FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Artur G. w Styczeń 02, 2012, 13:59:33 pm
-
Witam serdecznie, wiem , że przyczyn może być wiele, ale zaniepokoiło mnie zaświecenie się kontrolki check. Na bal sylwestrowy dojechałem 15 km normalnie, zaparkowałem. Po balu samochodem wracała moja siostra, uruchomiła normalnie, ja siedziałem z przodu obok niej, podczas jazdy po przejechaniu kilku km zobaczyłem checka. Nie wiem kiedy się włączył, nic z samochodem się nie działo. Po niedzielnym postoju w ciepłym garażu, dziś odpaliłem i check się świeci ale samochód nie przejawia żadnych niekorzystnych oznak.
Wiem, że muszę pojechać na kompa, ale w tym tygodniu nie dam rady, czy ryzykować jazdę? Dodam, że do pracy mam tylko 2 km, nie planuje dalszych wyjazdów.
Hmm, rok czasu i nawet nie kichnął :-clap, a tu check :-nie.
-
Jeżeli masz na liczniku około 160000 km to mogą być sondy lambda , lub katalizatory do wymiany :-A
-
podłącz pod kompa lub kup sobie obd za 100zl będziesz na bieżąco mógł sprawdzać podstawowe rzeczy ,tak to wróżenie z fusów
-
Z regoly sie sypie przedni katalizator
Sonda moze byc a jak spalanie na 100?
Przerwa w obwodzie cewek zmieniaczy faz.
Przeciek powietrza klapy kolektora szczelne, tzn czy nie syczy na zimnym silniku?
I wiele innych, test komp zalecany.
-
Cześć, opisałem problem w temacie :P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów":
Kupiłem przewód OBDII, zainstalowałem PCMSKAN i:
Wyświetliło się: "P0430 zdolność katalizatora do unieszkodliwienia szkodliwych składników tzw. współczynnik konwersji (blok cylindrów nr 2) poniżej wymaganej wartości".
Błąd skasowałem, nie wiem kiedy on wróci i czy wróci.
Szukam teraz złotego środka na rozwiązanie problemu, zakup nowego raczej nie wchodzi w grę. O jakich tulejkach mówicie? czy średnio zaawansowany mechanik zajmujący sie od lat sprzedażą i montażem tłumików (mam takiego kolegę i korzystam z jego usług od lat) do sobie z tym radę? jak z nim rozmawiać?
ps. przebieg 193.000 km. Od nowości tylko pb95. Spalanie w normie trasa - od 8.9 (emerycko) do 11,5 (agresywnie) czyli średnio ok. 10 l/100, a od 14 (lato) do 18 (teraz) w mieście na zimnym silniku bo do pracy mam niecałe 2 km. Jak ciepły oscyluje ok. 14-15.
Chyba w normie, można rzec katalogowo.
-
Chodzi o emulator sondy lambda- oszukiwacz sondy lambda. Można kupić zwykly prosty ma chyba 6cm, mieści się w jag., cena kilkadziesiąt zł za sztukę. Poszukaj na allegro.
-
No tak, a co dalej z katalizatorem, czy jeśli nie spełnia norm to znaczy ze jest jakiś zapchany, czy jak .... czy nie będzie zamulał silnika?
Gdzieś słyszałem opinie, że po zdjęciu katalizatora i zastąpienia go tłumikiem samochód stał się żwawszy ... hmm.
-
hmm jak już nie chcesz nowego to może uzywke wstaw koszt 300zl
-
Podobno można zostawić tylko obudowę kat. a sierodek usunąć. Może być problem u diagnosty bo nie będzie chyba spełniały spaliny normy. :-A :-cry
-
hmm jak już nie chcesz nowego to może uzywke wstaw koszt 300zl
Tak czy inaczej muszę się tym problemem zająć, ale to wczesną wiosną.
Co do używki, czy bałaby choćby lekko uzasadniona pewność , że używany pochodzi ?
Co do ewentualnego wyjęcia środka czy wstawienia w to miejsce tłumika i problemów u diagnosty ... tego akurat się nie boję, niech się boja właściciele autobusów prywatnych i nie tylko, ciężarówek starych za którymi się nie da jechać. Przejechanie ich kilkunastu kilometrów z obłokiem z tyłu zapoda tyle nieczystości co mój x-type przez rok!
Reasumując - jakie będzie najzdrowsze lekarstwo:
a. emulator
b. tłumik
c. kopic używany katalizator
d. inne?
-
dla mnie odpowiedz jest jasna ,zero kombinowania odp.C (uzywany czy nowy nie ważne) :-gwizd
-
nowy zamiennik-koszt ok 350zł
używany-loteria-koszt 300zł
usunięcie- większa moc :-yipee tylko za granicą może być wielki kłopot, choć u nas też już zaczynają sprawdzać spaliny
Twój kolega od tłumików powinien Ci dać najlepsze rozwiązanie
-
nowy zamiennik-koszt ok 350zł
To bardzo satysfakcjonujące... :-clap w lutym nie dam rady ale w marcu będę męczył mojego magika od tłumików ... :-thank
ps. przeszukałem allegro i google i nie znalazłem zamienników katalizatorów, może jakiś link macie, jakiś namiar? Może poza mną przyda sie ta informacja innym.
-
Myślę, że nie warto zakładać nowego tematu z być może drobnostką z która mam problem.
Sprawa dotyczy kontrolki airbaga pasażera z przodu, jak jadę sam kontrola ta nie świeci, wyłącza się zaraz po uruchomieniu silnika).
Ale, jak usiądzie moja żona to kontrolka ta wariuje, czyli raz się wyłączy, raz się włączy, przez chwile (czasami sekundy czasami minuty jest włączona, czasami odwrotnie jest wyłączona. W zasadzie częściej jest wyłączona, ale faktem jest że się sama zaświeca.
Trudno mi to wyczuć o co mu chodzi bo do pracy mam ok. 2 km, takie trasy robię z żoną i to nie codziennie bo jest jeszcze Alfa.
Skaner PCSKAN nic nie pokazał. Niezależnie czy zapięte pasy czy nie. Mam instrukcje po Polsku ale nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Czy ktoś wie o co jej chodzi?, w dłuższą trasę będę jechał za tydzień (ok. 500 km w jedną stronę)
Czyżby x-type nie lubił mojej żony? ja ją lubię ...
ps. ma 156 cm i 56 kg.
-
hmm ja mam tak że jak nikt nie siedzi na fotelu świeci się cały czas ,jak usiądzie ktoś gaśnie ,więc obstawiam jakiś czujnik pod siedzeniem który wariuje ?
-
w sprawie kontrolki airbag to może sprawdź też połączenie do lampki?
-
hmm ja mam tak że jak nikt nie siedzi na fotelu świeci się cały czas ,jak usiądzie ktoś gaśnie ,więc obstawiam jakiś czujnik pod siedzeniem który wariuje ?
W nocy to irytujące, jak świeci po oczach jak sam jedziesz ... u mnie jak jest fotel pusty po po uruchomieniu silnika po ok. dwóch-trzech sekundach gaśnie - do tej chwili jest wszystko ok. Ale jak siedzi pasażer, to raz świeci przez jakiś nieokreślony czas, raz nie świeci. Przy czym mniej świeci niż nie świeci. Martwi mnie sam fakt, w zasadzie nie powinno się świecić po uruchomieniu sielnika.
Jeszcze raz przestudiuję jutro instrukcję.
-
w instrukcji mam podane ze musi sie swiecic i mi sie swieci
-
Panowie,
zasady są takie:
(http://images45.fotosik.pl/1332/c0f44f889ef02c67med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
U mnie jest ok, ale do momentu gdy usiądzie ktoś w miarę lekki. Wtedy czujnik najczęściej nieprawidłowo wykrywa, że nie siedzi osoba dorosła i wtedy lampka się świeci. A tak być nie powinno, więc coś tam cvhyba nie gra z tym czujnikiem. Jeśli w momencie świecenia mocniej naciśnie się przód siedziska, to gaśnie, więc mniemam że gdzieś tam jest ten czujnik. W sumie to chyba coś się powinno z tym zrobić, widzę że wiele osób ma z tym problem a bezpieczne to nie jest. Poduszka nie wystrzeli jak będzie potrzebna....
-
Prawdopodobnie mam to samo... dziś wieczorem powtórzę lekturę instrukcji , mam ją po PL, jak coś ustalę dam odpowiedź...
-
W instrukcji pl jest to samo z tego co pamiętam. Raczej nic dodatkowego tam nie znajdziesz, ale jak coś to daj znać.
Kiedyś pamiętałem jaka jest granica w kilogramach od których system wykrywa prawidłowe obciążenie, ale i tak jak usiądzie drobna osoba to powinien zadziałać prawidłowo...
U mnie świecenie sie lampki jak usiądzie ktoś około 50-kilowy występuje praktycznie od początku jak wyjechał z fabryki, więc może to fabrycznie ten czujnik jest mało dokładny, albo źle umiejscowiony. Jak mówiłem jak się pokręcić po fotelu i przód dociśnie to lampka gaśnie.
Czujnik wykrywa że nie siedzi osoba dorosła, odcina poduchę i tyle. Rozwiązanie do kitu i średnio dokładne jak widać.
-
Kontrolka Airbag-u zaświeca się jak jest "lekki pasażer". Służy to podczas przewożenia np. dziecka w foteliku. Automatycznie się wyłącza.
-
Kontrolka Airbag-u zaświeca się jak jest "lekki pasażer". Służy to podczas przewożenia np. dziecka w foteliku. Automatycznie się wyłącza.
No dokładnie. Tak jest napisane w instrukcji przecież ;).
Problem polega na tym (przynajmniej u mnie) że jak usiądzie stosunkowo lekka osoba, np ok. 50kilo to lampka nie powinna się zaświecić. Bo jak by nie patrzeć fotelik to to nie jest i airbag powinien działać.
-
U mnie się świeci przy lekkiej osobie (ok 48kg)
-
haha muszę dziewczynę wrzucić na wage hahaha
-
;D no u mnie 49 i objawy jak wcześniej pisałem :-gwizd
-
dajcie im po proszu 10kg na kolana :-off :-tylko
-
To chyba normalny objaw choć jeszcze nie zdarzyło się aby się zapaliła gdy siedział pasażer, ale jak wskakuje pies ( pekińczyk 5 kg) to się zapala. Jak zauważyłem to Jag ma kilka takich "udogodnień" np ostatnio jak zapaliła się kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwacza oraz pojawił się napis na kompie to w chwili gdy pryskało się na szybę płynem nie włączały się wycieraczki - trzeba było je włączyć "ręcznie" po dolaniu płynu wróciło do normy.
-
Moim zdaniem tak ten czujnik "fabrycznie" reaguje na lekkie osoby (czyli błędnie wyłącza poduszkę). Przynajmniej u mnie tak jest od nowości.
Nie kojarzę jakie kryterium wagi przyjęli projektanci, ale zdecydowanie odbiegające od średniej europejskiej na przykład dla kobiet (piszę na przykład, żeby mnie ktoś zaraz nie oskarżył o seksizm :-zly)
Śmiać się można, ale nie zmienia to faktu, że tak być nie powinno i interpretacja przez czujnik osoby ok. 50-kilogramowej jako "low weight occupant/object" i wyłączanie poduszki zdecydowanie nie jest ok.
Masa ludzi na angielskojęczycznych forach ma z tym problem...
-
Tam jest czujnik cieniea cieczy. Pod fotelem pasazera jest mata, w tej macie jest jakas ciecz i na koncu jest czujnik cisnienia. Jesli nacisk cieczy na czujnik jest niewystarczajacy to swieci sie lampa. Moze wymiana czujnika o innych parametrach, albo lepszy pomysl dolanie tej cieczy spowodowaloby ze potrzebna by byla mniejsza masa to uaktywnienia poduszki. Raz to tylko rozbieralem, ale nie pytajcie sie mnie co tam jest w srodku bo nie mam zielonego pojecia.
-
Po przestudiowaniu polskiej instrukcji fabrycznej (instrukcja główna, oddzielna instrukcja dot. zaleceń dot. bezpieczeństwa oraz skróconego przewodnika) napisali tak:
- lampka ostrzegawcza AIRBAG (poduszka powietrzna) na panelu deski rozdzielczej po stronie pasażera dotyczy jedynie warunków związanych z zastosowaniem poduszki powietrznej przedniego pasażera:
1. Jeżeli fotel nie jest zajęty, poduszka przednia oraz poduszka boczna zainstalowana w fotelu nie będą aktywowane i lampka kontrolna nie zapali się
2. Jeżeli w fotelu znajduje sie np. małe dziecko, poduszka przednia oraz poduszka boczna zainstalowana w fotelu nie będą aktywowane i zostanie zapalona lampka ostrzegawcza AIRBAG
3. Jeżeli w fotelu znajduje sie większe dziecko lub osoba dorosła, poduszka przednia oraz poduszka boczna zainstalowana w fotelu zostaną aktywowane i lampka ostrzegawcza nie zostanie zapalona.
Hmm, nigdzie nie napisali choćby poglądowych wartości nacisku.
Moja żona ma ok. 56 kg, i jak pisałem kontrolka raz świeci raz nie, zależnie chyba na której części pupy i na której części fotela usiądzie. ;)
W nocy to ta kontrolka jak już zaświeci to lekko razi po oczach.
jak siedzi normalny chłop to nie świeci ...
jak widać faktycznie w różnych x-typach różnie to reaguje na ciężar.
-
czyli mniej więcej to samo co w angielskiej.
Jak tak przegladałem rozne fora to chyba wiekszosc x-typow reaguje tak na lekkie osoby (czyli źle reaguje).
Swoją drogą ciekawe ile wg ich założeń ma większe dziecko - 90kilo? :-R skoro 50-kilowa osoba dorosła jest interpretowana jako małe dziecko....
bez sensu. U mnie trzeba przednią część docisnąć.
-
Dopiszę się do tego tematu, ale problem troszkę inny.
Airbag na głównej desce zegarów, najpierw 3x3 mignięcia ( w sensie 3 mignięcia,przerwa,3 mignięcia..itd)
A potem zapala się i świeci aż do wyłączenia silnika.
Bez względu czy pasażer jest czy nie.
Fakt, że stało się to zaraz po ostrym wejściu w zakręt na lekkiej hoppie ;D
Muszę wiedzieć na co stać to auto ;D
-
Flesz kod 33: Seat Belt Pretension fault – driver
poczytaj tu: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,15145.0.html
-
Dziękuję, idę czytać.