FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: barto480/daimler w Listopad 27, 2011, 18:12:41 pm
-
Witam
co raz czesciej gdy postoi włacza sie kontrolka kolor żółty po lewej stronie od góry pierwsza co to moze znaczyc wczoraj kupilem daimlera z 90 roku
dzieki za odpowiedz
-
Jaki rocznik?
-
rocznik 1990 postal cala noc na dworze i wsiadam wieczorkiem i zapalila sie Jaguar daimler 1990r pierwsza niespodzianka:)
-
i jeszce jedno co trzeba wymienic ?
gdy odpalam silnik kreci rozrusznik ale odpala opornie to znaczy trzeba dlugo krecic rozrusznikiem by odpalił a jak juz odpali to ladnie rowno pracuje czasami musze dodac gazu by "zastartował"
-
najprościej byłoby sprawdzić świece, kopułkę i palec, pewnie do wymiany są
i jeszce jedno co trzeba wymienic ?
gdy odpalam silnik kreci rozrusznik ale odpala opornie to znaczy trzeba dlugo krecic rozrusznikiem by odpalił a jak juz odpali to ladnie rowno pracuje czasami musze dodac gazu by "zastartował"
-
hejka, i serdecznie witaj na JaguarForumPoland.
ta gorna zolta kontrolka jest faktycznie od skrzynii. zauwazyles jakies problemy ze skrzynia?
co do problemow z odpaleniem to takze bym na poczatek sprawdzil elementy zaplonu.
baw sie dobrze na forum :)
-
Napisz więcej co się u Ciebie dzieje poza kontrolką. Ona się zapala też kiedy silnik zgaśnie i skrzynia przez to traci ciśnienie oleju.
Zmienia biegi prawidłowo. Kickdown działa? Jeśli masz tylko 1,2 i 3 oraz brak kickdownu to bład sterowania skrzyni. U mnie przekaźnik zasilający kompa automatu się skończył. Za 7,5zł kupiłem nowy, ale co się nagrzebałem, żeby to znaleźć to moje ;)
-
Witam
Dzięki .Faktycznie zmienie palec kopółke i świece .Co do kontrolki to zauważylem ze jak postoi do rana -startuje silnikiem kontrolka zapala sie nie gasnie, troche zlapie temp. wyłącze jeszce raz odpale i albo sie swieci alb gaśnie:) jak zapala sie żółte to nie moge wlączyc trybu sport i bardziej szarpie przy zmianie biegów ,mam go dpiero 3 dni także jest to moj pierwszy JAG .Na razie zauważyłem kontrolkę ,dlugo odpala z rozrusznika, chuczy most alb wał ,lampa tyl do wymiany ,klapa tylna do wymiany, klapka wlewu paliwa odpada z zawiasów,antena na silikon, włącznik bagaznika w schowku nie działa i mogłbym wymieniac jeszce dlugo.
-
i dzisaj to samo odpalilem kontrolka nie zgasła podczas swiecenia nie moge włączyc sport i przy zmianie drążka na wsteczny lub D szarpie . Zgasiłem ospaliłem jeszce raz świeci pochodził troche złapał temperatury zgasiłem odpaliłem ponownie zgasła ze wszystkimi kontrolkami.
Acha do listy wycieraczka włączona ladnie pracuje jak ja wyłącze zostaje na szybie nie ma automatycznego powrotu:)
-
szarpanie przy zmianie położenia drążka wskazuje na skatowany most, co do reszty to może trzeba zacząć od podstaw: sprawdzić poziom i stan oleju w skrzyni, przejżeć bezpieczniki itd. Schematy i miejsca ich rozmieszczenia znajdziesz na forum. Np. zatrzymująca się na środku szyby wycieraczka to przepalony bezpiecznik, który znajduje się pod schowkiem po stronie pasażera - odkręć śruby od spodu i zdejmij obudowę pod schowkiem, tam wśród kłębów wiązek elektrycznych znajdziesz przepalony bezpiecznik. Wymiana płynów i bezpieczników może rozwiązać przynajmniej część problemów, zanim zabierzesz się za wymianę skrzyni i inne poważniejsze naprawy ;D.
A jeśli chodzi o palący problem z niedziałającym otwieraniem bagażnika to pewnie padły siłowniki klapy i dlatego się nie podnosi. 8)
i dzisaj to samo odpalilem kontrolka nie zgasła podczas swiecenia nie moge włączyc sport i przy zmianie drążka na wsteczny lub D szarpie . Zgasiłem ospaliłem jeszce raz świeci pochodził troche złapał temperatury zgasiłem odpaliłem ponownie zgasła ze wszystkimi kontrolkami.
Acha do listy wycieraczka włączona ladnie pracuje jak ja wyłącze zostaje na szybie nie ma automatycznego powrotu:)
-
Z tą nie wracającą wycieraczka to jeszcze mogą być zaśniedziałe styki w obudowie silniczka, tam gdzie wchodzą kable od wtyczki zasilania - warto to co jakiś czas przeczyścić. Objaw taki sam jak z bezpiecznikiem.
-
dzieki za info posprawdzam i bezpiecznik i styki bo mnie wycieraczka wracajac zaskoczyła :o kocur jest zaniedbany ,zaczynam remoncik od bagaznika przyszła juz lampa ,klapa tył juz wyslana ,wywalilem wszsytkie wykladziny teraz odrdzewiacz i malowanie wnetrza gdzies woda sie dostawala najprawdopodobniej przez klape.
Do listy nie działaja lamki oswietlenia komory silnika:) a jakbyście Panowie zobaczyli antene zalaną silkonem to tez dobry patent zdjecia d wgladu :-clap .Przekladal bedę klape tył czyli rozumie ze musze silownik zmienic ten w srodku jezeli chcę otwierac bagaznik z wlacznika w schowku? Dużym problemem stało sie odkrecenie zdezraka tylnego a zabezpieczyc sróby tak zardzewiały ze nic nie pomaga ??????
-
Witam szybkie pytania
-piszczy mi pasek którą sróbą moge go naciągnąc
-jak wyciagnac gumy i wykrecic swiece
-obawiam sie ze w ukladzie chlodzenia jest woda zamiast plynu aby zmienic mysle ze korek zlewowy jest przy chlodnicy ,a czy jest gdzies zawór do odpowietrzania?
dzieki za odpowiedz
-
- jeśli chodzi Ci o gumy od świec, to wyciągasz na siłę. Do świec potrzebujesz długiego klucza, bo siedzą głęboko (mam nowy zestaw kluczy do 40 razem z tym kluczem, ale okazyjnie nie oddam - w ogłoszeniach znajdziesz).
- w układzie chłodzenia masz korek spustowy przy chłodnicy, ale to nie jest jedyny. Jest jeszcze w bloku silnika śruba spustowa o której często się zapomina przy spuszczaniu. Jest patrząc od przodu samochodu po lewej stronie, trochę nad kolektorem. Dostęp dość trudny, klucz chyba 22, a wylatuje z tego płyn prosto na osonę kolektora, więc zanim się wypali to wesoło sobie dymi spod maski jakby był pożar. Kilka litrów tam wyleci oprócz tego co spuścisz z chłodnicy.
-
dzieki
bardzo przydatne info
a jak zaleje uklad sam sie odpowietrzy czy jest zawor? i tak na szybko od strony grodzi ponizej dekla jest mokro olejem mysle ze to uszczelka z pod dekla ale po bokach i z przodu dekla nie cieknie
-
Sam się odpowietrzy, ale po krótkiej jeżdzie sprawdź stan płynu i ewentualnie dolej. Płyn musisz mieć odpowiedni do głowic aluminiowych, bo ci się porobią dziury.
Uszczelka dekla jest tania i prosta w wymianie - nie zaszkodzi wymienić.
I jeszcze jedno - jak masz przebieg około 200kkm to warto się przygotować na wymianę uszczelki głowicy.
-
ja juz mam 270 tyś:) a tak z ciekawosci samemu w warunakch garząu hobbisty(nie profesionalny) mozna uszczelke wymienic czy warsztat?
-
Samemu można zrobić wszystko..., ale nie wiem czy sam będziesz planował gowicę.
-
oczywiscie bez planowania glowicy a wracajac do kontrolki skrzyni to odkąd kot stoi w nocy w garazu kontrolka ladnie gasnie ze wszsytkimi widze ze skrzynia czula na zimno:)