FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: tom24 w Grudzień 23, 2011, 11:24:05 am

Tytuł: Zapłon w DD6 1990
Wiadomość wysłana przez: tom24 w Grudzień 23, 2011, 11:24:05 am
Witam,
istnieją rożne informacje na temat nastawienia kąta zapłonu w systemie Lucas. Czy wie ktoś może jaki kąt ma on mieć przy wolnych obrotach, na 95 oktan?
Pozdrawiam,
Tom
Tytuł: Odp: Zapłon w DD6 1990
Wiadomość wysłana przez: romek w Grudzień 23, 2011, 12:53:42 pm
http://www.reopusignition.com/jaguar-v12-engine-specs-and-capacities.html (http://www.reopusignition.com/jaguar-v12-engine-specs-and-capacities.html)
Tytuł: Odp: Zapłon w DD6 1990
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Grudzień 23, 2011, 13:01:31 pm
romek, na tej stronie sa dane do modeli przed 1982 ...

tom24, witamy na JaguarForumPoland i baw sie tu dobrze. jestes pewien, ze masz lucasa a nie marelli? o ile pamietam
to w nowszych lucasach kat byl dosc maly ale nie mam literature na ten temat. ale jakos sie dowiemy  ;)
Tytuł: Odp: Zapłon w DD6 1990
Wiadomość wysłana przez: ciamajda w Grudzień 23, 2011, 15:02:34 pm
18/3000
Tytuł: Odp: Zapłon w DD6 1990
Wiadomość wysłana przez: tom24 w Grudzień 23, 2011, 20:31:11 pm
Witam,
jest lucas napewno, przed rozbiórką miał on 12° przy 900 o/m, napewno nie jest to źle, ponieważ dobrze chodził, ale miałem mechanizm rozebrany, dlatego próbuje poskładać to starannie. Nastawiłem przerywacz elektroniczny na 0,2 mm, tak ma być dobrze. Kąt 10° powinno do lucasa pasować - ale zależnie od systemu wtrysku, tu znalazłem rożne informacje 4°, 10° ??. Jest jedna drobnostka: te pojazdy  były nastawione na 98 oktan (?), co z 95 oktan?

@ciamajd: 18/3000 - to jest coś, do kontroli stroboskopem, spróbuje i dam znac.

Pozdrawiam,
Tom
Tytuł: Odp: Zapłon w DD6 1990
Wiadomość wysłana przez: romek w Grudzień 25, 2011, 18:49:42 pm
romek, na tej stronie sa dane do modeli przed 1982 ...


 :-wstyd
Tytuł: Odp: Zapłon w DD6 1990
Wiadomość wysłana przez: tom24 w Styczeń 03, 2012, 00:31:34 am
Witam,
pojazd chodzi, nawet dobrze, nowe kable, świece i cewka czynią cuda. Zapłon nastawiłem na 10° (silnik stoi), przy 3000 / 24° - jakoś pasuje. Zobaczymy kiedy ponownie spali cewkę.
Pozdrawiam,
Tom