FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: zadek07 w Grudzień 19, 2011, 20:13:43 pm
-
Tak jak w tytule, jakis tydzien temu wyskoczylo mi to po raz pierwszy. Skasowalem blad i nic sie nie dzialo az do dzisiaj. Z tym ze dzisiaj juz sie nie chcial usunac. Normalnie jezdzilem samochodem caly dzien i przy odpaleniu wyszkoczylo zas Gearbox Fault, swieci sie ABS, predkoscierz nie dziala i z tego co wyczytalem skrzynia chodzi tylko na 3 biegu. Wiem ze blad P1637 to jest jakis blad komunikacji. Czy mial ktos kiedys z tym doczynienia? Tez gdzies wyczytalem ze moze to byc spowodowane wachaniami napiecia itp. I tu moze byc problem bo moj alternator daje 14,8 V. Kiedys juz wymienialem alternator bo moj stary tez dawal 14,8V i po wymiane na uzywke tez bylo 14,8V. Czyzby nowy (uzywany) alternator tez byl walniety czy jeszcze cos innego w jagu steruje napieciem? Jedynie co mi przychodzi na mysl to odkrecic kabel z alternatora zeby bral prad tylko z aku i zobaczyc czy problem bedzie nadal wystepowal.
-
napięcie masz ok
podpytam i jutro dam znać
-
hej, P1637 faktycznie oznacza brak komunikacja miedzy nieokreslonimy modulami.
najbardziej prawdopodobny jest problem z pradem gdzies. jednak nie koniecznie jest to wina akumulatora, i tak
nie akumulator jest odpowiedzialny za napiecie w systemie, tylko alternator oraz regulator napiecie, ktory jest
integralnym elementem alternatora.
tak "domowym sposobem" bym na poczatku sprawdzil 2 rzeczy:
sprawdz wszystkie przekazniki oraz skrzynek z bezpiecznikami (wyjmyj przekazniki i zloz z powrotem)
sprawdz glowny element wskanikow z predkomierzem. skoro on nie dziala, to tu moze byc przyczyna,
glowny element jest centrala w komunikacji BUS, wiec warto sprawdzic tu konektory.
-
To ze predkoscimierz nie dziala to normalne przy tego typu bledzie, znalazlem wczoraj takie cos na necie. Moze warto by bylo z tego zrobic watek i przykleic . Tu jest wszystko opisane wlasnie
http://www.scribd.com/doc/45768815/Xtype-Power-Train-DTC-Summaries (http://www.scribd.com/doc/45768815/Xtype-Power-Train-DTC-Summaries)
-
U mnie problem okazal sie tak blachy ze az szkoda gadac. Cos nie stykalo we wtyczce od pompy abs-u i to abs robil takie zamieszanie. Po wymianie wtyczki problem ustal.
-
U mnie bład gerabox fault pojawił się z powodu zaniku napięcia zwarcie wyeliminowanie i działa jak trzeba
-
@BlackV6
W kórym miejscu znalazłeś zwarcie? Nie wiem czy u mnie będzie podobnie, ale od czegoś poszukiwania zacząć muszę.
Kot postał w ostatnich dniach na dworze, a przy próbie uruchomienia, czy nawet otwarcia... cisza. Akumulator umarł. Aku więc pod pachę i do domu. Naładowany, wsadzony w auto dnia kolejnego i zamiast się grzecznie uruchomić, to mi "Gearbox Fault". Ponieważ kot jest w automacie, rozrusznik nie działa, to nawet do mechanika nie podjadę, a jak się zima zacznie, to już w ogóle nic z nim nie zrobię :(
-
poruszaj kablami przy akumulatorze w szczególnie tym mniejszym co idzie chyba od lewej klemy i odpal spokojnie samochód ;)
-
BlackV6 dzięki za odpowiedź.
Przeczyściłem klemy, złącza kabli plus niezawodny środek naprawczy - WD40. Narazie działa :)
Zobaczymy na jak długo...
Ahaa! Do obudowy akumulatora dopinana jest złączka dwuprzewodowa. Ktoś ma jakiś pomysł do czego to służy?