FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: przemeq w Listopad 30, 2011, 23:13:17 pm
-
WItam,
chciałem zadać pytanie o to jakie Waszym zdaniem winno być prawidłowe napięcie przy pomiarze miernikiem na akumulatorze. Mam 3.0 V6 z podłączonym gazem.
Pytam, bo zaistniał u mnie następujący problem:
jakiś miesiąc temu zaczęła mi się świecić kontrolka akumulatora, ale zignorowałem to, bo po samochód zapalał normalnie, zaś po zapaleniu miernik pokazywał, że napięcie rośnie- wiedziałem zatem, że nie jest to awaria alternatora.
Przejechałem jakieś 1000km, i w zeszłym tygodniu po odpaleniu i przejechaniu 500m jag zdechł mi na światłach i nie chciał już zapalić. :-wstyd
Jako że akumulator był stary, wymieniłem go na nowy i dzisiaj zacząłem ponownie dokonywac pomiarów. Ku mojemu zdziwieniu różnią się one jak jasna cholera. Na początku zwykle jest około 11.8 (i nawet jakby jekko spada co wskazywałoby na to że alternator nie ładuje), później nieraz wzrasta do 12.8, a jak pojeżdżę to bywa i 13.8. Co ciekawe włączenie świateł (ksenonów) czasami podwyższa napięcie nawet o 1 V, a czasem nie ma na to wpływ
Najgrsze, że ciągle nie jestem pewien czy mam sprawny alternator, a różnice w pomiarach wskazywałyby, że czasem działa a czasem nie.
Kotrolka w zasadzie ciągle się pali, ale bywają i krótkie momenty że po zapaleniu się nie zaświeca, ale trwa to zwykle do następnego rozruchu
PROSZĘ O WASZE DOŚWIADCZENIA I KOMENTARZE ZAPRAWIONYCH W BOJU!!! :)
-
Napięcie nie powinno nigdy spaść poniżej 13,8V, nawet pod obciążeniem i przy biegu jałowym.
-
chyba regulator napięcia Ci siadł
-
Nie sądzicie, że ma to cokolwiek wspólnego z alternatorem ? (tego boję się najbardziej po tym co przeczytałem o kłopotach, jakie nastręcza jego wymiana).
A jeśli jest to regulator napięcia, to jak wygląda naprawa? I ile ewentualnie kosztuje ?
prosze o odpowiedzi!
z góry dziękuję !!!
-
regulator napiecia jest wbudowany w alternator. czy kontrolka sie swieci caly czas czy tylko sporadycznie?
-
Na początku się świeciła co jakiś czas, później zapalała się około minutę po zapaleniu, teraz pali się właściwie cały czas, choć były i momenty, że gasła w ogóle (ale na króko)
z góry dziękuję za odpowiedź
-
wymiana alternatora i masz spokoj.
-
hehe od razu kupować nowy.... :-thumpdown
1) a co nie ma sensu go regenerować? - niedługo chce zamienić kota na większe auto, więc nie chce iść w koszty
2) Ile kosztuje nowy ? (czy pasuje od mondeo) ?
3) czy znasz kogoś w Wrocławiu lub okolicach, kto to porządnie zrobi (tylko nie fatimex, bo to tego gbura nie pojadę już nigdy! ;)
odpowiedzcie, dzięki
-
z tego co piszesz-dla mnie to regulator napięcia
jutro dam Ci namiar
-
http://www.moto.sklep.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=1001030000&typ=17881&wsk=O (http://www.moto.sklep.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=1001030000&typ=17881&wsk=O)
-
ciamajda ma racje, wszystko wskazuje na regulatora. a regulator jest wbudowany w alternator, wiec demontaz
alternatora jest niezbedny. czy kupisz uzywanego alternatora, czy znajdziesz zdolnego elektryka, ktory wyciaga
regulatora i go naprawi (bo regulator jako osobny element nie kupisz), czy zregenrujesz alternatora, czy kupisz
nowego, to oczywiscie jest twoj wybor. przez "wymiana alternatora" chcialem powiedzic ze tam lezy zrodlo
problemu.
-
Ok dzięki Panowie, umówię się z elektrykiem i będę szedł w kierunku tego napinacza alternatora - zobaczymy co powie.
Mam zresztą update w tej sprawie - właśnie byłem się przejechać samochodem i napięcie spada - nie wiem zatem czy alternator w ogóle ładuje - wcześniej bywało czasem powyżej 13V- teraz po zapaleniu 11.9, a po przejechaniu kilku km zrobiło się już 11.5 :-thumpdown
więc chyba już go nie będę do czasu wizyty u elektryka dotykał, bo znowu mi się rozkraczy na światłach :-thumpdown ...
-
nie napinacz alternatora, tylko regulator napięcia:)
dzwoniłeś??
-
Rozmawiałem dzisiaj z Mirkiem-mechanikiem
Powiedział ż Twoje autko już zrobione i masz dużo szczęśćia.
Jak zapytałem co było, śmiał się i powiedział mi bym Ciebie.
Więc proszę powiedz bo ciekawość mnie męczy
-
Ja stawiam na luźny pasek.
Pzdr.
szibel