06, 2012, 12:04:05 pm
Widzę, że każdy broni swego i będzie niezła "gadka", określiłeś to choina, że rdzewieją, jakby rdzewiały na potęgę, jedynie progi a trzeba to po prostu zabezpieczyć,a jeśli się nie dba i nie zajrzy tam to można doznać szoku, trzeba to kontrolować i tyle, a sugerujesz, że zaniedbane egzemplarze są w takim stanie jak te w bardzo dobrym, to miło. Jeśli chodzi o X-Type to jest dobry początek i warto zobaczyć jak jest z kosztami tego samochodu, jeżeli chodzi o XJ to wiem, że to jest już inne auto, zresztą jest o dwie klasy wyżej od X-Type'a, jeździłem nim, tylko X350 i powoli szukam egzemplarza dla siebie, a jeżeli chodzi o auta z USA to raczej logiczne że będą bardziej rdzewiały, bo po pierwsze transportuje się je w kontenerze na statku, po oceanie, więc dostaje się wilgoć prawda?, proszę wszystkich żeby się wypowiadały osoby, które mają lub miały przez dłuższy okres czasu, styczność z danym modelem, bo to kto się co naczytał na forum, to nie jest zbytnio istotne, mamy pomóc wybrać model, a nie przeciągać na daną stronę, jeśli mam typować to ja posiadam 2.1 V6 benzynę, celowo wybrałem ten silnik ponieważ mam znajomych, którzy mają te modele z napędem na 4 koła i mówili że szumi, a jedynie jakie problemy mają w przeciągu lat użytkowania, to tyle, że wymieniają podstawowe części eksploatacyjne.
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: BlackV6 w Styczeń 06, 2012, 12:23:08 pm
no ładnie choina rozpęta wojnę na temat modeli jagów heh a przecież my to jak rodzina  :-tylko
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: Choina w Styczeń 06, 2012, 14:05:54 pm
a jeżeli chodzi o auta z USA to raczej logiczne że będą bardziej rdzewiały, bo po pierwsze transportuje się je w kontenerze na statku, po oceanie, więc dostaje się wilgoć prawda?
Pewnie tak. Ale amerykanie też rozkładają ręce i na ich forum też można zobaczyć ich zacne sztuki. Rdzewieją progi powiadasz? Zobacz co się dzieje pod przednimi błotnikami. Tylne klapy też rdzewieją.
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: TOSIEK w Styczeń 06, 2012, 14:28:14 pm
U mnie nie ma nic takiego, szukałem egzemplarza, który nie jest zardzewiały, a szczerze wiedziałem o tych mankamentach, dlatego się uprzedziłem co do tego, a tylna klapa rdzewieje ze względu na to że listwa chromowana dostaje wibracji i to jest zapewne powodem korozji klapy, ale ja ją zabezpieczyłem jak zresztą parę innych rzeczy i nie będę miał z tym problemów, muszę tu przyznać, że X-Type jest pod względem zabezpieczenia przed korozją słaby, ale jak ktoś kupi tragedię to się będzie z tym męczył, klimat w USA też nie jest jakiś cudowny pod względem samochodów, a zdjęcia Jaguarów X-Type z korozją progów, widziałem na forum w USA jeszcze przed zakupem, jak i tutaj niedawno ktoś wkleił, na pewno jeśli ktoś kupi zadbanego X-Type i zabezpieczy sobie go, nie pożałuje tego samochodu, a XJ jest lepiej wykonany, nie ma co ukrywać, jest to auto o dwie klasy wyżej, więc nie ma co się dziwić, z mojego punktu widzenia jeżeli będziesz szukał X-Type'a, to sprawdź czy nie jest skorodowany.
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: Maphius w Styczeń 06, 2012, 15:07:13 pm
Jak zwykle mamy tendencję do rozpisywania się o wadach, jednak podejrzewam, że ktokolwiek szukałby auta idealnego po kilku latach nadal chodziłby pieszo... Znaleźć auto w "bardzo dobrym stanie" to tylko slogan, w rzeczywistości nie do wykonania bo na wadliwy egzemplarz można natrafić nawet w salonie. Wniosek - kupuj to, w czym się zakochasz, użyj więcej serca a mniej rozumu (w rozsądnych granicach) ;)
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: bidiniusz w Styczeń 06, 2012, 22:59:28 pm
Dzięki za wszystkie pozytywne i negatywne wypowiedzi.
Pooglądałem kilka X-Type'ów ostatnio i jednak nie zaiskrzyło.

Za to oglądałem XJ8 Daimlera... facet chce straszną kupę forsy, ale zakochałem się w tym samochodzie. Tylko niech mi ktoś podpowie jak zorganizować brakujące złotówki :)
A poważniej - jeszcze się zastanowię nad S-Typem (zapytam w odpowiednim wątku) i rozejrzę, czy są do znalezienia XJ8 w podobnym stanie, ale o połowę niższej cenie ;)

Życzcie mi powodzenia.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: Choina w Styczeń 07, 2012, 05:57:35 am
Nie wiem ile tej XJ8 kosztował, ale kupowanie taniego XJ to nie jest dobry pomysł. Może Cię czekać duży wydatek w pierwszym roku.
Tytuł: Odp: Kilka ogólnych pytań o X-Type
Wiadomość wysłana przez: TOSIEK w Styczeń 07, 2012, 12:14:06 pm
To co napisał choina, tyczy się każdego auta, jak się zaoszczędzi przy zakupie, to straci na naprawie.