FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ktr w Październik 29, 2011, 14:34:32 pm
-
Od kilku dni słyszę nowy objaw. Akurat po wymianie opon na zimowe, ale raczej to wydarzenie się z tym nie łączy. Otóż gdy kręcę kierownicą podczas gdy auto stoi, zarówno w lewo jak i w prawo to słychać głośną pracę wspomagania, najgłośniej jest jak skręcę na maksa i przytrzymam. Ale nawet jak nie jest skręcona na maxa to i tak podczas obracania kierownicą zaczęło być głośno. Jakby się coś męczyło. Gdy skręcam kierownicą podczas jazdy to jest OK, no chyba że jadę wolniusieńko, to wtedy trochę słychać. Czy to może być pompa wspomagania? Jeśli tak to co polecacie zrobić - nowa pewnie kosztuje bardzo dużo... może da się regenerować? A może naprawić? A może to coś innego?
To jest inny, niezależny temat w stosunku do pisków z kierownicy (może to być taśma/wiązka bezstykowa lub jakaś guma) - z tym także muszę powalczyć.
-
Wszystko wskazuje na pompę albo brak oleju. Pompę można zregenerować, jednak najpierw warto zmienić olej w układzie. Rozumiem, ze sprawdziłeś stan oleju?
-
Zawsze będzie słychać pompę podczas skręcania kierownicą do oporu pytanie jak głośny to dźwięk?
Moryc25 ma rację najpierw zmień płyn w układzie wraz z płukaniem i dopiero zobacz ;)
-
Może nie od razu to pompa. Sprawdź poziom płynu, jeśli mało to dolej. Jeśli nie będzie wyło przy skręconych kołach to auto na podnośnik i sprawdź czy nie cieknie z przekładni kierowniczej - objaw jaki opisujesz to w 90% wynik cieknącej przekładni. Jeśli po dolaniu płynu wspomaganie dalej wyje a przekładnia jest sucha to niestety trzeba zajrzeć do pompy.
-
Wymieniałem w swoim X- typie pompę wspomagania w tym roku wiosną, kupiłem nową firmy TRW / pasuje od Mondeo :-super/ koszt z dostawą 569,99 PLN. Kupiłem na allegro od Firmy DAMAR z Bogatyni. Pasowała idealnie!
-
To gratuluję zakupu, a czy ktoś wie może czy Twoja pompa jest taka sama jak moja? Ty masz chyba diesla, ja mam 2.5 benzynę. Swoją drogą, pamiętasz może nr tej części firmy TRW?
Jeśli o mnie chodzi to u mnie olej od wspomagania jest, sprawdziliśmy to z mechanikiem, on twierdzi, że skoro olej jest to wg niech to jest pompa. Ja oleju nie dolewałem, więc skoro jest go tyle ile trzeba to znaczy to też, że nie ma ubytków, a przynajmniej nie ma sporych ubytków (bo trzeba by było dolać). Na podnośniku widać było, że coś się tam poci, ale nie wiadomo skąd.
Podejrzewam, że na razie tak będę jeździł, a jak zacznie się robić bardzo głośno lub jak padnie to kupię nową pompę tak jak kolega firmy TRW. Tylko przydałby się nr części albo informacja od jakiego modelu to jest (np. jeśli to ford mondeo to z którego roku i jaki silnik). A najlepiej nr TRW. I czy taka sama pompa jest we wszystkich X-Typach?
-
hejka, niestety w modelach benzynowych jest inna pompa niz w dieslowskich i nie pasuje z forda.
numer jaguara: C2S3673
zamieniki np:
Era SP8431
Delco Remy DSP431
Spidan 54167
URW 3292510
Löbro 54167
-
W Aso chcą grubo ponad tysiaka za pompę. Zamienniki, jak na razie nie znalazłem ani w Inter Cars, ani w Inter Team, ani w BHMD, ani w 4x4 Partner.
Za to widzę, że na allegro spoto jest używanych pomp za 150-200 zł. Pytanie tylko czy warto kupować używną pompę? A może lepiej oddać do regeneracji? Tylko to też kosztuje pewnie ze 600. Co radzicie?
Na razie jakiś czas pojeżdżę, ale z czasem warto to chyba zrobić.
-
Przerabiałem temat ze swoim kotem w sumie co ja już nie przerabiałem ehh jeszcze reduktor mi został i chyba koniec będzie sorry za :-off ja kupiłem taką używana pompę i zaniosłem do warsztatu gdzie regenerują aby mi ja przed założeniem sprawdzili ,jest bardzo ciężki dostęp do niej .wolałem być pewny że jest sprawna kupiłem za 165 zl z portalu aukcyjnego
-
I jak ta używana pompa z allegro? Musisz ją zregenerować, czyli do 165 zł dodać kolejne koszty regeneracji, czy nadaje się ona do zamontowania? Powiedz coś więcej.
-
W moim przypadku była 100% sprawna ale jak już pisałem wyżej ze względu na trudny dostęp wolałem aby ja zobaczyli fachowcy koszt takich oględzin wyniósł mnie 25 zl z vat-em
-
Tak więc wymieniłem płyn/olej wspomagania. Nie ma żadnych wycieków. Wspomaganie robi się jednak coraz głośniejsze, pompa jest coraz bardziej zmęczona. Skoro nie cieknie, to może łożyska w pompie są już w kiepskiej kondycji? Najgorsze, że nowa nie jest taka sama jak w dieslu bo te dieslowskie pasują od forda i są o wiele tańsze.
Ma ktoś z Was do sprzedania sprawną i cichą pompę? Wiem, że na allegro sa po 100-150 zł, ale trochę strach kupować. Bo kupić używaną to sami wiecie - ja mam używaną teraz w samochodzie:)
Koszt regeneracji mojej pompy pewnie też nie jest mały.
-
jaki olej wlałeś?
-
Musiałby zerknąć w papiery jakie dostałem od FeuVert, a nie mam ich teraz przy sobie. Z tego co pamiętam to chyba ATF.
Niebawem będę szukał w wawie jakiegoś zakładu, który zajmuje się regeneracją pomp (najlepjej który także ją wyjmie i założy, a nie tylko zregeneruje). Boję się, że koszt takiej operacji będzie spory. Moja pompa wyje o regenerację.
-
Nie wiem jakie ma to dokładne znaczenie
powinieneś mieć dextron 2 E
-
ale może lepiej zadzwoń 511 644 445
-
Myślę, że nie byliby chyba aż takimi gamoniami by wlać zły olej do wspomagania. Zostało mi go trochę w butelce na dolewskę, wlali o ile dobrze pamiętam Shell'a, jaki model dokładnie to napiszę jak sobie to spiszę.
Zauważyłem, robiąc prosty test, że jak stoję na luzie, na biegu jałowym to gdy ruszam kierownicą pompa jest o wiele głośniejsza niż gdy zrobię to trzymając obroty np. w okolicach 4.000 RPM (też stojąc na biegu jałowym w miejscu). Wtedy pompa jest cichsza i nie chodzi o to, że silnik ją zagłusza:) To chyba potwierdza diagnozę o konającej pompie. Zdego co kojarzę to większe obroty zwiększają ciśnienie w pompie i wtedy jest jej łatwiej - to prawda?
Poza tym mam wrażenie, że ona jest coraz głośniejsza nawet podczas jazdy na wprost, nawet gdy nie skręcam tylko jadę to wydaje mi się, jakbym ją słyszał i wręcz "czuł" w kierownicy. Może mam już omamy.
-
Wlali mi olej ATF: Shell Donax TX (G-34077).
[GM DEXRON III, Ford MERCON, General Motors Allison C-4 (25933197), ZF TE-ML 03D-04D-09-14B-16L-17C, Voith 55.6336 (ex G1363), MB 236.9, MAN 339 F]
-
Przepraszam ale wczoraj nie miałem jak rozmawiać.
1 Olej wlali dobry
2 regeneracja-nie wiem ale 2 razy montowałem pompy po regeneracji i :-thumpdown
3 Proponuje kupić pompe z alegro-z gwarancją rozruchową- zazwyczaj jest to 14 dni
4 25 zł za obejrzenie pompy- to chyba lekka przesada, bo wątpię by mieli zrobiony przyrząd do sprawdzenia pompy.
Gdyby posiadali sprawdzenie by dużo więcej kosztowało
Jeszcze raz przepraszam za wczorajszy telefon
Pozdrawiam Mirek
-
Ale chyba większe prawdopodobieństwo sukcesu jest gdy dam moją pompę do regeneracji niż jak kupię używaną z allegro? Jak myślicie? W warszawie jest pewnie sporo zakładów, które zajmują się regenerowaniem pomp wspomagania. Taka regeneracja pompy nie jest z resztą tania, pewnie kilka stów przynajmniej.
Trzeba pamiętać, że sama robocizna (wyjęcie pompy) jest kosztowna bo sporo przy tym roboty, jest trudny dostęp. Więc ot tak sobie wkładać i wyjmować pompy nie zamierzam, bo to sporo kosztuje.
-
Wyjecie pompy to 30 minut roboty, dostep jest w zasadzie dobry. Osobiscie kupilbym uzywke, jesli chcesz to moge ci podac numer do goscia od kogo zawsze biore czesci, jeszcze mnie nie zawiodl, zawsze ma sprawdzone czesci, wystawi rachunek albo fakture jak cos to pisz na PW
-
To napisz mi na PW ten numer do tego gościa.
Byłem dziś w The Best Zabielski (wawa, ul. Geologiczna 7) - powiedział, że za robotę (demontaż pompy i później włożenie) chce 200 zł. Jeśli chodzi o koszt regeneracji mojej pompy to będzie mógł to określić dopiero jak zobaczą, co w niej się dzieje. Czyli 200 + koszt regeneracji. Jak wsiadł, odpalił i posłuchał ruszając kierownicą to jako kolejny człowiek od razu stwierdził, że to pompa, która jest bardzo głośna.
Zastanawiam się, czy nie zrobić tego u nich. Właściciel ma X-a 3.0 więc może ogarnia tę markę.
-
Cena jak najbardziej przystepna za robote, tu w zasadzie nie dac sie nic zepsuc chyba ze ktos wpadnie na genialny pomysl typu opuszczanie sanek albo bog tam jeden wie czego. Wystarczy odkrecic 11 srubek lacznie z odkreceniem kola i koncowki drazka kierowniczego dla lepszego dojscia
-
Dziś odbieram auto, rano je wstawiłem. Zobaczymy, czy udało im się skutecznie zregenerować moją pompę. Prosiłem ich też, aby przy okazji ocenili stan paska, czy nie kwalifikuje się do wymiany i by zobaczyli, czy nie ma wycieków. Jestem ciekawy efektu i ceny.
-
Auto odebrane, kierownica chodzi teraz lżej a pompa już nie wyje. Na razie jest OK, mam nadzieję, że już tak będzie cały czas.
-
Nie wiem jakie ma to dokładne znaczenie
powinieneś mieć dextron 2 E
Kupiem ostatnio Jaga x 2.1 v6.Nie sprawdziłem płynu w wspomaganiu i okazalo sie że jezdziłem od 2 tygodnie bez oleju tzn bylo go widać w zbiorniczku ,ale miarki nawet nie dotykało.Dolałem wczoraj atf II dextron 2 D .Widze że kolega napisał ze ma być dextron 2 E ,a ja wlałem dextron II D.Czym one sie rożnią i czy dolewając II D może się coś stać?
-
Chciałbym podzielić się z Wami moim doświadczeniem z pompą wspomagania. Otóż od kilku miesięcy jestem dumnym posiadaczem X type, 2004, 2.0D. Mój zachwyt nad tym pojazdem zakłócił chwilowo wyciek z pompy, co skutkowało hałasem przy skręcaniu, brudną podłogą w garażu etc. Dzwonię do mechanika i pytam, czy podejmie się uszczelnienia. On na to, że nie, gdyż efekt jest niepewny. Wyraził chęć wymiany całej pompy, co było dla mnie bezsensowne, gdyż sama pompa działała. Postanowiłem zabrać się za to sam. Ten kto twierdzi, że dostęp do niej jest łatwy, delikatnie mówiąc mija się z prawdą. Najpierw należy zdemontować akumulator i wszystko co się da z góry. Trzy piwa, kilka siniaków i kilkadziesiąt przekleństw później wymontowałem pompę wspomagania wraz z pompą wody. Po rozkręceniu okazało się, że uszkodzona jest uszczelka. W te pędy ruszyłem na poszukiwania nowej. Nie znalazłem. Postanowiłem zamówić docięcie w specjalistycznym sklepie-tygodniowy termin oczekiwania...Lekceważąc sarkastyczne uśmiechy kolegów, którym opowiadałem o całej akcji, przystąpiłem do wycięcia odpowiedniej uszczelki z ... okładki do bindowania dokumentów :D Następnie, nałożyłem obustronnie na uszczelkę cienką warstwę silikonu do uszczelniania kominków (odporny na temp. do 250 stopni), wyczyściłem i nasmarowałem elementy ruchome pompy, a następnie wszystko skręciłem i dałem na odczekanie 24H (tyle czasu wymaga wyschnięcie silikonu). Kolejnych kilka piw, siniaków i zadrapań później zamontowałem pompę na swoim miejscu, zalałem płynem i już od dwóch tygodni wszystko działa jak należy.
-
Odświeżam temat, bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji ile litrów mieści układ wspomagania kierownicy...???
Chcę wymienić olej, bo od jakiegoś czasu mocniej muszę kręcić kierownicą. Na początek wymienię olej, a jak to nie pomoże to poszukam jakiejś pompy. Pompa mi nie wyje. Jedyna zmiana, to słabiej działające wspomaganie.
Jest kilka wątków o wspomaganiu i widziałem też sporo zapytań o pojemność układu, ale nikt nie napisał ile wlewał Dextrona.
-
Około 1l z tego co tam pamiętam
-
pojemność ok 1.25 ale do wymiany weź więcej bo wszystkiego nie zlejesz i trzeba to dwa razy z puszczać chyba że robisz to podciśnieniowo