FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: new_22 w Październik 04, 2011, 16:12:10 pm
-
Witam szukam pomocy już od miesiąca w sprawie mojego Jaguara . Jest to model z 1994 roku XJ6 Xj40 z silnikiem 3,2 litra 199 koni mechanicznych .
Problem wygląda tak że jak auta jest zimne i temperatura na zewnątrz jest poniżej 13 stopni to mogę je kręcić i kręcić i nie odpali ale jeżeli już trochę temperatura na zewnątrz podskoczy tzn powyżej 16 stopni to z jakimś trudem ale zapala co można zrobić
Proszę o POMOC
Aha cewkę i świece wymieniłem i nic nie pomaga nie mam już siły
a jak chciałem dać go do mechanika to każdy mówi że nie bo to wynalazek boją sie podjąć roboty więc mam problem
Dziekuję z góry i pozdrawiam
-
Przede wszystkim zaopatrz się w książkę Haynesa albo manual JDHT. Potem musisz sprawdzić czy masz problem elektryczny czy paliwowy.
Z elektryki to jak w każdym aucie do sprawdzenia czy jest iskra jak kręcisz, ewentualnie amplifier do wymiany, który może powodować takie objawy.
Jak elektryka jest ok, to wtedy sprawdzać paliwo, czy pompa działa, etc.
Ewentualnie jak kręcisz silnikiem czy wskazówka obrotomierza leży czy rusza sie do góry normalnie?
-
Ewentualnie masz problem z czujnikiem położenia wału.
-
Akumulator?
-
Dzięki za info a powiedzcie czy taką książkę można ściągnąć czy trzeba kupić .
Iskra to znaczy na początku nie było wymieniłem cewkę i iskra jest . A obrotościomierz rusza się podczas odpalania zastanawiam sie czy to czasem jakiś czujnik od temp albo coś podobnego .
I tak w ogóle to jak jest ciepło to to auto pali nawet jak go z trudem zapale i za 5 minut zgasze to zapala normalnie .
-
Witaj serdecznie na JaguarForumPoland i baw sie u nas dobrze.
Czy odczytales kotowi bledy z komputera (poprzez VCM na desce)?
-
ty wiesz co ale nic tam sie nie pokazuje tylko coś takiego jak "prog " chyba że za krótko to trzymam albo nie w tym czasie przyciskam
powiedz jak to idę zaraz sprawdzić i napiszę
pozdro
-
Odpal silnik na krotko, wylacz silnik, poczekaj ok 10 sekund, wlacz zaplon i wtedy nacisnij VCM. Jezeli bedzie cos w
komputerzie, to sie to wtedy pokazuje. Bedzie to kod 2-cyfrowy.
Acha, w sprawie Haynes-a sprawdz mail ;)
-
Dzięki za e-mail ale ide teraz zobaczyć czy sie coś wyświetla aha i ja nie moge go zapalić wiesz i to jest ciekawe czy odpali
ale jak sie pojawia słowo PROG to nic nie znaczy tak
-
byłem odpalić sie nie dało już chłodno na zewnątrz ale jak po przekręceniu kilka razy wcisnołem VCM po 10 sekundach i pokazuje sie PROG i co dalej ????
-
witam jeszcze małe sprostowanie po napisie " PAM " pojawiło sie FAIL czy ktoś wie co to znaczy
?
-
znowu mi sie coś pochrzaniło ma być tzn jest "PAO"albo "PA0" albo "PRO
-
heh, anie "pro", ani "pao" tylko "pad - PAD" co oznacza ze koncza sie tobie klocki hamulcowy, co z pewnoscia jednak
nie ma wplyw na opaleniu przy niskich temperaturach.
Powodow moga byc sporo, jednak czujnik polozenia walu jest dosc powszechnym zrodlem takiego problemu,
wymiana jest latwa a czujnik nie drogo, wiec po sprawdzeniu podstawowych rzeczy jak filtr, swiece itd warto
od tego zaczynac.
-
a powiedz ile taki czujnik i czy będe zmuszony kupić używany czy są jakieś zamienniki bo już go chyba zlokalizowałem więc jak by był nie drogi jakiś zamiennik to kupie . Ma ktoś jakieś numery tego czujnika
-
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJS--Engine/1022/SENSOR-CRANKSHAFT%20SPEED (http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJS--Engine/1022/SENSOR-CRANKSHAFT%20SPEED)
-
Ale ten czujnik troszkę kosztuje
znalazłem zamiennik EPS co sądzicie
-
nie moge znalesc zamiennika EPS na necie i po raz pierwszy slyszy o zamieniku. podaj moze link do tego, albo
poszukaj uzywanego. numer czesci to DBC11501
-
Jak obrotomierz skacze przy kreceniu silnikiem to czujnik nie koniecznie jest wadliwy. Jak obrotomierz lezy przy kreceniu to wtedy na pewno do wymiany.
Możesz wykręcić czujnik i samą końcówke metalową przetrzeć papierem ściernym bo zwyczajnie po pewnym czasie lubi korodować.
Nie da sie wykluczyć amplifiera, tej czarnej kostki pod cewką. Też dobbrze przeczyścić styki.
W haynesie jest też dział jak oba sprawdzić.
-
Witam jeżeli chodzi o numer to ja znalazłem taki numer EPS 1.953.185 albo FACET 9.0185
i tu mi się pojawia odnośnik DBC 12508
A co to poruszania się obrotościomierza to on się rusza w górę i w dół he he he . A tak szczerze to bardziej mi to przypomina drżenie niż jakieś większe skoki a nawet czasem może tych drgań nie widać . Rozmawiałem z pewnym elektrykiem to mówił że czujnik wału jak by był zepsuty to nawet na ciepłym silniku by coś się działo. Więc nie wiem już sam skoro rozmawiałem z innym i twierdzi że to może być ten czujnik . Aha powiedz mi jakiej grubości papierem wyczyścić ten czujnik żeby go może mocniej nie uszkodzić i o jakim amplifiera mówisz . Aha powiedzcie czy warto jakimś preparatem popsikać na styki co wy na to
-
Przeczyścić styki jakimś contact cleanerem zawsze warto.
Właściwy dla Twojego autka czujnik to DBC11501. Nie kosztuje znowu tak dużo, nie przesadzajmy, te 200pln to nie majątek. Chcesz jeździć jaguarem, a to za dużo?
-
Witam jeżeli chodzi o numer to ja znalazłem taki numer EPS 1.953.185 albo FACET 9.0185
i tu mi się pojawia odnośnik DBC 12508
A co to poruszania się obrotościomierza to on się rusza w górę i w dół he he he . A tak szczerze to bardziej mi to przypomina drżenie niż jakieś większe skoki a nawet czasem może tych drgań nie widać . Rozmawiałem z pewnym elektrykiem to mówił że czujnik wału jak by był zepsuty to nawet na ciepłym silniku by coś się działo. Więc nie wiem już sam skoro rozmawiałem z innym i twierdzi że to może być ten czujnik . Aha powiedz mi jakiej grubości papierem wyczyścić ten czujnik żeby go może mocniej nie uszkodzić i o jakim amplifiera mówisz . Aha powiedzcie czy warto jakimś preparatem popsikać na styki co wy na to
Zetrzyj tylko koncowke czujnika tak by nie bylo na nim korozji. Tak samo ze swoim zrobilem, jakos w tamtym roku i dziala do dzisiaj. Amplifier jest pod cewká, taka czarna kostka z wtyczká. Powoduje identyczne objawy jak czujnik kiedy sie zepsuje i tez przerabialem w identycznym modelu jak twoj.
-
dobra dzisiaj jak czasu starczy próbuje to robić i opowiem co tam czy pomogło. Dzięki bardzo i pozdrawiam.
-
Witam po dłuższej przerwie dziś czas pozwolił mi na wymontowanie czujnika położenia wału .
Zrobiłem jak kolega wyżej radził przeczyściłem go leciutko i użyłem preparatu na styki popryskałem ten przy czujniku i ten pod cewką . Zadowolony wsiadam do mego kota kluczyk w dłoń na start i uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu nic nie zapalił .
co teraz radzicie koledzy
-
Słuchajcie a może być coś takiego jak szczotki na rozruszniku że mi zabierają prąd i jak jest zimny to nie działa kumple tak miał w oplu więc pytam he he he .
Pozdrawiam
-
Hej hej co taka cisza
szukam teraz używanego Amplifier tylko nie wiem kto coś takiego może mieć żeby podmienić i sprawdzić czy to to
-
witam dziś wziąłem sie za mego KOTKA z myślą że mnie dziś nie zdenerwuje
i zdenerwowął już po chwili jak nie chciał odpalić
Poczytałem trochę forum i szukam usterki sprawdziłem iskrę
czy
ma niestety nie ma iskry
potem chciałem sprawdzić napięcie na cewce
i pytanie czy zarówno na złączu nr 1 i 15 na cewce po podłączeniu do masy powinno sie pojawiać napięcie
i jeszcze jedno jaka oporność powinna być w cewce
Ktoś wie ???
i czy liche kable bo wyglądają na orginały a auto ma 270 tyś mają coś do rozmowy a może spróbować je mocno wysuszyć co myślicie
-
Brak iskry oznacza padnięty aparat zapłonowy lub własnie czujnik położenia wału.
Jak "powstaje" iskra: sygnał do komputera, że wał się kręci (z czujnika położenia wału korbowego) - komputer wysyła sygnał na cewkę zapłonową - cewka na kopułkę przez kabel MN - rozdziela ją palec - dalej kablami WN do świec. To masz zatem do sprawdzenia.
-
czujnik położenia wału tzn działa gdyż skacze obrotościomierz
a powiedz jak sprawdzić cewkę w prosty sposób ??
-
Skoro po "kombinowaniu" (przepraszam...) przy czujniku auto teraz wogole nie startuje, to nie mozna zignorowac
ten fakt. Jak sprawdzic zaplon w calosci, w tym cewke, masz tutaj:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,8041.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,8041.0.html)
-
w poniedziałek zabieram sie do tego i napisze co tam wyszło
-
Witam po przerwie dziś poradziłem sobie z moim kotek
Naprawiony ( nie wiele mnie to kosztowało ) .........................
.....................................Wszystkim dziękuję za rady
Pozdrawiam serdecznie
-
:-super a jaka była przyczyna problemu?
-
wezwałem znajomego elektryka i sprawdził że poszedł czujnik wału
A że to bystrzak to ogarnoł temat i obyło się bez kupowania nowego czujnika tylko po małej przeróbce pasował czujnik od poloneza gsi