FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Pirat w Listopad 21, 2011, 08:33:30 am
-
Czytam i czytam na forum i wychodzi na to że kotek ma spory apetyt na paliwko.Wymieniłem termostaty i dalej wciąga 10l/100km w mieście,a w trasie aż 8,8l/100km.Może ma ktoś pomysł dlaczego tak jest?.Z góry dzięki za sugestie
-
hej, a to jest diesel czy benzyna (nie znam motorowni w iksach)? pzdr
-
Szpulek 2.0 to pewnie diesel więc jak na ten motor to faktycznie duże spalanie ,chyba ze jest to 2.1 V6 to spalanie w normie ;D
-
Pirat, widze, ze jestes z okolic Gdanska, wiec niestety nie pomoge z diagnostyka. Jesli to diesel, jakies niepokojace objawy oprocz spalania? pzdr
-
A no Dieselek,a objawów innych nie stwierdzono.Tak jak pisałem wcześniej był problem z temperaturą,ale wymieniłem oba termostaty i temperaturka jest już ok.Tylko te spalanie jest sporo za duże :-[.Byłem na kompie i brak błędów. :-help :-help
-
To, ze nie ma bledow to nic nie znaczy.. Moze na poczatek zmien stacje benzynowa.. Pozniej zrobilbym diagnostyke (a nie sprawdzenie bledow). pzdr
-
Tankuje tylko na Statoil-u :-A
-
od czego zaczęły się problemy ze spalaniem ? od termostatów? wcześniej palił mniej ?
-
Od zakupu(poprzedni właściciel twierdził że pali mu 10l/100km i nie kłamał),myślałem że jak wymienie termostaty to spalanko spadnie,a tu lipa
-
za dużo powietrza dostaje posprawdzaj węże
-
Masakryczne spalanie! Mój pali od 4,9-8.2.Zaraz jak go kupiłem palił~9, ale po przeglądzie i wymianach wszystkich filtrów i płynów eksploatacyjnych spalanie stało się bardzo dobre. Nadmienię, że mój Jag ma 220kkm, z czego ja przejechałem już ponad 100.
-
w mieście w normie ok 10l a w trasie wysadź teściową albo zważ prawą nogę
-
moj 2.0 tdci w miescie pali okolo 7litrow, latem troche mniej wiadomo. natomiast na trasie bez problemu mozna zejsc ponizej 6 litrow przy jezdzie tak do 110 - 120 km. Gdybym jezdzil jak chlopaki w czapeczkach w beemkach, to tez by palil 10 litrow:-) . Liczysz spalanie czy patrzysz na to co pokazuje komputer?
-
Ja nie mam czapeczki ani bmw a pali mi powyżej 10 :-gwizd a tak wracając do tematu brak jakichkolwiek błędów ,proponuje sprawdzić odme
-
Ja nie mam czapeczki ani bmw a pali mi powyżej 10 :-gwizd a tak wracając do tematu brak jakichkolwiek błędów ,proponuje sprawdzić odme
no tak, ale my tu gdybamy o dieslu:-) . nieszczelna odma ma taki objaw że zostawia się zasłonę dymną, taką jak byś miał palącą się oponę w bagażniku, ja tak miałem.
-
no ale tego już nie napisał czy mu kopci czy też nie :) ja będę dalej obstawiał za złą mieszanką powietrza z paliwem ;D
-
Jeszcze jest opcja ze krótkie trasy robisz, silnik sie nie nagrzeje.
-
Mi swego czasu zaczął strasznie dużo palić...ok 10/12l w mieście ale szło to również w parze z utratą mocy i kopceniem...
Przyczyną była pęknięta rura od InterCoolera
Po wymianie przestał kopcić (czasami jak to diesel puści bąka), moc wróciła do normy no i najważniejsze spalanie normalne... w trasie ok 5/5,5l (wrzucałem fotki na forum)
-
Już pisałem że nie ma żadnych objawów,czyli nie kopci nie prycha i jeździ płynnie.Spalanie mierze sam,ostatnio jechałem na Mazury i powrót ok.400km.Specjalnie jechałem spokojnie żeby zobaczyć spalanko i szok 8.8l/100km :-cry
-
Możesz mieć dość dużo przyczyn, od blokujących hamulców( sprawdź czy nie grzeją się za mocno koła) przez nieszczelny, przytkany układ zasilania powietrza do uszkodzonego układu zasilania paliwa
-
A okaże się że filtr powietrza zapchany ;)
-
Hamulce wykluczyłem,układ zasilania powietrza też ok,zaraz krew mnie zaleje :-zly
-
spokojnie
to idziemy dalej
sprawdź przy przyspieszaniu( gwałtownym) czy nie idzie czarny dymek z rury wydechowej.
I jeszcze może zmień stacje na dwa tankowania- ostatnio na stacji Schell wlałem 92 litry do zbiornika 80l:)
-
hmm pompa wtryskowa za wysokie ciśnienie ?
-
hmm za wysokie pompa ciśnienie :-\
no a wtryski, przelewy ??????
-
przy za duzym cisnieniu juz dawno plulby checkiem.. i prawdopodobnie wchodzilby w tryb serwisowy (ograniczenie obrotow, etc).. pzdr
-
Mam odczucie że coś go blokuje-i trzeba bardziej nacisnąć pedał gazu
Hamulce nie- może układ wydechowy????
-
Odejście ma od 1500 obrotów naprawdę odchodzi dobrze,także raczej nie jest przytkany.Zbiera się płynnie i nawet bączka nie puści :-help
-
ja nadal obstawiam teściową lub ciężar nogi
w ostatnie wakacje z Warszawy do Cieszyna średnie spalanie ok 8l/100 ok 150/h
a w mieście pali od 9,0 latem do 12 w zimie i wszystko jest ok
(i niech mię nikt nie poucza bo przejechałem ok 1mln km w tym dieslami ok 0,4mln km
albo oszczędzam na spalaniu czytaj 1000 obrotów na 5 biegu i robię panewki albo normalnie jeżdżę
-
może dobrze iść :-A
posłuchaj wydechu czy niema sssyczenia-skoro wszystko ok to musi go coś wysilać na takie spalanie
-
Kolega twierdzi że to może być wina czujnika temperatury wody,pomimo tego że czujnik pokazuje temperaturę.Co Wy na to?
-
podjedz do dobrego centrum od diesla a nie do jakichś elektryków, niech sprawdzi ci wszystkie parametry pojazdu bo równie dobrze to może być czujnik gęstości powietrza. Podczas błędnych wskazań niektórych czujników nie pokazuje błędu a jedynym odnośnikiem że coś się dzieje jest doświadczenie fachowców w danym silniku.
-
Podobny problem miałem kiedyś w AR - diesel, za dużo palił zamiast 9-10 w mieście było 12-13. Po długich poszukiwaniach ( nie było żadnych błędów ) mechanik dopatrzył się że komputer dostawał złą informację o temperaturze silnika ( na wskaźniku było OK), komputer miał złe dane i "widział" że silnik jest cały czas całkowicie zimny i podawał cały czas wzbogaconą dawkę paliwa tak jak w pierwszych minutach pracy zimnego silnika " jeździłem na ssaniu ". Czujnik do temperatury jest co prawda jeden ale podaje dwa parametry dla wskaźnika i dla silnika i ten drugi był zły, po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.