FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: miki151993 w Grudzień 25, 2011, 16:57:07 pm
-
Witam. Dzisiaj wracałem od rodziny z świąt i niespodzianka. Jak wyjeżdżałem wszystko było w porządku odpaliłem kontrolki zgasły auto chodziło normalnie po przejechaniu paru kilometrów samochód dziwnie chodził jakby brakowało mu mocy potem zapalała się i gasła pomarańczowa kontrolka silnika po czym się zapaliła na stałe. Kot chodził coraz gorzej ruszając ze skrzyżowania miał siłę do 70km/h potem czwarty bieg i silnik nie przyspiesza i zaczyna szarpać słychać taki głos jakby chciał ciągnąć a nie mógł i coraz gorzej po kolei schodziłem z biegów aż na blacie prędkość 30km/h zatrzymałem się zgasiłem silnik za jakiś czas odpaliłem i jazda samochód ma siłę dobrze się zbiera przyszło zwolnić i z powrotem problemy i tak cały czas co 7-12km musiałem się zatrzymać zgasić odpalić i jechać dalej.
Co mogło się stać? Mój kot to 2.0 benzyna z 2002roku. Silnik pali bardzo ładnie jak wcześniej.
-
Obejrzyj dobrze dolot może łapie lewe powietrze, moze zapchał sie filtr powietrza, moze filtr paliwa, przyczyn może byc naprawde wiele. Ale pamietaj i zaczynaj od najprostszych.
-
Filtr powietrza jest dobry bo 2 dni temu do niego zaglądałem.
A może być coś z świecami?
-
Jesli by była wina świec to raczej i by było cięzko odpalic.
Wyglada to tak jakby cos go dławiło, chce jechac ale nie może.
Pierwsze co nalezy sprawdzic to dotlenienie silnika i sprawdzenie układu zasilania paliwem.
-
Skoro zapaliła się pomarańczowa kontrolka, podłącz skaner i odczytaj błedy.
-
Mam jeszcze takie pytanko czy jeśli będzie zabrudzony filtr paliwa to czy będzie świecić się kontrolka pomarańczowa silnika
-
Raczej tak bo auto dostanie mniejszą dawke paliwa i wyłapie błąd że cos jest nie halo.
-
Raczej nie, choć to zależy jak bardzo zabrudzony... Jak nie masz możliwość podłączenia kotka do kompa to odlącz aku na pół godziny i zobacz, czy kontrolka wraca.
-
Po świętach sprawdzę filtr paliwa i napisze co i jak.
-
Z tego co mówisz tak to wygląda. Auto zaciąga syf z filtra i zaczyna sie dusic. Po postoju syf opada na dno i jest dobrze przez jakis czas. Po krótkiej jezdzie syf znów sie unosi i zatyka wylot filtra i auto znów sie dusi i tak w kółko.
-
Tak samo pomyślałem. A jak teraz wymienię ten filtr to kontrolka przestanie świecić czy muszę jechać na stację skasować błędy?
-
Cokolwiek się zaświeci to samo nie zgasnie i można zgasic tylko za pomoca komputera :)
-
A jakbym wymienił ten filtr i nie kasował za pomocą komputera tylko zdjął klemy na ileś tam to nie zresetuje się?
-
hejka, jezeli problem faktycznie jest filtr, wymieniasz go i potem odlaczasz aku na pol godzinke, to check engine
nie bedzie sie swietlil, ale blad dalej jest w komputerzie. skasowac go mozna za pomoca komputera diagnostycznego
albo poprzez skanera OBDII, ktorego zakup goraco polecam (na allegro od ok 150 zl). wtedy zanim naprawiasz
coskolwiek podlaczysz skaner i sie dowiesz, w czym jest problem. tak lepiej. powodzenia !
-
Skorzystam z okazji i żeby nie otwierać nowego tematu to jakbyś mógł to padaj ze 3 skanery jakie proponujesz linki na allegro czy coś w tym stylu tylko w rozsądnej cenie a dobre. Co posiadasz ty?
-
Zwykly skaner OBD2 ELM
http://allegro.pl/kb3a-kabel-diagnostyczny-interfejs-elm-327-obd2-i2011052790.html (http://allegro.pl/kb3a-kabel-diagnostyczny-interfejs-elm-327-obd2-i2011052790.html)
http://allegro.pl/elm327-2012-bluetooth-bezprzewodowy-elm-327-obd-2-i1998737468.html (http://allegro.pl/elm327-2012-bluetooth-bezprzewodowy-elm-327-obd-2-i1998737468.html)
-
I takim kabelkiem idzie odczytać te błędy i skasować w x-typie z 2002roku. Jaki program używasz z tym kabelkiem w swoim x-typie
Czy ten kabel potrafi zrobić tyle samo co takie urządzenie http://allegro.pl/komputer-diagnostyczny-rac-obdii-odczytaj-kody-i2018180397.html co o nim myślicie opłaca się czy lepiej kupić kabel
-
I takim kabelkiem idzie odczytać te błędy i skasować w x-typie z 2002roku. Jaki program używasz z tym kabelkiem w swoim x-typie
Czy ten kabel potrafi zrobić tyle samo co takie urządzenie http://allegro.pl/komputer-diagnostyczny-rac-obdii-odczytaj-kody-i2018180397.html co o nim myślicie opłaca się czy lepiej kupić kabel
Tak ten kabel zrobi tyle co te urzadzenie za 200zl, najlepszy i bezproblemowy program to PCMSCAN
-
A ten programik jest bezpłatny :)
-
A i jeszcze jak będę miał kody błędów to skąd będę miał co który oznacza?
-
-----> http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,164.0.html ;D
-
Dziś odkręciłem filtr paliwa i okazało się że był tam taki syf że nic dziwnego że nie chciał przepuszczać. Zamówiłem nowy jak wkręcę to napisze czy to tylko to.
-
mam to samo ani filtr nie pomógł ani nowa pompa paliwa i też mam 2,0 2002r jutro go o daje do elektronika
-
Jak coś będziesz wiedział to napisz :) co z twoim kotem ja mam nadzieje że filtr wystarczy.
-
bardziej awaryjnych aut to chyba już nie ma jedyny plus to tylko to że pasuje wszystko od forda
-
bardziej awaryjnych aut to chyba już nie ma jedyny plus to tylko to że pasuje wszystko od forda
Wybacz kolego ale: :-nuts
-
to jest tylko ford mondeo
-
A co to ma do tematu?
-
kolego te auta mają tylko ładną prace silnika ja już się przyzwyczaiłem że zawsze coś się pali jakiś błąd
-
:-off
michal zapoznaj sie z regulaminem, pkt 3.
Sebastian X zapoznaj sie z regulaminem pkt. 7.
prosze dalej wylacznie pisac na temat watku.
-
:-kogutki :-off :-off :-kogutki jak wszytsko pasuje od mondeo to mi kaktus wyrośnie ;D jak narazie od 6 miesiecy pakuje kase w auto jedyna czesc z forda ktora mialem to czujnik temp zew. za 25 zl hahah
-
BlackV6 ... masz racje ale blagam, wracamy do tematu :-off :-off :-off
-
Dzisiaj podłączyłem kota i pokazało następujące błędy:
P0302
P0304
P0306
P1314
Skasowałem je a filtr paliwa wymieniłem
przejechałem go 400m po prywatnej drodze i nic nie wyskoczyło :)
Nie mogłem go zbadać normalnie bo byłem po piwku ;D
Jak go przejadę normalnie to dam znać czy to tylko to było.
-
Przed chwilą go badałem i filtr nie pomógł na początku nawet szedł a potem to już poprawka z rozrywki jakby mi go coś za ogon trzymało po prostu słabnie w oczach HELP :- pojecia
-
Dodam jeszcze że teraz nie zapaliła się kontrolka
-
Nikt nie wie co to jest? Sprawdziłem świece na tym bloku od przodu samochodu bo w tym bloku były błędy cylinder 2 4 6 i świece są jasnobrązowe więc mają dobre spalanie. Proszę o pomoc czego to może być wina. :-help
-
Jak już sprawdziłeś świece to leć dalej cewki ,i kable wysokiego napięcia
-
A moze powietrze w paliwie? Palic bedzie dobrze, bo benzyniak ma pompe w baku i zawsze zbuduje cisnienie.
-
Na listwie od wtrysku jest wszystko ok bo było naciśnięte parę razy i paliwo idzie. A czasami może to być sonda lambda ??
-
przy sondzie jedynie na zimnym silniku czuł byś jakaś różnice ,po drugie na pewno wywaliło by błąd na kompie ,co do listwy paliwowej to sprawdzałeś ciśnienie ,czy na oko że coś leci ?
-
sprawdzałem na oko
-
Sprawdź ciśnienie bo to jest ważne , jest wątek odnośnie prawidłowego ciśnienia na listwie ,poszukaj na forum
-
Ale błąd jest tylko na jednym bloku silnika na cylindrach 2,4,6. Jeżeli by było złe ciśnienie wtrysków to błąd byłby na obydwu blokach. Wygląda to tak jakby miał coś z paliwem zła mieszanka czy coś w tym stylu. Bo kiedy na zimnym się rozpędza to jest dobrze, ale potem kiedy mu wrzucę np trójkę i chcę się bujnąć i wchodzę powyżej 3000 obr to mi się jakby dławił. Ale jak już się bujnie i wrzucę czwórkę to daje trochę gazu minimalnie i ciągnie na tej czwórce. Jeszcze raz podaje kody błędów
P0302
P0304
P0306
P1314
nie mam pojęcia co się dzieje. Jakieś pomysły ?
-
Uwaga teraz dodaje bardzo przydatny fakt, którego wcześniej nie zauważyłem. Kiedy ustawiam zapłon w pozycji II da się słyszeć dziwny dźwięk (jakby piszczenie czy wycie przy potencjometrze). Kiedy odpalam też go słychać. Kiedy wyłączam zapłon jeszcze przez chwile da się słyszeć ten dźwięk po czym(leciutki strzał gdzieś koło potencjometra ). Kiedy przyłożę ucho w okolicach przepustnicy dam gazu do ok 3,5 tys to podczas spadania z obrotów słychać tam jakieś leciutkie ale to bardzo leciutkie dźwięki (jakby strzelanie zębami czy coś w tym stylu. Trzeba było się dobrze wsłuchać. Czy mógł nawalić potencjometr. Jeżeli tak to dlaczego pokazało mi błędy tylko na jednym bloku ?
-
Już wiem co było tego przyczyną. Najprawdopodobniej padł silniczek krokowy, dlatego tak piszczał. Padł chyba całkowicie bo podczas jazdy próbnej coś zapiszczało i strzeliło. Potem jak jakoś dojechałem do domu wrzuciłem na luz, otworzyłem maskę i wysiadłem z samochodu. Dźwięk zniknął i kot od razu lepiej chodzi, ale obroty spadły do 500 co jeszcze bardziej utwierdza mnie w tym ze to ten silniczek. Zamawiam nowy i jak wymienię to napisze czy cały problem zniknął :)
-
I takim kabelkiem idzie odczytać te błędy i skasować w x-typie z 2002roku. Jaki program używasz z tym kabelkiem w swoim x-typie
Czy ten kabel potrafi zrobić tyle samo co takie urządzenie http://allegro.pl/komputer-diagnostyczny-rac-obdii-odczytaj-kody-i2018180397.html co o nim myślicie opłaca się czy lepiej kupić kabel
Tak ten kabel zrobi tyle co te urzadzenie za 200zl, najlepszy i bezproblemowy program to PCMSCAN
Przyjaciele, z uwagi że jestem średnio zaawansowany komputerowo a zaświecił mi zupełnie bez objawów check po przeczytaniu waszych postów uznałem, że może warto samemu się odważyć. Mam laptopa i co dalej? kupić jeden z przewodów do skanera (mam wifi), i co dalej? ściągnąć program PCMSCAN? po Polsku ... skąd? jakiś link czy zarejestrować sie na którymś z forum motoryzacyjnym?
Mając to wszystko dam sobie radę z odczytaniem błędów, skasowaniem?
dzięki za zrozumienie
ps. czy ten zestaw spasuje też do Alfy 156 1.8 TS z 1998r.? Po wymianie foteli na skórzane świeci poducha ...
-
Witam. Ja kabelek kupiłem na allegro pobrałem program http://chomikuj.pl/loonathic/Motoryzacja+-+programy+diagnostyczne*2c+instrukcje+obs*c5*82ugi*2c+ksi*c4*85*c5*bcki+napraw+aut/PCMSCAN+v2.4.12+%28Build+1194%29+PL+*2b+Keygen+! który ma generator kodów i mam pełną wersję. Potem instalujesz programik ściągasz odpowiednie sterowniki z neta i podłączasz kabel z jednej strony do kompa a z drugiej do wejścia w aucie w kocie jest przy dźwigni otwierania maski. J odczytujesz błędy i wiesz co i jak.
Co do alfy to dokładnie nie wiem ale powinno działać jeśli tylko ma wejście to uniwersalne.
P.S
Jakbyś chciał to napisz mam wszystko program sterowniki generator kodu to wrzucę gdzieś a ty sobie pobierzesz wszystko. Co do alfy to dokładnie nie wiem ale powinno działać jeśli tylko ma wejście to uniwersalne.
-
Miki dzięki :-super za informację, szczegóły poszły na priw ... :-thank
-
problem z brakiem mocy został rozwiązany ? silnik krokowy odpowiedzialny był za ten brak mocy ?
-
Dzisiaj dopiero przyszedł silniczek jutro wymienię i dam znać.
-
Witam silnik krokowy wymieniony a brak mocy nie ustąpił. Nie mam pojęcia czego to wina wymieniłem dzisiaj ten silniczek auto nadal nie ma mocy dobrze szło tylko przez jakieś 3km jak zawsze. Przejechałem 7km i kontrolka się nie zapaliła jutro spróbuję pojeździć żeby się zapaliła i znowu sczytam błędy. Proszę o pomoc bo już sam nie wiem czego to może być wina :-help :-help
-
Jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś moduł czy jak to się tam zwie coś co jest odpowiedzialne za działanie wszystkich cewek na bloku bo to tak wygląda jakby coś takiego padło i cały blok ma zły zapłon oczywiście według wskazań komputera.
-
a nie pada ci czasem sterownik silnika ? postaraj się załatwić jakiś na podmianę,
-
Jak go można sprawdzić? A co do podmianki to nie znam nikogo kto miałby jaga może ktoś z forum mieszka w okolicach Sieradza? Prosiłbym jeszcze o jakieś wskazówki.
-
zapytaj zadka07 czy czasem nie ma na stanie jakiegoś sterownika ,jesli nie wejdz na portal aukcyjny poszukaj sterownika i zapytaj czy jeśli nie zniknie problem mu go zwrócisz
-
Mam jeszcze takie pytanko czy to może być czujnik temperatury silnika może on pokazywać nie prawdziwą temperaturę (zaniżać ją) i wtedy silnik daje wzbogaconą mieszankę co powoduje jego duszenie ????????????
-
Gdzieś wyczytałem, że spadek mocy jest także przy zapchanym zaworze EGR czy to może być to ?
W dodatku miałem taki błąd
P1513 Intake Manifold Runner Control (Bank 2) Stuck Closed
-
miki ale egr występuję tylko w dieselu ,a tu jak wiem masz 2.0 benzyna tak ?
-
No tak nie pomyślałem.. W dodatku nie mogę włączać i wyłączać kontroli trakcji. Obawiam się że to faktycznie może być sterownik silnika. Ale jakby on się psuł to odpalał by normalnie ? Bo ja podchodzę i zimny czy ciepły pali za pierwszym..
-
O tym że to nie jest silniczek krokowy to już wiesz - silniczek to taki bay-pass który omija przepustnicę i reguluje wolne obroty do mocy nic nie ma. Pomysł z czujnikiem temperatury też nietrafiony - jeżeli był by uszkodzony to komp zasygnalizował by jego błąd a jeżeli pokazywał by zaniżoną temperaturę ale mieścił się w normie to nie miał byś błędu tylko na trzech cylindrach. Sprawdź dolot a nawet sam kolektor może gdzieś tam zasysa lewe powietrze
-
Jutro jeszcze raz dokładnie obejrzę dolot. Spróbuję zamienić z jednego bloku na drugi niektóre cewki i wtryski i zobaczę gdzie wywali błąd. Ciśnienie na listwie nie mierzyłem ale powinno być dobre bo tak to wywaliło by błąd na dwuch blokach. Czujniki wałka rozrządu zamieniłem z jednego bloku na drugi i błąd nadal wywaliło na tym samym bloku więc to też nie to. Co jeszcze jest odpowiedzialne za dany blok (dwie rzeczy na dany blok po jednej) które mogą to powodować?
-
Witam zamieniłem dzisiaj cewki z cylindra 2 na 3. Zakręciłem wszystko jazda próbna auto chodzi dobrze po 1km nagle na desce rozdzielczej pojawia się żółta kontrolka silnika a wraz z nią żółta kontrolka od systemu trakcji razem z kontrolkami znikły mi przejechane kilometry te co da się kasować i te co auto przejechało od nowości zamiast nich były kreseczki a prędkościomierz nie działał przycisk od kontroli trakcji nic nie zmieniał (dwa dni temu próbowałem wyłączyć kontrole trakcji i przycisk nie działał). Zatrzymałem kota zgasiłem poruszałem wtyczką od sterownika silnika(jest luźna a plastik jest trochę popękany) odpaliłem i jazda. Wszystko dobrze po 2km znowu raz łączy raz nie. Wróciłem do domu wykręciłem te dwie nakrętki od sterownika i nie mogę go wyjąc a tą śrubkę na środku wtyczki nie mogę odkręcić jest na jakiś dziwny klucz i w dodatku jest zmasakrowana jakby ktoś chciał ją wykręcić. Proszę o pomoc jak wyjąć ten sterownik. :-help :-help :-help :-help
P.S
Po powrocie odczytałem błędy i wyszedł następujący P1637
-
hm błąd sugeruje brak komunikacji ,można chyba wysunąć teorie ze ogólnie klęka elektryka ,co można zrobić porozkręcać wtyczki i je poczyścić ,to można zrobić na już ,czy ten dziwny klucz to nie jest przypadkiem torx 5
-
torx 5 to może być to tylko ta śruba jest zmasakrowana i nie poznałem. Czy ktoś wie jak wyjąc ten moduł czy jak odkręcę te dwie śruby po bokach to wyjdzie cała wtyczka z modułem. Proszę o podpowiedzi czy moduł jest przymocowany od tamtej strony czy można go wyjąć np. jak radio (jak szufladę).
-
A wiec z ta srubka to jest zgroza jak nie kupisz porzadnego klucza to jej po prostu nie odkrecisz tylko zjedziesz i trzeba bedzie kombinowac. To jest klucz torx 30 z ta dziurka na srodku. Sam plastik od wtyczki zawsze lata to normalne, ale mogla sie dostac woda do wtyczki i sie zwracia jakies robia. Zaopatrz sie od razu w jakis kontakt spray lub cos podobnego zeby siknac we wtyczke jak ja sciaganiesz. Wtyczke po prostu sie odkreca i ona sama wychodzi, a zeby wyjac komputer to trzeba wejsc do srodka auta i odkrecic jedna srubke, ktora trzyma caly plastik, potem ten plastik sie po prostu podwarza i wychodzi komputer i modul komfortu.
-
Śruba już jest zmasakrowana :-gwizd i muszę kombinować. A żeby wykręcić całość to pisałeś o dostaniu się do śruby od środka jak i którędy dokładnie ??????
-
Mówisz że wtyczka ma się ruszać tylko że moja jeszcze do tego jest popękana (nie wiem kto to robił ale bym mu ... :-zly) wkoło śruby dokręcającej wtyczkę plastik jest dookoła oberwany i wszystko lata jak *** :-zly
-
Powtarzam pytanie jak się dostać do taj śruby co trzyma sterownik od środka bo nie mam pojęcia.
-
zeby wyjac komputer to trzeba wejsc do srodka auta i odkrecic jedna srubke, ktora trzyma caly plastik, potem ten plastik sie po prostu podwarza i wychodzi komputer i modul komfortu. :-R Zadek nie miałeś czasem tego samego błedu co on teraz?
-
No to już wiem ale jak dojść do tej śrubki którędy?
-
Wykręciłem tą wtyczkę, ale nie mogę wyjąć z niej tej śrubki żeby ją wymienić bo jest zjechana. Czy ktoś wie jak to zrobić ?
-
Da sie ja wyjac, zobacz od srodka taka jaby podkladka musisz ja przytrzymac srubokretek i wykrecac srubke
-
Podejrzewam że robiło się zwarcie ponieważ gdy zdjąłem wtyczkę i spojrzałem w piny na sterowniku to zobaczyłem że pomiędzy pinami znajdują się malutkie kropelki wody. Śrubą zajmę się jutro, ten plastik na wtyczce co przykrywa kabelki już naprawiłem lutownica kawałek plastiku i do roboty. Moduł wykręciłem przyniosłem do mieszkania niech się suszy jutro wysuszę wtyczkę jeszcze skręcę i dam znać czy coś się zmieniło. Mam nadzieję że będzie dobrze :)
-
Witam złożyłem dzisiaj wszystko i problem nie ustąpił świeci się kontrolka asp kilometrów nie ma itp. Mam pytanie jak można sprawdzić taki sterownik silnika czy jest dobry i czy mogę go odkręcić z góry może coś tam zobaczę w nim.
Proszę o odpowiedź.
-
W zasadzie to ciezko sprawdzic, przypuszczam ze jak odkrecisz to nic tam nie zobaczysz ta sa pewnie plytki 3 warstwowe i pewnie wszystko jest zalane. Byles wogole na komputerze diagnostycznym dedykowanym do Jgaura? Bo to moze byc jakis czujnik lub cokolwiek innego i wogole nie szukasz tego co trzeba.
-
Nie byłem, a jakby wziąć sterownik od innego x-type i sprawdzić czy wszystko ok ? Czy jak przełożę sterownik to trzeba będzie coś programować ?
-
zeby przelozyc sterownik potrzebujesz caly komplet immobilaziera. Musi byc taki sam silnik, skrzynia musi byc taka sama (automat, manual). Potrzebujesz tak: Komputer silnika, modul komfortu ( ten nad komputerem), pierscien ktory odbiera sygnal z immo jest on wokol stacyjki i kluczyk. Cala operacja wyglada tak ze wszystko podpinasz, ale trzeba zrobic myk z kluczem. Nie nakladasz tego pierscienia na stacyjke tylko dajesz go gdzies obok i wkladasz w pierscien kluczyk z tego drugiego auta zeby odczytal poprawny kod immo, a swoj kluczyk wkladasz do stacyjki i odpalasz.
Jesli masz auto 2,5 w manualu to mam taki komplet z rozbiorki.
-
Sądze że to nie filtr paliwa skoro świeci się check engine..podłączyć pod kompa nie kombinować a morze ta lub tamto szkoda piniędzy na taką diagnoze. Filtr odpada!!
Ew. spr.- przeczyść przepływomierz zamontowany w dolocie..może przepustnica..poszukaj nieszczelności w dolocie silnika..
-
Wszystkie czynności zostały już opisane więc powielanie ich mija się z celem
-
Jeśli bym chciał wymienić sterownik silnika (tylko) czy jest taka opcja (przeprogramowanie czy coś w tym stylu)
PS
Nie ma żadnej możliwości sprawdzenia takiego modułu.
-
Sprawdzic raczej ciezko, malo kto sie na tym zna i odpowiedni sprzet. Przeprogramowac napewno sie da, ale jesli bedzie to zrobione niefachowo moga sie pozniej cuda dziac, samochod bedzie gasnal, nie bedzie chcial odpalic itp itd i nie wiem czy koszt przeprogramowania nie bedzie wiekszy jak kupno uzywanego zestawu.
-
Witam
Mam pytanko, z tego co wyczytałem zmieniasz różne rzeczy, przez chwilę jest dobrze, a później lipa.
Kolego sympatyczny, możesz sprawdzić coś takiego
Uruchom silnik i posłuchaj z tyłu wydechu.
Zrób parę kilometrów i jak znowu straci moc i zapali się kontrolka-wyjdz i posłuchaj znowu wydech-czy czasem dziwnie nie gwizda
Jak coś zadzwoń 511 644 445
-
Dobra jak sprawdzę co i jak to napiszę albo zadzwonię. Bo z przełożeniem całego zestawu to są problemy nie znajdę raczej kogoś kto byłby tak łaskawy aby udostępnić cały taki zestaw i jeszcze jak to piszecie musi się zgadzać silnik oraz skrzynia a zestawu nie kupie bo nie jestem pewien że to to a kasę wywalę.
-
Jedz na komputer, inaczej to wrozenie z fusow
-
Ale jeśli jest to faktycznie sterownik silnika to mechanik na podstawie danych z komputera czy coś w tym stylu będzie mógł wskazać że usterka jest w module? Jak wcześniej pisali moduł jest ciężko sprawdzić mało kto ma specjalistyczny sprzęt.
A więc czy mechanik coś tu pomoże czy trzeba będzie walić do serwisu jaga (tylko słyszałem że oni ładnie kasują za usługi :o)
-
sterownik silnika?????
wątpie, czytając jakie masz objawy
-
Ja już nie mam pomysłów co mu jest. W tej chwili jak wsiądę do niego i odpalę nie mam przejechanych kilometrów świeci się kontrola trakcji nie działa prędkościomierz świeci się kontrolka od ręcznego i oczywiście pomarańczowa silnika. Wczoraj odpaliłem i słuchałem przy wydechu na początku nic podejrzanego jak stracił moc nie słyszałem żadnego gwizdu tylko co jakiś czas "puch" z wydechu. Jak jechałem siły nie maił pedał gazu do końca a on strasznie przerywa i szarpie popuszczając gazu na 4 biegu zaczyna się powoli zbierać jak znowu dodam gazu przerywa popuszczę gazu powoli się zaczyna ruszać. Według moich obserwacji stwierdziłem że źle jest dobierana mieszanka paliwowo powietrzna (za dużo powietrza) wali w wydech itd. Wczoraj jak go przejechałem wjechałem do garażu a obroty strasznie falują i przy filtrze słychać puch puch za chwile chodzi normalnie a potem znowu jeśli dodam gazu na 1200 to normalna praca. Czy może siadać przepływomierz czy moduł silnika a może coś inne jeszcze (tylko czemu robi się taka choinka na desce). Sprawdzę jeszcze raz wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. Proszę o pomoc bo normalnie ręce już mi na niego opadają. Jak przez ten tydzień nic nie wymyśle to poszukam jakiegoś dobrego elektryka.
-
Dzisiaj byłem przelotem w Sieradzu i zapytałem się po drodze 3 mechaników o moim kocie czy zobaczą podłączą jakie mam objawy itd. a oni mi powiedzieli żebym sobie jechał do kogoś innego bo on się tego nie podejmie. Ręce mi opadły. Zadzwoniłem do znajomego z Sieradza i powiedział mi że do jutra postara się mi dać parę numerów do mechaników a nie psełdo mechaników. Od soboty jeszcze nic nie patrzyłem bo nie mam czasu zobaczę te bezpieczniki jeszcze raz w środę i obejrzę go jeszcze raz ogółem podłącze kompa i zobaczę może wpadnę na nowy trop. A jak nie to muszę szukać mechanika.
P.S
Gdzie najbliżej Sieradza znajduje się serwis Jaguara i czy w ogóle opłaca się do nich jechać bo słyszałem że ładnie zdzierają.
-
witam.
Nie czytałem wszystkich wypowiedzi i nie wiem czy ktoś też tak radził, ale ja był rozłączył wszystkie możliwe wtyczki, psiknął preparatem czyszcząco-polepszającym przewodzenie styków.
To samo z wszelkimi kablami napięcia (na to zwróciłbym szczególna uwagę) które idą do świec, także przeczyściłbym wtyki do sąd lambda i same sądy.
Nigdy nie wiadomo czy auto nie miało jakiegoś wypadku czy stłuczki, dlatego posprawdzaj czy wszystkie przewody powietrza idące do silnika są całe.
Jest to od cholery roboty ale warto.
teraz to:
P0302- brak "eksplozji mieszanki" w 2 cylindrze
P0304- brak "eksplozji mieszanki" w 4 cylindrze
P0306- brak "eksplozji mieszanki" w 6 cylindrze
P1314- ten błąd pojawia się tylko jak wykryte są powyższe, może je powodować:
-niskie ciśnienie paliwa
-cieknące wtryski
-zanieczyszczenie paliwa
-zepsute świece, brak iskry
-zużyty wałek rozrządu
-niska kompresja w cylindrach
chłopaku na moje oko to masz problem z kablem który łączy świece. nie ma napięcia w 2,4,6 cylindrze
tylko połowa silnika ci chodzi!
ja gdy wymieniałem świece zapomniałem podłączyć kabel który "wchodzi" do silnika od strony ściany grodziowej, podłączyłem kabelek, zamruczał jak trzeba.
-
ja gdy wymieniałem świece zapomniałem podłączyć kabel który "wchodzi" do silnika od strony ściany grodziowej, podłączyłem kabelek, zamruczał jak trzeba.
Ten kabel jest odpowiedzialny za dane świece na bloku? Gdzie dokładnie znajduje się ten kabel (koło czego) bo nie wiem gdzie on jest.
-
oj nie pamiętam dokładnie. przewód był między silnikiem a ścina grodziową. tyle.
x-type już nie mam także nie mogę sprawdzić.
co do "choinki" na desce to inna sprawa. coś innego ją powoduje. nie mam pomysłu.
-
Jeśliby ktoś wiedział gdzie dokładnie znajduje się ten kabel to prosiłbym o dokładną informacje z góry dzięki.
-
może zróbcie fotke ?
-
kolego może to coś Ci podpowie
dzisiaj zakończyłem naprawę autka- nie kota ale ...
Usterka-po nagrzaniu na postoju lub przejechaniu kilku kilometrów-auto traciło moc
samochód stał kilka miesięcy
po długich poszukiwaniach i sprawdzeniach wyszła usterka-zaśniedziałe przewody masowe przy silniku
wyczyszczone zostały wszystkie przewody i kostki-pomogło :)
-
Witam. Dzisiaj kupiłem preparat do złączek rozłączałem te co widziałem z góry silnika (więcej nie miałem czasu) jutro będę patrzył resztę sprawdziłem także bezpieczniki i wszystkie OK. Zanim zrobiłem mu dzisiejszy zabieg postanowiłem go przejechać jak odpaliłem na desce była choinka a kiedy wyjeżdżałem z garażu znikła i wszystko zaczęło działać.
Jak zrobiłem jazdę próbną po zabiegu to choinki nie było i nie zrobiła się do końca. Parę kółek po podwórku i znowu utrata mocy. W czasie jazdy zerwałem parę razy a kontrolka od kontroli trakcji nawet nie zamrugała. jadąc z 12km/h wcisnąłem hantel do końca (na zamrożonym śniegu z wodą(ślisko)) a ABS nie przepuścił mi kuł i tak z 3 razy. Dodam jeszcze że z 7 dni temu próbowałem załączyć tempomat i mi się nie udało (nie umiem albo nie działa). Co to może być? Ma ktoś jakieś pomysły? :-help :-help :-help :-help :-help
P.S
Przed zabiegiem odczytałem błędy i wyskoczyło
P0174
P1637
-
daleko masz do Wrocławia????
-
Do wrocka mam 120km. A czemu pytasz?
-
może coś pomogę
jutro dam Ci znać
-
Mam następujące pytanie chciałbym dokładnie sprawdzić układ paliwowy po pierwsze to oczywiście dokładne ciśnienie jakie daje pompka paliwa a moje pytanie jest następujące czy jest tam regulator ciśnienia paliwa czy coś w tym stylu. Co to jest takie okrągłe na listwie paliwa na jej środku czy to to jest regulator. Jak jest jakiś regulator ciśnienia paliwa to proszę o podanie numeru katalogowego czy coś w tym stylu.
-
P0174 - Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt uboga*
P1637 napewno dobrze odczytałeś?? P0137 to - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - niskie napięcie*.
Tak więc jak masz utratę mocy to znaczy ze sonda Lamda oszukuje ci kompa że mieszanka jest za uboga i sterownik żle steruje dawką paliwa
-
Jak można sprawdzić że sonda lambda jest zepsuta ?? Można odpiąć wtyczkę i odpalić i sprawdzić czy jest poprawa ??
-
Możesz podlaczyć voltomierz pod jej kable i sprawdzic jakieb jest na nie napięcie. Powinno skakać jak dobrze pamiętam pomiedzy 0,3 a 1,2 volta ale to nie da ci dokładnego pomiaru, ale jeśli nie będzie skoków napięcia tylko jedna stała wartość to wtedy będziesz miał 100% pewność że jest ona walnieta. stawiam że masz przednią sondę do wymiany. Najlepiej jest odczytac jakie wartości widzi komputer za pomoca diagnoskopu.
-
Czyli tą bliżej bloku czy tą po niej bo są po dwie na (Bank).
-
Tak, ta zaraz za kolektrorem a przed katalizatorem
-
A jeśli bym wyją wtyczkę od niej to powinna być jakaś zmiana czy tak sprawdzą cz nie. A jak ją wykręcę z kolektora i będę trzymał w ręku to będzie zmiana. Da się sprawdzić w takim stylu jak napisałem??
-
Jeśli odepniesz wtyczkę to komp przejdzie w tryb serwisowy i przyjmie średnią wartość dla niej. Jedyną możliwością jej sprawdzenia jest pomiar napiecia na niej podczas pracy silnika.
-
Tylko jak podłącze miernik jeśli jest wpięta kostka bo piszesz że jak odepnę to ... więc mam wbić w kabelki szpilki i wtedy czy coś w tym stylu. A i pod jakie kolory kabelków mam się podpiąć.
-
w brązowy
-
Dzisiaj miałem trochę czasu i podłączyłem kota pod kompa. Komputer pokazał mi następujące wartości
http://imageshack.us/g/805/beztytuumbm.png/ (http://imageshack.us/g/805/beztytuumbm.png/)
Jeśli ktoś coś z tego niepokojącego wyczyta niech napisze. Miernikiem nie zmierzyłem sądy bo brakło mi czasu.
Jak badałem to samochód był nie rozgrzany(-5 na dworze a ja do garażu odpaliłem i od razu sczytywałem wartości)
-
Chyba ACTA przejela twoj link bo nie dziala
-
U mnie wszystko działa w porządku sprawdź jeszcze raz.
-
hehe zadek07 tobie ACTA chyba na kompa wskoczyła ,za dużo ściągasz :-hehe bo u mnie działa normlanie
-
U mnie nie dziala :) Chyba ACTA czuwa nad moim kompem, jeszcze nie podpisali a tu juz takie cuda :-clap
-
A wyczytał ktoś coś ciekawego w mojej sprawie z tego co wstawiłem??
-
dziala.
Wiec jesli mnie moj angielski nie myli, to masz tam taka opcje : intake manifold absolute pressure jest to chyba cisnienie paliwa podawane w KPA, z tego co wynika jest ono duzo za niskie (czyli tak jak przypszczalem na poczatku) bo srednia jego wartosc to 66KPA a max to 190KPA, gdzie srednia wartosc powinna wynosic 380KPA. Jest to spodowane tym ze nie masz przelewu na czujniku cisnienia i komputer juz kompletnie sie rozregulowal.
-
Czyli teraz pozostaje mi sprawdzenie ciśnienia ręcznie (manometr). Jeśli będzie za niskie to znaczy że pompa paliwa albo regulator pompa jest w baku a regulator ciśnienia ???
-
Z opisanych powyżej problemów mniemam, że najprawdopodobniej masz Kolego problem z nieprawidłową dawką paliwa. Wymieniłeś filtr paliwa, który był bardzo zanieczyszczony, być może przepuścił zanieczyszczenia do przewodów za filtrem - co je lekko przytkało. Pytanie z jakiej przyczyny był on mocno zabrudzony? Odpowiedź smok w zbiorniku paliwa być może także jest zatkany. Tanie tankowanie na budzących wątpliwość w uczciwość właścicieli stacji benzynowych nie popłaca.
Może pójdziesz tą drogą.
Pozdrawiam
-
Zbadam ciśnienie paliwa ręcznie a potem będę myślał. Do pompy paliwa dostane się spod kanapy??
-
Nie bardzo się orientuję ale tu http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16570.0.html powinno być wszystko
-
Wielkie dzięki ale jak by ktoś wiedział to niech napisze prosto i łopatologicznie. Bo angielski u mnie to słaby a tłumacze ... to wiecie ;)
-
Spróbuj Kolego ,, szukaj,, gdzieś czytałem o dostaniu się do zbiornika , ale nie pamiętam.
-
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,15024.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,15024.0.html)
-
W linku który podałeś piszą o wyjmowaniu pompy od spodu a ja nie wiem czy można wyjąć z pod siedzenia??
Jeśli by ktoś coś wiedział to niech napisze co i jak.
-
może tak http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,9299.0.html
-
Czytałem ten temat ale nadal nie wiem czy do pompy dojdę przez kanapę??
-
nie nie dojdziesz z tego co kiedys tutaj czytałem to zadek z tym walczyl
-
Aha dzięki za info więc pozostaje mi wymontowanie całego baku :-gwizd jakby ciśnienie było słabe.
-
Dla pewnosci w pierwszym momencie zbadaj manometrem cisnienie palwia na listwie wtryskowej jakie tam rzeczywiscie jest. Roboty na 5 min tylko trzeba miec manometr
-
A co dobrego i taniego polecasz??
Co myślisz o takim czymś??
http://moto.allegro.pl/tester-miernik-paliwa-cisnienia-sprezania-benzyna-i2062435527.html (http://moto.allegro.pl/tester-miernik-paliwa-cisnienia-sprezania-benzyna-i2062435527.html)
http://moto.allegro.pl/tester-cisnienia-wtrysku-benzyny-paliwa-0-10-bar-i2062432371.html (http://moto.allegro.pl/tester-cisnienia-wtrysku-benzyny-paliwa-0-10-bar-i2062432371.html)
http://moto.allegro.pl/miernik-tester-cisnienia-pomp-vacuum-i-paliwa-benz-i2062432920.html (http://moto.allegro.pl/miernik-tester-cisnienia-pomp-vacuum-i-paliwa-benz-i2062432920.html)
Wklejcie linki dla jakiś ciekawych mierników. Proszę o szybką odpowiedź bo chciałbym dzisiaj zamówić żeby do niedzieli mieć.
-
Ciezko mi napisac ktora koncowka pasuje, no i napewno musi miec wartosc to 400 KPA musisz przeliczyc na to bary. Z tym ze wlasnie bo dopiero teraz doczytalem ze masz 2.0 silnik, ja wiem na 100% ze 2,5 i 3,0 ma miec wartosc 380KPA ale czy 2.0 rowniez? Czy ktos by to mogl potwierdzic?
-
Muszę zakupić jakiś manometr bo w tej chwili to nawet nie dojadę do mechanika :- pojecia
-
Paczę na te zestawy i musiałbym wydać za taki fajniejszy z 160zł a to już jest ewentualnie pompa paliwa.
Sam nie wiem co robić kupić i zmierzyć czy rozbierać bak w ciemno???
-
A jakbym pokombinował z zwykłym manometrem do pompowania kół od sprężarki?????
-
Jesli bedzie mial odpowiedni zakres to powinno sie udac
-
Dobra dzięki jutro będę próbował.
Ale paliwo puścić przez niego łącząc wężykami czy normalnie jak koło przez zaworek???
-
Na listwie wtryskowej jest zawor, wentyl. Tam sie podlaczasz
-
zadek07
JCP club member
Forumowicz Sovereign
*****
Online Online
Wiadomości: 785
Zobacz profil Email Prywatna wiadomość (Online)
Odp: kręci rozrusznik a nie startuje, jak by miał odcięty dopływ paliwa
« Odpowiedz #9 : Wczoraj o 16:41:39 » Odpowiedz cytując
Jesli nie slychac buczenia, to musialbys zrzucic tylne siedziszko ( jest na zatrzaskach) i tam wchodza przewody zasilacje do pompy, musialbys sprawdzic czy jest tam napiecie po przekreceniu kluczyka
-
Chyba się zadek07 nie obrazi, że Go cytuję :-R
-
czy tylko mi się zdaje czy któś tu pomyllił tematy :-gwizd
-
chyba cię pomylił ;D
-
W linku który podałeś piszą o wyjmowaniu pompy od spodu a ja nie wiem czy można wyjąć z pod siedzenia??
Jeśli by ktoś coś wiedział to niech napisze co i jak.
-
Zbadałem ciśnienie i przekręcając kilkanaście razy zapłon pompka napompowała ok. 350 kPa. Po odpaleniu wahało się od 315 do 335 kPa. Po przejechaniu, gdy stracił moc ciśnienie miał ok. 200 kPa. Po gwałtownym wciśnięciu gazu (nie mógł przekroczyć 2000 obr.) strzelanie w tłumik i ciśnienie 150 kPa. Po delikatnym przygazowaniu do obr. 6000 ciśnienie 100 kPa. Biorę się za wymontowywanie zbiornika.
-
tak sobie przeglądałem historie serwis mojej byłem Vectry i miałem taki sam problem ale w diesel , problem tkwił w zaworkach na pompie wysokiego ciśnienia ,chłopaki się tydzień z tym męczyli w ASO haha bo nie wiedzieli jak jest przyczyna
-
Zbiornik wymontowany ;D Pompa wyjęta i tu duże zdziwienie :o Pompa była dobrze zakręcona przy baku ale w środku wyskoczyła z zatrzasków i wtedy nic dziwnego że nie mogła zbudować ciśnienia. Moja teoria jest następująca kiedy zatkał się filtr i nie przepuścił pompa zbudowała takie ciśnienie że puściły zatrzaski w środku. Do puki było paliwo w baku które zakrywało pompę to jeszcze jako pompowała a gdy dostawała już powietrza to już wcale nie dawała rady.
Mam nadzieję że to faktycznie to.
W poniedziałek biorę się za składanie ;)
-
Wszystko działa kot znowu jest zdrowy ;D Przejechałem 20km i nawet nie jękną.
Znowu mogę się cieszyć wspaniałym mruczeniem :-tylko
Dziękuję wszystkim za tak duże zaangażowanie w sprawę :-thank