-
W Los Angeles Jaguar zaprezentował kolejną wersje nadwoziową XKR-S Cabrio.
Na początku tego roku mogliście poznać najszybszego, drogowego Jaguara w historii. Mowa tutaj oczywiście o coupe XKR-S. Teraz XKR-S, doczekał się wersji Cabrio. Połączenie mocy samochodu GT ze stylowym wyglądem kabrioletu stanowi szczyt wydajności i stylu w motoryzacji. XKR-S będzie najszybszym modelem w wersji Cabrio, jaki kiedykolwiek wyprodukował Jaguar.
Jaguar XKR-S to kwintesencja smaku i angielskiego stylu z drapieżną, sportową duszą. Model w wersji Coupe miał swoją premierę w marcu tego roku w Genewie i dzięki oferowanym rewelacyjnym właściwościom jezdnym zdobył ogromne uznanie wśród użytkowników. Na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles zostanie zaprezentowany model w wersji Cabrio, dzięki któremu kierowcy jeszcze mocniej będą mogli poczuć dynamikę i moc. Model XKR-S w wersji Cabrio, tak samo jak Coupe, w jedyne 4,4 sekundy osiąga 100 km/h, a jego maksymalna prędkość to 300 km/h.
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/JAGUAR_XKR-S_CONVERTIBLE_01_lt.jpg)
Jaguar XKR-S cabrio – specyfikacja techniczna
Układ napędowy
Pojemność silnika (l) 5,0
Liczba cylindrów 8
Skrzynia biegów 6-biegowa, automatyczna
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 4,4
Przyspieszenie 100-180 km/h (sek.) 7,6
Prędkość maksymalna (km/h) 300
Moc silnika (KM) 542
Stosunek mocy do wagi (KM/t) 307
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 680
Współczynnik oporu (Cd) 0,35-0,38
Zużycie paliwa
W cyklu miejskim (l/100km) 18,9
W cyklu mieszanym (l/100km) 12,3
Pojemność baku (l) 71
Emisja CO2 (g/km) 292
Wymiary
Rozstaw osi (mm) 2752
Szerokość (mm) 1608
Długość (mm) 4794
Wysokość (mm) 1312
Promień skrętu (m) 10,9
Waga (kg) 1795
Jaguar XKR-S w wersji Cabrio wyposażony został w tą samą jednostkę napędową, co wersja Coupe, czyli benzynowy silnik AJ-V8 GENII, z 550 KM i momentem obrotowym 680 Nm. Aby zapewnić te same właściwości jezdne co w modelu Coupe, projekt nadwozia z otwieranym dachem wymagał wprowadzenia dodatkowych udoskonaleń technologicznych. Lekka, aluminiowa konstrukcja zapewnia większą sztywność i stabilność samochodu przy dużych prędkościach. Ulepszone przednie i tylne zawieszenie zwiększają elastyczność, precyzję i kontrolę przy jednoczesnym zachowaniu komfortu jazdy. Jaguar XKR-S w wersji Cabrio posiada także nowy przedni zderzak z szerszym wlotem powietrza oraz Computational Fluid Dynamics System – czyli rodzaj dyfuzora, który usprawnia docisk aerodynamiczny podczas szybkiej jazdy. Wszystkie zmiany nadają modelowi bardziej dramatyczny i śmiały wygląd.
Wnętrze samochodu także zostało przystosowane do nowych wrażeń z jazdy sportowym Cabrio i niczym nie przypomina wykończenia znanego z Jaguara XK. Siedzenia zapewniają lepsze trzymanie podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Specjalnie wzmocnione fotele posiadają funkcję 16-punktowej regulacji.
XKR-S Cabrio jest dostępny w sześciu kolorach: od gustownego Polaris White po charakterystyczny British Racing Green. Aluminiowy dach, który otwiera się i zamyka w jedyne 18 sekund, standardowo dostępny jest w kolorze czarnym, ale istnieje możliwość wyboru lakieru z sześciu pozostałych opcji.
-
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/JAGUAR_XKR-S_CONVERTIBLE_11_lt.jpg)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/JAGUAR_XKR-S_CONVERTIBLE_10_lt.jpg)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/JAGUAR_XKR-S_CONVERTIBLE_09_lt.jpg)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/JAGUAR_XKR-S_CONVERTIBLE_08_lt.jpg)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/JAGUAR_XKR-S_CONVERTIBLE_02_lt.jpg)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/JAGUAR_XKR-S_CONVERTIBLE_07_lt.jpg)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/JAGUAR_XKR-S_CONVERTIBLE_12_lt.jpg)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/JAGUAR_XKR-S_CONVERTIBLE_04_lt.jpg)
-
http://www.youtube.com/watch?v=BVMtwZgHICs&annotation_id=annotation_810164&src_vid=igoHNf8w_GY&feature=iv
-
Jest genialny :-yipee mi się nawet podoba taki oldschoolowy spoiler ;D
-
300 km/h bez dachu :-za
-
XKR-S Convertible ma się pojawić w salonach po nowym roku za 103 tys. funtów ::)
-
nic tylko brać... to już rezerwuje przestrzeń powietrzną coby lecieć zamówić...
-
Auto przepięknie się prezentuje ale z otwartym dachem ponad 200km/h jezdzić się chyba nie da :P
-
Moim zdaniem to jeden z najładniejszych cabrio, choć niekoniecznie S, zwykłe XKR wygląda moim zdaniem lepiej.
-
Ogólnie autko jest super, ale całkowicie nie podoba mi się przód. Tył i wnętrze jest super. Ale to jest tylko moje zdanie.