FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: maras w Grudzień 31, 2011, 16:15:53 pm
-
Witam mój kotek czyli x300 3.2 posiada 16 calowe felgi z oponami 225/60. Jeżdzi się nim komfortowo, lecz w koleinach i na nierównym asfalcie tańczy jak chce. Więc może mam przejść na większe koła, np 18' lub 19'? Dodam, że jeśli chiodzi o zawieszenie tzn tuleje, amorki, zbieżność itp to wszystko ok. Proszę o radę.
-
Na naszych drogach wyższy profil opony daje ci większy komfort jazdy ponieważ opona dodatkowo amortyzuje nierówności. Większa felga i mniejszy profil - stracisz na komforcie jazdy gdyz auto bedzie lekko twardsze.
-
Rozumiem, że auto straci trochę na komforcie ale czy to poprawi prowadzenie?
-
Większa felga to lepsza reakcja i zachowanie tylko w zakręcie, sztywne boki pogarszają możliwości związane z wyjechaniem z koleiny a opony o niższym profilu mogą zostać łatwiej uszkodzone np. podczas wpadnięcia w dziurę.
-
Czyli rozumiem, że najlepiej zostać przy oryginalnych 16"?
-
Ja na zimę kupiłem 205-ki i jak ręka odjął tańcowanie w koleinach , na wiosnę szukam maximum 215 ,
-
Tańczenie w koleinach zaczyna się dopiero na oponach 255 :-gwizd Ja, jak założę zimówki 225 to jest już super w porównaniu z moimi letnimi 255...
-
Szkoda, że tak kiepsko się jeżdzi na szerokich kołach bo samochód traci na wyglądzie mając wąskie koła...
-
Do szerokich kapci, trzeba mieć bardzo dobrze ustawioną zbieżność i zero luzów w zawieszeniu. Wtedy nawet na szerokim kapciu nie będzie ściągać. A przy wpadaniu i wypadaniu z kolein jeszcze ważne są amortyzatory.
-
Nawet najbardziej idealne zawieszenie nie pomoże przy oponie 255 i koleinach... Opona jest po prostu za szeroka do koleiny i zawsze będzie próbować z niej wyjechać na lewą lub prawą stronę. Mam zawsze doskonałe porównanie właśnie przy zmianie między letnimi i zimowymi. To samo zawieszenie, ten sam samochód :-gwizd a różnica drastyczna. Z drugiej strony, na węższej oponie mój XJR bardzo łatwo zrywa przyczepność przy lekkim zakręcie i wciśniętym pedale gazu :-gwizd ale już na opnie 255 bardzo ciężko wprowadzić kota w jakikolwiek poślizg...
-
Koledzy, jak mam na podłokietniku rozmiar 235/50 R17 to mogę zmienić na węższe i wyższe opony np. 225/55 R17 lub 215/60 R17 zależy mi na węższych oponach ze względu na większą możliwość wyboru i ceny.
Mam felgi 17 Solar i 17 XJR Sport, moja jazda jest raczej spokojna i zależy mi na komforcie a nie na sporcie.
-
jest tak jak pisze lysy......z wyjątkiem tego, że xjr na 255 ciężko wprowadzić w poślizg ;D
-
215/55R17!
-
Powiem inaczej. Na przykładzie moich byłych aut, nigdy więcej nie posadze auta na feldze większej niz 17 zooli.
19 cali w pl to poprostu katasrofa. Miałem e34 5er na 18 buty na przodzie to 245/40 do tego tył 275/35 i powiem że auto zachowywała się niczym ciężarówka. Przy najechaniu na koleine chiało kierownice z rak wyrwać, nie przyjemnie, nie wygodnie itp.
Na oponach 225/35 na przodzie i 255/30 na tyle na 19 zool skoczyło się dwiema połamanymi felgami.
Także na naszych polskich drogach jedyny kopromis to max 17 cali!!!!!!!!!!
-
Trzeba było nie kozaczyć tylko założyć 4 opony o tym samym rozmiarze. Z tego co wiem to w E34 BMW miało jeden rozmiar.
-
jest tak jak pisze lysy......z wyjątkiem tego, że xjr na 255 ciężko wprowadzić w poślizg ;D
Ja pisałem o poślizgu przy lekkim zakręcie :-gwizd w porównaniu z węższymi oponami. Przy odpowiedniej prędkości i większym zakręcie wiadomo co można zrobić...
-
Śmigam na 16 i szerokości 235. I tak na kiepskiej nawierzchni jest dramat.
Zauważyłem w innym aucie, że wartością graniczną są okolice 195/205. Na 195 jedzie się fantastycznie nawet w mega koleinach, zmiana na 205 spowodowała, że auto na tym samym odcinku drogi się wyrywało i nie było w tym żadnej frajdy.
Zostań przy 16. Poza tym kapcie tańsze do takiej felgi.
A twardzieli w 18, 19 i 20 pozdrawiam :-clap
-
Jaguar XJ ma mały prześwit między kołem, a błotnikiem. Krótki skok amorka powoduje dobijanie. Ja nie mogłem patrzeć na te balerony na 16tkach i na lato założyłem 18tki. Oponki 245/45 i daje rade. Nie ma tragedii, nie przesadzajmy. A jak się prezentuje ;D
-
witam tez mam 18ki i kotek zajefajnie wyglada a i nic nie dobija ale zima polecam 16 jednak to wiekszy balon pozdrawiam
-
a ja powiem tak ,jezeli poczytacie specyfikacje to dowiecie sie jakie felgi i opony
nie na darmo pracowały całe tabuny specjalistów Jaguara żeby teraz jakiś Kowalski z Psiej Wólki ich poprawiał :-nuts
tak wyliczyli i tak ma być ,chcecie sobie poprawić ? proszę bardzo ale żeby nie było potem " bo na forum mi napisali " :-thumpdown