FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Racepl w Listopad 19, 2011, 20:40:58 pm
-
Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy jest trochę głośniej w moim Jagu 2,7D 2004r. 225tys. Gdy np. (jak jadę dłużej) stoję w korku i posuwam się na pierwszym biegu słychać jakby most z tyłu. Nie bardzo głośny ale słyszalny odgłos. (jak coś pracuje). W związku z tym mam pytanie. Czy trzeba tam zaglądnąć , zbadać olej (ewentualnie jaki jest i ile wchodzi). Czy normalnie słychać choć trochę taki odgłos czy świadczy to o zbliżających się kłopotach? Może miał ktoś podobne doświadczenia? Dodam że bardzo rzadko zdarzy się że drga sprzęgło przy ruszaniu. (ale może raz w m-cu). Poza tym nie ma żadnych szarpnięć, ani drgania pedału gazu. Biegi wchodzą perfekcyjnie. Czy wał lub most wymaga przeglądów? Proszę o odp :-A
-
Mam to samo . Właśnie jestem w trakcie ustalania czy to wogle most. Jak kiedyś dziadek miał poldasa to z dyfra mu wyło . A u mnie to szum taki dziwny. Myślałem że łożyska tylnie . Wymieniłem i nić . I tu sie boje co to może być. Mam 2.7 2004 manual 138tyś .Ciężko ustalić problem .Któreś łożysko tylko które???
Ze sprzęgłem mam to samo. ;D
U mnie jest to bardziej szum . Stawiam na któreś łożysko . A u Ciebie?
-
Raz też poszukiwałem co hałasuje z tyłu w lagunie II i okazało się że to nie tył hałasował tylko przód. Hałas podczas jazdy potrafi się przenosić i samemu cieżko ustalić skąd to dochodzi. Okazało się że to przednie łożysko hałasowało. Skolei w Peugeot 206 okaało się że to opony zimowe tak hałasowały i jak podmieniłem na inne koła z innej 206 to halas jak ręką odjął.
Sprawdź poziom oleju w tylnym moście oraz jego stan. Poza tym sprawdź na podnosniku jak działają wszystkie łożyska i w kołach i na wale.
-
Ze wszystkim się zgadzam:) Fakt ostatnio założyłem zimówki i jest głośniej ale hałas przypomina odgłos (ton jak z tyłu w autobusie:) oczywiście nie taki głośny. Jak jadę na 1 dodam gazu i ujmę to wtedy słychać. Myślę, że nikt obcy by na niego nie zwrócił uwagi więc nie wiem czy wydawać kasę na przegląd u mechaniora. Po prostu troszczę się o gada i nie chcę czegoś ukręcić.
-
Jeśli masz całe koła z oponami letnimi to przełóż je spowrotem i porównaj.
-
Opony odpadają mam te same wielosezonówki od dawna. A hałas pojawił się po jakimś czasie. Fakt może to łożyska przednie. Ale myślę sobie że jak skręcam to by było głośniej a nie jest . Jutro jadę do mechaniora zobaczymy co powie.
Na most spoglądałem nic nie kapie suchy. Ale nie sprawdzałem poziomu oleju.
Najgorzej boję się wypadu do Polski w grudniu bo to 5tyś km. Byłem 4 ms temu też było słychać ale mniej .
-
To stawiam na łożyska, ale to trzeba dobrze sprawdzić które.
-
U mnie też nigdy nie było żadnej plamki oleju. Opony i łożyska u mnie odpadają. Słychać jak zwalnia auto. A poziom oleju w moście sprawdzamy bagnetem czy jakąś magiczna śruba?
-
Na tylnym moście jest śruba do nalewania oleju (nie ta na spodzie mostu, tylko tak co najmniej w połowie). Odkrecasz ja delikatnie i jak wypłynie wtedy troche oleju to masz pewność że jest poziom ok. Wtedy tez sprawdziś stan jakości oleju. Jesli odkręcisz srube i olej nie wycieknie to jest go poniżej stanu maks. i palcem możesz sprawdzić czy dostaniej się do oleju i ocenisz jego stan.
-
Na dniach zbadam. Ale olej pewnie będzie. A możliwe że tam się coś zaciera?
-
opisz jeszcze raz kiedy wyje-dokładnie
prędkości
przy dodawaniu czy przy odejmowaniu gazu
szumi czy wyje?
-
Z kolei u mnie nie ma znaczenia czy dodaje gazu czy zwalniam dziwny szum tylko ??????
Jest odrobine głośniej jak jadę szybciej ale już na autostradzie nie słychać . Tylko szum opon ogólnie. Jak jadę do max 60 km/h to słychać a szczególnie jak na 1,2,3 biegu dziwn szum ??????
-
U mnie okazało się ,że to nie most tylko łożysko podtrzymujące wał (dokładnie sierodek auta czyli na wysokości podłokietnika nad tłumnikami).
Wie ktoś jake to łożysko jaki numer?,czy ktoś już to wymieniał?
-
podpora wału-jutro postaram się dać numery
-
Jak tam kolego znalazłeś numery łożyska?
-
Przepraszam kolego- nie znalazłem
Za dwa tygodnie będę wymieniał przegub na wale to sprawdze zmierzę i dam Ci znać
-
U mnie jednak będzie pewnie łożysko. Dziś zlokalizowałem że słychać bardziej przy skręcie w lewo, z tyłu auta. Czyli pewnie prawy tył. Trzeba to będzie bardziej fachowo sprawdzić. Cieszę się , że to nie żaden wał. Czy ktoś zmieniał łożysko tył? Jest problem czy obejdzie się bez specjalnych kluczy:)
-
Samego łożyska się nie wymienia >:( Trzeba wymienić cały wał. Ja kupiłem używkę na ebay-u ;D. Wał od 2007 automat posował do 2004 manual.Ale tylko ta część z łożyskiem. Teraz śmiga aż miło ;D
-
Witam
Odgrzeję kotleta.
Jeżdżę Jagiem od ok. roku. Mam 2,7d 2005r. skrzynia manualna. Przebieg autentyczne 170tyś km.
Póki co żadnych checków, błędów itd. DPF regularnie "wypalany".
Problem natomiast tkwi hałasie występującym przy prędkości pomiędzy 40 a 80 km/h.
Auto ma już drugi nowy komplet opon letnich (myślałem, że to wina opon) obecnie Dunlop 68dB, także opony odpadają. Hałas dostający się do kabiny wg. mnie nie jest jednoznacznie wskazujący na np. łożysko w kole czy most. Jest taki bardzo ogólny. Auto przy tej prędkości hałasuje - mam wrażenie jakbym jechał po szutrze albo z wyząbkowanymi oponami. Hałas nie ustępuje nawet przy wrzuceniu na luz. Nie jest to jak wycie mostu. Wydaje mi się, że po zakupie auto jeździło b.cicho.
Bardzo proszę nakierujcie mnie na coś.
ps.nie sprawdzałem poziomu oleju w dyfrze ale jest suchy.
-
Łożyska na dzień dobry sprawdź. Jak tu cisza to fura na podnośnik, rozpędzić do 80-100, wyłączyć silnik i majster nasluchuje co się z mostu za dźwięk wydobywa
-
Rozumiem że mówisz o łożyskach w kołach (piastach)?
-
Zgadza się