FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ktr w Listopad 13, 2011, 18:49:16 pm
-
Czy to nie dziwne, że w moim X w ciągu roku czasu właśnie po raz trzeci będę musiał wymienić żarówkę H1? Zawsze wymieniam je parami. To chyba jakiś żart... szczególnie, że jeżdżę bardzo mało - około 10.000 km rocznie. Czy u Was też tak padają żarówki w reflektorach?
Jakie polecacie? Nie mam xenonów tylko normalne reflektory.
-
Śmigaj do elektryka - coś masz nie halo z instalacją, niech Ci przebada napięcia (albo sam to zrób).
-
A Wy co jakić czas, co ile km wymieniacie światłą mijania (H1 jak się nie mylę)? I co polecacie założyć?
-
A czy nie masz czasem polamanej regulacji wewnatrz lampy, przez co ciagle drga przez co wtedy mozesz je zmieniac jak skarpetki.
-
Tego szczerze mówiąc nie wiem, wykluczyć nie mogę.
-
Chyba jedynym sensownym wytłumaczeniem może być zbyt wysokie napięcie na żarówkach. A może drgania... Ja wymieniałem często bo wkładałem visonplus albo osramy też te lepiej świecące, ale po drugim komplecie stwierdziłem że nie warto i od tego czasu mam spokój, a jeżdżę na najzwyklejszych tungsramach.
-
Ja nie wymieniłem ani razu, ale kota mam mam dopiero od czerwca ;)
-
Kupiłem w najzwyklejszym Auchan żarówkę firmy Bosch (PureLight) H1 (12V 55W) o numerze 1 987 301 005 (z dopiskiem 8GV) za niecałe 9 zł.
Co ciekawe, sprawdziłem w internetowym sklepie Inter Cars (ich wyszukiwarka/sklep on-line) i dla mojego Kota w Inter Carsie jest kilka różych numerów Bosch-a (H1), ale nie ma tam tego numeru, który ja kupiłem. Mają np takie Bosch-e:
- 1 987 301 041 ("Plus 50" sporo droższe),
- 1 987 302 011 ("Standard" w podobnej cenie do mojej), i inne - ale mojego numeru nie ma.
Musi pasować bo H1 to H1:) Podejrzewam, że to tylko marketingowe bzdety i bajery. Z elektrykiem pogadam, ale być może coś tam w reflektorze jest podłamane i może żarówka trochę ma drgań i przez to szybciej się kończy.
-
H1 tak jak i H4 często się przepalają i jest to zupełnie normalne...
a przepalenie raz na parę miesięcy jest jak najbardziej w normie i nie ma co szukać jakiś powodów, jak będziesz wymieniał co tydzień to możesz podejrzewać, że coś jest nie tak.
-
witam mam pytanie do kolego co czesto wymienia zarowki , napisales ze wymieniales je parami, czy to oznacza ze znikaly ci dwa swiatla mijania?
Bo jak tak to niezle mi zgasly oba swiatla , szukalem wszystkiego , sprawdzalem bezpieczniki , wymienilem Swith do swiatel z ebaya i nic swiatel nie ma.
Ale nie sprawdzalem zarowek nie pomyslalbym ze dwie naraz przestana swiecic , polaczone sa szeregowo? o co tu chodzi
-
eeeee no najpierw sie sprawdza zarowek, potem reszta .... zmierzyles prad w kostce?
-
prawdopodobieństwo przepalenia się dwóch żarówek na raz bez innych czynników typu zwarcia itd jest jak trafienie w totka szóstki ;D
-
Witam,
Podpinam się pod wątek o podobnej tematyce, by tak błahym pytaniem nie robić bałaganu na forum.
Otóż, czy soczewki w X-Type-ie regulowane są przez ich wysuwanie i wsuwanie?
Ponieważ zauważyłem, że z jednej strony (kierowcy) soczewka osadzona jest dużo głębiej w reflektorze, tak że jest około 0,5 - 1 cm szpara między bokiem soczewki a reflektorem...
Z drugiej zaś jest na tzw. "lico".
Pytanie więc, czy to normalny sposób regulacji i te magiczne plastikowe pokrętła regulują wiązkę światła właśnie przez regulację głębokości soczewki, czy coś jest nie tak...?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
-
Czesto naprawiam lampy z X-typa i tez mnie to nurtuje ale nigdy nie mam czasu tego sprawdzic. Czasami tak jak piszesz jest ladny odstep a czasami sie styka z odblysnikiem. Owszem pokretlami do regulacji da sie tez ustawic soczewke na boki, ale czasami nawet jak kat padania swiatla jest dobrze wyregulowany to i tak sie styka soczewka z odblysnikiem nie mam pojecia dlaczego
-
4 dni temu musiałem wymienić żarówkę - tym razem w prawym reflektorze. Mechanik, który ją wymienił stwierdził, że mam urwany odbłyśnik i przez to reflektor źle świeci, a poza tym żarówki będą się szybciej przepalać. Ciekawe, czy w lewym reflektorze jest podobnie.