FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: we³na14 w Październik 03, 2011, 17:48:17 pm
-
hej.dyfer sie powoli sklada,a tu w miedy czasie kolejny problem.a mianowicie:po odpaleniu silnika po uplywie okolo jednej minuty zaczyna sie falowanie obrotow,ktore trwa okolo 30sek. i zapala sie check engine.mysle,ze sonda sie skonczyla i trzeba by ja wymienic.ale to moja diegnoza i moge sie mylic,moze macie jakies pomysly co z tym zrobic? :-help
-
Skoro pali się "check engine" to odczytaj błędy komputera.
-
a gdzie znajde wtyczke?
-
xj40 nie ma ani "check engine" ani nie ma wtyczke OBD. jest wtyczka do komputera PDU. Jaki masz rocznik? Mozesz
sprawdzic bledy w kompa poptrzez VCM na desce.
-
to jest daimler z 90r
-
Po wylaczeniu silnika poczekaj chwilke (ok 10 sekund), wlacz zaplon i nacisnij VCM, wtedy bledy komputera sie
wywietlaja na desce. Bedzie to kod 2-cyfrowy, podaj to zobaczymy dalej.
-
ok.to juz lece z kompem do garage i bede sprawdzal
-
juz mam.wyswietlila sie liczba44 i napis fuel
-
fuel i fail na przemian
-
fuel fail 44 to faktycznie sonda lambdy. wiec albo niewlasciwa mieszanka albo katalyzator.
-
Albo wtyczka, przewody.
-
katalizator to wycielem zaraz po zakupie auta i wstawilem strumienice.a sade gdzie kupie?u mnie w miescie jak w sklepie powiem ze potrzebuje cos do jaguara to patrza na mnie jak na psychicznego.
-
przewody mam nowe,a wtyczka to zaraz sprawdze
-
dobiore sie do sady po otworzeniu maski,czy trzeba od dolu zagladac?
-
wszystkie kable wydaja se ok.tak wiec trzeba sade wymienic.
-
a to,ze katalizator wypierdzielilem to mie ma wplywu na mieszanke?po 20 latach to z tego katalizatora nic dobrego nie zostalo,tylko zapchany wydech.a sada i tak jest przed katalizatorem.
-
Odłącz sonde w ogóle. Autko powinno śmigać z tego co kojarze, będzie tylko działać w 'rich mode' czyli więcej będzie palić. Może masz problem z czymś innym np z czujnikiem położenia wału? Objawy są identyczne.
Sonde można wymienić od dołu tylko. Dość popularna i nawet w Polsce powinieneś coś dostać. Najwyżej wtyczka może być inna.
Bardzo możliwe że będzie trzeba opuścić troche tłumik, czy cały kolektor. Generalnie jedna z najgorszych rzeczy do wymiany w 40.
-
z wymiana raczej nie bede mial problemu.a jak ma mi palic jeszcze wiecej po odlaczeniu to raczej nie zaryzykuje.tak wiec trzeba wymienic i juz
-
dzieki za pomoc.powiedzcie mi jeszcze gdzie kupic sade i bedzie git
-
Allegro, przedmiot nr 1819127290
-
wielkie dzieki za pomoc,jutro bede dlubal i jak wszystko bedzie ok to dam znac.