FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: KrzysiekEg w Grudzień 06, 2011, 09:44:02 am
-
Ostatnio zauważyłem że regulacja wysokości reflektorów działa tylko na światłach mijania, a długie dalej stoją nieruchomo. Czy tak mają wszystkie X300 czy może coś u mnie było dłubane bo nie widze drugiego silniczka sterowania. A jeśli nie ma to naprawde jaguar tak oszczędzał?
-
U mnie w sovereign byly tylko mijania regulowane. Po co regulowac dlugie?
-
Pierwsze słyszę by gdziekolwiek były regulowane długie, zresztą jak Michał napisał po co je regulować?
-
w zadnym samochodzie, w ktorym sa osobny dlugie i mijanie, dlugie sa regulowany. u ciebie jest tak, jak ma byc ;)
-
Kolega Kogutki jak zawsze niezawodny.
Aha, czyli nie są.
A po co regulować? Posadzcie panowie 2 osoby po 100 kg z tylu i pełen zbiornik i zobaczcie gdzie wam świecą dlugie. Wtedy może by sie jednak wam regulacja przydała.
-
Krzysztofie, dlugie z zalozenia maja swiecic "wszedzie", stad tez nie nalezy ich wlaczac gdy jedzie cos z naprzeciwka i w kilku innych przypadkach. Bys musial je polozyc chyba poziomo, by nie razily nikogo innego. Stad tez nasze zdziwienie odnosnie regulacji :-V Nie stresujmy sie :-super
-
Ależ nie stresuje się, spoko. ;)
Aż taki przewrażliwiony nie jestem, tylko staram wytłumaczyć że według mnie przydałaby się regulacja dlugich. W podanym przeze mnie przypadku główny stop światła leci w korony drzew. A w sumie zamontowanie takiego mechanizmu to nie byłby wysoki koszt przy cenie nowego Jaguara.
A jak to jest rozwiązane w BMW?
-
Jesli glowny snop swiatla idzie w drzewa, to moze masz zle wpiety reflektor? Jest mocowany na dosc glupich zatrzaskach, moze dolny wypadl i tym sposobem Ci swieci lekko wyzej. Dziwne to ::)
-
Nie wiem jak w innych modelach ale w E90 widziałem, że światła drogowe są na stałe ;) czyli tak samo jak w jagu :-tylko
-
Jesli glowny snop swiatla idzie w drzewa, to moze masz zle wpiety reflektor? Jest mocowany na dosc glupich zatrzaskach, moze dolny wypadl i tym sposobem Ci swieci lekko wyzej. Dziwne to ::)
Bardziej myśle o słabych sprężynach z tyłu. Poprostu przysiada przy pełnym załadowaniu tylu, jak jade sam to jest poprawnie.
-
Według mnie reflektory długie da się wyregulować.
Reflektor trzyma się na 3 zaczepach, z czego jeden dolny jest stały i 2 ruchome.
Jeden regulujemy za pomocą śrubokręta krzyżaka, a drugi obracając palcami.
Mogę zrobić fotkę jak pomoże.
-
Nie, nie, wiem jak sie reguluje reflektor, ale chodziło mi o całość. Poprostu brakuje mi w aucie klasy jaguara elektycznej regulacji dlugich. A czasami jak sie dostanie auto po wypadku czy przekładce to różne cuda można spotkać.
-
w zadnym samochodzie, w ktorym sa osobny dlugie i mijanie, dlugie sa regulowany. u ciebie jest tak, jak ma byc ;)
Mylisz sie Markus :) Astra3 ma regulowane dlugie na jednym silniku z mijania, a sa to osobne zarowki i ich gniazda. Tez sie zdziwilem jak mi to diagnosta powiedzial podczas przegladu rejestracyjnego. Podobno to szeroko stosowane rozwiazanie :) Jesli miales na mysli jednak osobne (fizycznie) klosze lamp to sie z Toba zgadzam, takiego rozwiazania rowniez nie widzialem :) pzdr