FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Bonzo w Listopad 15, 2011, 03:25:18 am
-
Witam
Nie wiem czy dobrze diagnozuje po zapachu ale z wydechu czuć straszny smród jakby się paliło coś w rurach i wyciągając miarke od oleju czuć jakby benzyne w oleju :( co to może być koledzy ? świece ostatnio wymieniłem na NGK i dalej to samo bo myślałem że po prostu nie spala dobrze paliwa w cylindrach. Na forum Mercedesa wyczytałem coś takiego : czy to może być przyczyną w moim Kocurze ?
Przelewa go i nie spalone paliwo dostaje się do oleju.Za bogato.
powodów jest kilka i wymienię je w kolejności:
-sonda lambda (sprawdzić woltomierzem zakres 0-1V)
-wtryskiwacze (sprawdzić czy nie kapią i jak rozpylają paliwo)
-czujnik temperatury (sprawdzić omomierzem na gorącym ok 300-400ohm)
-uszkodzony potencjometr (sprawdzić oscyloskopem ewentualnie wskazówkowym woltomierzem na środkowym pinie w stosunku do masy)
-regulator ciśnienia paliwa (zmierzyć ciśnienie paliwa przed ke w trakcie pracy ok 5 bar ,po zgaszeniu ma się utrzymywać ok 2,5 bar)
-EHA czyli elektrochydrauliczny regulator ciśnienia między komorami górną i dolną w KE. (najłatwiej podmienić lub zmierzyć ciśnienie w górnej i dolnej komorze ale tu trzeba mieć trochę sprzętu i wątpię w jego awarię)
-
Może nieszczelne pierścienie w tłokach, paliwo nie jest w całości spalane i dostaje się do miski olejowej - albo uszczelniacze pod pompowtryskami?
-
Wyciągnij świece i dokładnie je obejrzyj-czy któraś nie jest mokra i nie ma nagaru
Następnie sprawdz czy jest iskra
daj znać czy ok
-
Może nieszczelne pierścienie w tłokach, paliwo nie jest w całości spalane i dostaje się do miski olejowej - albo uszczelniacze pod pompowtryskami?
tego bez serwisu raczej nie sprawdze :(
Wyciągnij świece i dokładnie je obejrzyj-czy któraś nie jest mokra i nie ma nagaru
Następnie sprawdz czy jest iskra
daj znać czy ok
no niby na wszystkich jest ok bo sa nowe i nie czuć spadku mocy lub przebierania na cylindrach czyli palą wszystkie na to by wychodziło.
-
dopóki nie wyjmiesz i nie zobaczysz to nie będziesz wiedział
-
To jak juz bys wykrecal swiece, to proponuje od razu testerem zrobic test na cisnienie w cylindrach. Jak gdzies nie bedzie budowal cisnienia to glownica do sciagniecia.
-
a jakie jest prawidłowe ciśnienie w cylindrach bo właśnie będe sie zabierał za rozbieranie silnika :) więc odrazu zrobie pomiary.
-
Z tego co pamięatm to 10,5 atmosfery ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
-
Tak więc wszystko jasne :) chyba ;) wszystkie uszczelki do wymiany jak leci pod głowicami pod pokrywami te co na zdjęciu i one właśnie chciałem zapytać jak się nazywają żeby kupić poprawne czyli poprawnie nazwane :) Ciśnienie ma poprawne czyli 10,5 ale sprawdze jeszcze po wymianie wszystkich uszczelek.
(http://vigvamstudio.pl/pliki/uszczelki.jpg)
(http://vigvamstudio.pl/pliki/uszczelki1.jpg)