FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: maras w Grudzień 29, 2011, 16:01:51 pm
-
a ja mam mały problem z moim kotkiem czyli x300 3.2 1995r. troszkę trzęsie silnikiem na wolnych obrotach, wymieniłem świece na nowe ale nic to nie dało. Najpierw myślałem, że mam gaz do regulacji ale to pewnie swoją drogą, lecz na benzynie też troszkę nierówno chodzi. Czy ktoś miał już taki problem?
-
A przewody WN?
-
Ja mam czasami taki problem. U mnie zawiesza się jedna sonda lambda i wtedy trzęsie silnikiem troszkę na wolnych obrotach. Grunt to szczelny dolot, szczelny wydech i sprawne sondy i świece (no i cewki oczywiście).
-
Dzięki za podpowiedż, mam szczekny dolot i wydech, więc zacznę od diagnozy sondy. dam radę KTS'em?
w x300 nie ma przewodów wysokiego napięcia, są bezpośrednio cewki. czy sonde da się odwiesić czy trzeba kupić nową?
-
Nie znam sprzętu, więc nie podpowiem czy da radę... Jeśli z sondami będzie wszystko ok, to sprawdź cewki. Wykręć każdą po kolei i pooglądaj, czy nie są popękane, bo wtedy mogą mieć przebicia i właśnie szarpanie silnikiem.
Co do sondy, to niestety zawsze zaleca się wymianę, ale podobno zamienniki dają radę.
-
w x300 nie ma przewodów wysokiego napięcia, są bezpośrednio cewki. czy sonde da się odwiesić czy trzeba kupić nową?
To chociaż wiadomo że nie ich wina :-yipee
-
jedna cewka była pęknięta tuż przy świecy...
-
To trzeba ją wymienić. Tylko nie kupuj chińskich cewek.
-
całą cewkę, czy wystarczy tylko fajka?
-
Zależy co masz uszkodzone.
-
Z tego co rozumiem, masz pękniętą samą gumę. Można oczywiście tylko ją wymienić. Od samej pękniętej gumki :-gwizd nie powinno szarpać silnikiem. Sprawdzałeś już, czy obie sondy dają znaki poprawnego życia...?
-
O dziwo od wczoraj chodzi dobrze
-
Czyli podobnie jak u mnie, raz działa dobrze, a raz nie... Tyle, że u mnie to lambda
-
ja odpinałem lambdę i na jakiś czas pomogło ale niedawno znów wróciło...
-
Dzisiaj podłączyłem autko pod kompa i wyskoczyły błędy:
P1621
P1193
P0413
Czy ktoś się orientuje co to może być i jak się tego pozbyć?
i Jeszcze pytanie:
Czy x 300 ma czujnik położenia przepustnicy? i gdzie?
Bo gdy był podłączony pod kompa to na wolnych obrotach pokazywał ,że przepustnica jest otwarta w 11%, a gdy przytrzymałem mu tak 4500 obr/min to pokazywał,że przepustnica jest otwarta w 20% więc jest coś nie tak.
Silnik trzęsie się na wolnych obrotach, jakby nie chodził na wszystkie cylindry, ale obroty nie skaczą. Przy gwałtownym dodaniu gazu zająknie się na niecałą sekundę i obroty rosną normalnie. Jeśli chodzi o spalanie to akurat nie zwracałem na to uwagi.
-
P0413 - System wtrysku powietrza wtórnego zawór przełączający A - przerwa
P1621 - Immobilizer code words do not match
P1193 - EGR drive overcurrent
Czujnik położenia przepustnicy jest pod nią zamontowany.
-
to jest ta dwupinowa wtyczka?
a co do błędów to od czego zacząć? co najpierw wymienić?
-
Tak to ta dwu pinowa wtyczka.
Sprawdź zawór EGR.
-
Jak mam go sprawdzić?
-
Wymontuj EGR i go wyczyść.
-
u mnie chyba nie ma EGRa. Zawór powinien być na środku kolektora ssącego? czy gdzieś indziej?
-
Wie ktoś może gdzie znajduje się zawór EGR w 3.2?
-
Z tego co pamiętam to obok kolektora wydechowego.
-
EGR jest na kolektorach dolotowych, między 3 i 4 cylindrem.
Co tak wszyscy uparli na ten EGR? Przecież Europa nie miała EGRu, oprócz Szwecji chyba.
-
Ja niestety nie mam EGRu. Ani na dolocie, ani na wylocie. Więc z kąd błąd P1193?
-
Według mojej jednej listy to
P1193 - O2 Sensor Heater Circuit Open - Inferred Fault
a w innej z AutoData -
P1193 Oxygen sensor heater 2 - cylinders 1,2,3,4,5,6 - circuit
malfunction Wiring, HO2S
nic wspólnego z EGR......
P0413 Secondary air injection (AIR) solenoid A - open circuit Wiring open circuit, AIR solenoid, ECM
a P1621 - Engine control module engine immobilization input circuit malfunction czyli możę wszystko być problemem (albo woda się dostała do) ECM w wozie...
-
To od czego byście zaczęli?
-
Zanany problem w tych z 1995 był z ECM : http://www.jagrepair.com/images/TSB/X300/05.2Fuel_Engine%20ManagementV12/05-2-09%20Plenum%20Chamber%20Drain%20Valve.pdf
Ja bym sprawdził ECM czyli trzeba go wymontować i zobaczyć czy ma bałagan powodowany przez wode jak np. w pólowie tej strony:
http://jimbutterworth.co.uk/8ecu.htm (http://jimbutterworth.co.uk/8ecu.htm)
Wtedy nam powiedz czy jest wszystko OK czy nie.... jak nie widać żadnego śladu wody, to następnie oglądamy sondy lambda (jak masz zapasową to by było świetnie też wymienić...)
-
Ok, tak zrobie. Tylko powiedzcie mi, czy jak wyjmę kompa to auto nie zresetuje mi czegoś? Czy po ponownym włożeniu kompa wszystko będzie działać? i czy mam rozpinać akumulator przy tej operacji?
I jeszcze jedno. Gdzie jest ECM? pod maską?
Nie piszemy posta pod postem. Jest coś takiego edycja
-
nie, w środku w wozie z prawej strony pasażera nóg...
-
Sporo razy bylo o tym 1621. U mnie jak wyskoczyl to musialem wymienic czujnik polozenia walu.
-
ecm czyściutki i suchutki. też myślę o czujniku położenia wału ale to (jeśli rozwiąże problem) to tylko błąd P1621 a co z resztą?
-
Czy czujnik położenia przepustnicy ma wpływ na wolne obroty?
-
wymieniłem czujnik położenia wału i jest bez zmian..
-
Wiesz co może być - banał, u mnie też na wolnych lekko się telepał, zaczął mi potem podciekać wtryskiwacz, kupiłem uszczelki do wtrysków i wymieniłem komplet i co się okazuje.......
uszczelki które są w głowicy zrobiły się twarde, jak je zacząłem zdejmować to się pokruszyły, po prostu nie uszczelniały dolnego kołnierza wtryskiwacza i silnik tam tędy łapał "lewe" powietrze przez co obroty były niestabilne.
Po wymianie jak ręką odjął cyka równiutko i spadło spalanie!!!!
Posłuchaj na odpalonym silniku czy nie syczy przy głowicy, jeśli syczy to wymień uszczelki wtryskiwaczy.
Powodzonka :-super
-
a przy wyjęciu świec coś zauważyłeś? Czy są innego koloru czy wszystkie jednakowe?
Jak od czasu do czasu poprawia się, to moja myśl jest że może któryś wtryskiwacz zabrudzony...?
Dobrze by było mieć sposób sprawdzenia CO2 aby ustalić czy to +/-mieszanka jest problem
a neon na przedłużaczu do sprawdzania iskry od cewki do świec czyli może coś przy zapłonie nie zawsze strzela......
po skasowaniu tych kodów wzwyż, czy wróciły - i jakie nowe?
masz sposób zrobienia filmika jakieś parę minut i wysłania czyli upload na mój website?
-
Witam, wyskoczył mi błąd P0413 czyli system wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający... Czy ktoś wie co to takiego?
-
Mozna wiedziec jak dalej sie tocza losy ? Aktualnie mi tez zaczol delikatnie trzasc przy niskich, w nastepnym tygodniu wymieniam wszytskie swiecie, ale szukam nastepnych typow jakby to nie pomoglo.
-
trzęsie troszkę mniej, ale trzęsie nadal. wymieniłem sondy lambda, czujnik połozenia wału, mam nowe świece, cewki są dobre, silniczek krokowy dobry. Moje auto dostaje bardzo bogatą dawkę paliwa na wolnych obrotach i niewiem dlaczego... podobno to częste zjawisko w x300 i to jest wina komputera. Ale nie posiadam kompa na zamiankę więc mam ten problem cały czas. Po podłączeniu pod obd nic konkretnego mi nie wyskakuje.
-
Nie myslales zeby kupic uzywany komputer na allegro za okolo 300 zl i zobaczyc czy bedzie jakas roznica ?
Podczas podpinania nowego komputera trzeba jakos kalibrowac wszytsko ?
-
Niec nie trzeba kalibrować bo ja wypinałem już mój komputer z kstek żeby go obejrzeć. Chyba kupie taki z allegro ale tam nie ma gwarancji zę nie kupię takiego jak mam teraz..
-
podmieniłem kompa i nic to nie dało... Nie wiem już co robić..
-
pomierz ciśnienie na cylindrach..........................
-
ciśnienie jest dobre.
UY mnie problem polega na tym, że na wolnych obrota i potem w granicach 2000obr. silnik dostaje bardzo bogatą mieszankę.
Myślałem, że to sondy - wymieniłem je, póżniej czujnik położenia wału - wymieniłem, przepływkę podmieniłem i nic, podmieniłem kompa i nic więc nie wiem.
Chodzi tak i na benzynie i na gazie. Czasem chodzi równo i wtedy ma lepsze osiągi.
-
koledzy a czujnik temperatury może mieć coś z tym wspólnego?