FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: KrzysiekEg w Listopad 21, 2011, 18:10:51 pm
-
Witam.
Wydaje mi się ze mój Jag nisko siedzi z tyłu. Czy są spreżyny wzmacniane do tego modelu, czy nowe seryjne wystarczająco utwardzą samochód, i czy sprężyny od XJR i XJS pasują do standardowego zawieszenia i amortyzatorów? Czy możecie polecić jakieś spreżyny.
-
Są u najbliszego kowala
Masz tu wymiary normalnych
grubość 16,25
długość 348
średnica zewnętrzna134
ciężar 4,11
-
Sprezyny od jaguara xjr x300 są niższe o 2 centymenry od zwyklego xj . Amortyzatory sa chyba takie same ,ale na 100 procent pewności niemam. Co do twardości to jeździlem xjr i xj i nie zauważylem rożnicy w twardości zawieszenia.
-
... amortyzatory sa chyba takie same ,... jeździlem xjr i xj i nie zauważylem rożnicy w twardości zawieszenia.
Amorki są inne, a co do twardości to według mnie jest znaczna.
-
Kontynuuje temat sprężyn.
Kto wie czym się różnią sprężyny do numeru nadwozia 751 tysiecy i po?
Czy można zastosować te wcześniejsze?
Chcę dorobić przez firme z Poznania. Ale mam podać jakieś dane techniczne sprężyny.
Czy poza tymi odnośnie wagi, średnicy, długośći i wagi, podaje się np. skok i ilość zwojów?
-
Chyba żę naprawde padły albo pęknięte, i światła nie do uregulowania to bym nie zmieniał, bo to dużo roboty na (może) nic, jak zamienniki nie 100%. Hak ma używany?
Z XJRa napewno krótsze na 4 kątach i twardsze ale i też nie stosowane do twojego bo inne koła, amortyzatory, Rollbars, wysokość przodu itd. nigdy nie będzie dobrze...
Może lepiej amortyzatory na nowe wymienić i więcej jak pewne uczujesz od razu różnice....?
-
Siedzi nisko, za nisko, jak włoże komplet bagazy, ludzi i pełen bak to ranty błotnika są prawie na równo z oponami.
Bede chyba wymieniał na 4241407 LESJÖFORS.
Amorki maja po około 60 %. Nie sądze by nawet nowe aż tak podniosły mi tylek.
-
Wymieniłem spreżyny na 4241407 LESJÖFORS, ogólnie tył poszedł w góre o 1,5 cm. Ale mam wątpliwości. Mianowicie zamówiona sprężyna miała zalecane wymiary i 9 zwojów. A ta ściągnięta miała ciut grubszy drut (0,4 mm) i 10 zwojów, przy tej samej długości. Zastanawiam się co za diabeł był tam włożony i od czego. Albo też czy dostałem oryginalne szwedzkie spręzyny czy tylko podróbkę w opakowaniu.
Dodam jeszcze że spreżyny to koszt 430 zł/szt. i wymiana mnie kosztowała 200 zł. Roboty koło 3-4 godzin, ale śruby były troche zapieczone ,więc drugi raz bylo by szybciej.
-
Polecam Arden: http://shop.arden.de/jaguar/xj/xj-300-1995-1997/fahrwerk-xj300/arden-tieferlegungssatz.html
Te zamienniki to porazka, chyba ze H&R, Eibach, Koni, Weitec, KW lub Vogtland (juz nieistniejacy), ewentualnie Kayaba.