FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Damian w Listopad 06, 2011, 15:53:49 pm
-
Witam wszystkich . Posiadam Jaguara S-Type 2.7 D 2007 z filtrem cząstek stałych i chciałbym się go pozbyć. Czy jeżeli pozbędę się go sam to mogą wystąpić jakieś komplikacje techniczne jak np: nie odpali, oszaleje komputer czy inne tego typu komplikacje? Proszę o pomoc i z góry dziękuje. Pozdrawiam, Damian
-
Czytalem, ze zamiast filtra montuje sie specjalny "box" z emulatorem. Daje on sygnal do komputera iz wszystko jest ok. Ale gdzie, jak za ile, tego nie wiem. :-V
-
Z emulatorem może być problem. Nie można tak po postu wyciąć DPFa, jest to bardzo skomplikowany układ ściśle kontrolowany. Usunięcie powoduje wystąpienie błędu i ciągłe wchodzenie silnika w tryb awaryjny.
Jedyną bezpieczna metodą jest zmiana oprogramowania ECU. Zmienione oprogramowanie ma wykasowaną część odpowiedzialną za obsługę DPF. Nie ma plików odpowiedzialnych za obsługę czujników ciśnienia, temperatury, systemu wtrysku dodatku oczyszczającego, czujnika zakręcenia korka itd. Mówiąc prosto auto zapomina, że coś takiego jak DPF miał. Wtedy można cały filtr po prostu wyciąć i pozbyć sie problemu.
-
Czytałem że można "wyciąć" filtr DPF i oszukać komputer montując emulator lub podobno da się zregenerować zużyty filtr.
Oczywiście można jeszcze wymienić filtr na nowy ,ale wiąże się to ze znacznymi kosztami :-zly
Jak rozumiem pojawił się problem z filtrem DPF jako użytkownik podobnego auta prosze podaj co się dzieje z autem.
-
O emulatorach w tych silnikach zapomnijcie nie zadziała na pewno, tylko zmiana w ECU ale do tego trzeba znać oznaczenie sterownika aby zacząć konkretna rozmowę.
-
Jakoś nikt nie wspomni po co jest ten filtr? Auto jest dzięki temu bardziej ekologiczne gdyż sadza jest zatrzymawana w filtrze i wypalana, oczywiście PL to dziki kraj i tylko u nas można się go pozbyć, świetne rozwiązanie bo znika problem z zapychaniem się filtra, ale co z ekologią...
-
a wypalanie filtra ma cos wspólnego z ekologią? Samo to, że w jego trakcie auto spala dwa razy więcej paliwa i wali czarnym dymem z wydechu...
-
Jak wytniesz filtr. Musisz przeprogramować komputer tak by nie widział filtra i zmienił dane z sond. W innym przypadku silnik będzie działał tylko w trybie awaryjnym.
O ile jeździsz do naszych zachodnich sąsiadów, możesz się liczyć z bardzo dużymi kosztami za brak filtra-ostatnio zabrali się za sprawdzanie ich.
-
A ja mam jednego z pierwszych 10 jakie wyszły z dizlem z 2004 czy ja też mam taki filterek? bo jak go wbijam na 4000 obrotów to ladnie kopci ;D
-
W przypadku dymienia w pierwszej kolejności bym sprawdził przewody powietrza od turbiny przez intercoler do kolektora, jak jest wszystko OK to w następnej kolejności wtryski.
Jak diesel kopci przy gwałtownym przyśpieszaniu to jest efektem nie spalenia podanej dawki paliwa. Najczęściej albo tego paliwa dostaje za dużo ( lejące wtryski) albo ma za mało powietrza (turbina, nieszczelność przewodów doprowadzających powietrze, zatkany filtr powietrza).
Tak jest najczęściej, a jak jest u Ciebie musisz sprawdzić.
-
ładnie kopci ;D
a dymek to czarny czy siwy ??????
-
A ładnie kopci . Np na światłach jak deptam. Albo jak jade do domu pod taką wielgachną góre i mu depne do jak ursusa hehh Czarny dym no tak mi sie wydaje.
-
Dochodzi też sprawdzenie EGR-u. Często on jest winny dymienia diesla.
-
Nic dziś już za ciemno. Ale posprawdzam przewody.Sprawdzę filtr powietrza . Z tym to już więcej zabawy. Jak nie pomoże to sprawdzanie EGR.
A z tymi wtryskami tzn jak je sprawdzić???
-
czarny dym- za dużo paliwa-za mało powietrza
zawór egr??? może i najtaniej go sprawdzić
-
Od EGR najlepiej zacząć. Następnie do sprawdzenia pompa i wtryski
-
Jak go znajdę do go sprawdzę ;D
-
Proste tłumaczenie- łączenie wydechu z przewodem zimnego powietrza turbiny
-
:-thank
-
znalazłeś?????
Zaczeli w Polsce już produkować filtry cząsteczek stałych ;D
Ciekawe jak ten zamiennik będzie się spisywał