FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: KrzysiekEg w Październik 01, 2011, 21:16:50 pm
-
Jak to jest z tą trakcją? Niby powinna być bo jest to 4,0 Sovereign ale nie ma wyłacznika na pulpicie. Za to jest kontrolka na zegarach, która gaśnie po paru sekundach jak wszystkie inne. Czy istnieje możliwość że kontrola trakcji jest ale bez możliwości recznego jej wyłączenia? Ewentualnie jak sprawdzić czy jest czy jej nie ma?
-
Wjedz na trawe i dodaj gwaltownie gazu jesli zacznie sie grzebac w ziemi to faktycznie nie ma a jesli jest to poczujesz bardzo delikatne uderzenia w pedal gazu a auto po prostu ruszy tylko troszke grzebnie i pojedzie i zobaczysz po obrotach ze pomimo wcisnietego gazu i tak nie rosna gwaltownie
-
A czy w trakcji mielenia kontrolka będzie mrugać czy jest jakiś inny objaw?
-
Trakcja była w opcji. Możesz mieć 4.0 bez ESP. Jak depniesz gaz do dechy i będzie palić kapcia to znaczy, że nie masz. Sprawdź może po numerze VIN czy powinna być. Jak coś mam na zbyciu pulpit z przyciskiem TRAC i tempomatem.
-
Niestety nic nie mruga albo "pali gume" jak stwierdzil Choina albo nie
-
w x308 jest sygnalizacja ,przy włączonej trakcji i poślizgu (na lodzie,śniegu)
miga pomarańczowa kontrolka ,przypuszczam że w x300 powinno być podobnie
-
... a nie jest. ESP koryguje tor jazdy, ale żadna lampka nie zapala się.
-
dobrze wiedzieć ,to znaczy ,
że włączoną kontrolę trakcji można poznać tylko po położeniu przełącznika ?
-
No nie bardzo bo przelacznik jest w rodzaju otwierania bagaznika czyli wraca po jego puszczeniu do pozycji wyjsciowej mozna poznac czy wlaczona czy nie po kontrolce na desce obok napisu "sport" zaswieca sie "track off" jesli jest wylaczona
-
No nie bardzo bo przelacznik jest w rodzaju otwierania bagaznika czyli wraca po jego puszczeniu do pozycji wyjsciowej mozna poznac czy wlaczona czy nie po kontrolce na desce obok napisu "sport" zaswieca sie "track off" jesli jest wylaczona
;D ;D ;D to miałem na myśli :-wstyd
-
Widzisz i chodz twa wiedza jest nie zastapiona to jednak czlowiek zawsze sie moze czegos nowego dowiedziec:D
-
Trakcja była w opcji. Możesz mieć 4.0 bez ESP. Jak depniesz gaz do dechy i będzie palić kapcia to znaczy, że nie masz. Sprawdź może po numerze VIN czy powinna być. Jak coś mam na zbyciu pulpit z przyciskiem TRAC i tempomatem.
A ile byś chciał za ten panelik??
-
Choina, czy wymiana samego pulpitu załatwia sprawe? Czy trzeba mieć jeszcze jakiś dodatkowy komputer sterujący?
-
Raczej jest mnostwo dodatkowej elektroniki jako ze po odczytaniu obrotow kol zarowno przednich jak i tylnich komputer to przelicza i jesli co mu sie nie zgadza to nie pozwala dodac ci gazu a jesli to nie pomaga to przyhamowywuje samoczynnie kolo ktore ma wiekszy obrot od drugiego liczac kola po osi czyli jesli wynosi w lewo to lewe kolo ma szybszy obrot i ono zostaje przyhamowane. Tak samo jest jesli np zalozysz kola 16 cali na 225szerokosci i profil 55 przodu a profil 50 z tylu albo jedna opona ma inny profil szerokosc lub rozmiar to kontrola to wykryje przechodzi wtedy w tryb serwisowy czyli zjezd do warsztatu i nie pojedziesz wiecej jak 50km/h tzn po przekroczeniu 50 nie mozesz dodac gazu az predkosc pojazdu zmaleje ponizej 50 i znowu tylko do 50 takze jesli kiedys zalozysz rezerwe a masz tam inny rozmiar a masz kontrole to ona ci zrobi niespodzianke;p
-
Tak myśle że jest więcej elektroniki, mam V70 AWD i tam problem trakjci jaki i przeniesienia napędu jest dosyć skomplikowany.
-
Nie nie... Tutaj nie jest to tak zaawansowane... Jest po prostu jedno urządzenie na przelocie linki gazowej, które to po prostu cofa linkę gazu, jeśli komputer wykryje poślizg kół tylnych w stosunku do przednich.
-
Dobrze to wyjasnia dlaczego nie mozna dodac gazu, tzn mozna lecz czuc opor przy wciskaniu pedalu gazu ale na niego nie reaguje. Lecz pozostaje jeszcze kwestia przychamowania kola ktore ma wiekszy obrot od drugiego, a najlepiej to sprawdzic jasli posiadasz w swoim jagu kontrole to wchodzisz szybko w zakret na mokrej lub szutrowej nawierzchni i trzymasz gaz do oporu poczujesz jak calym autem nagle szarpnie i go wyrowna wiec za to jest juz odpowiedzialna pomp[a ABS.
-
Lecz pozostaje jeszcze kwestia przychamowania kola ktore ma wiekszy obrot od drugiego, a najlepiej to sprawdzic jasli posiadasz w swoim jagu kontrole to wchodzisz szybko w zakret na mokrej lub szutrowej nawierzchni i trzymasz gaz do oporu poczujesz jak calym autem nagle szarpnie i go wyrowna wiec za to jest juz odpowiedzialna pomp[a ABS.
Ten system to ASR i w x300 nigdy nie było tego systemy. Kontrola trakcji odpowiada za przeciwdziałaniu buksowaniu kół przy ruszaniu a nie za kontolę antyposlizgową podczas jazdy
-
Mój ma ASR i ESP. Podczas ruszania nie ruszy z piskiem (ASR), a na zakręcie koryguje tor jazdy (ESP).
-
No wlasnia sam osobiscie dzis sprawdzilem (poniosla mnie fantazja) i wchodzac w luk ponad 100km/h lekko przyhamowalem i poszedl bokiem jak go przychamowalo to myslalem ze mi glowe urwie ale poszedl jak po sznurku. Przy ruszaniu i jezdzie po sliskiej nawierzchni nie grzebie sie, malo tego kolega zauwarzyl jak kiedys kolo niego parkowalem w polu a stalem na szutrowej drodze ze jak delikatnie grzebnal to pociagly oba tylnie kola czyli tak jakby mial automatyczna szpere?
-
Coś mi się zdaje że problem jest bardziej złożony. Pewnie trzeba by wymienić komputer i pompe ABS, ten mechanizm na lince gazu i pulpit. Czy może coś jeszcze?
-
...poszedl bokiem jak go przychamowalo to myslalem ze mi glowe urwie ale poszedl jak po sznurku.
Trochę przesadziłeś z tym sznurkiem :)
Po sznurku idą auta po 2005 roku, a nie przestarzała technologia w X300. Reakcja jest zdecydowanie opóźniona w porównaniu do dzisiejszej technologii. Wyprowadzić wyprowadzi auto, ale trochę za późno. Żona miała Citroena C4 VTRa i w tym aucie ESP, ASR to jest mistrzostwo świata. Gdyby nie kontrolka na wyświetlaczu, nawet byś nie wiedział o wkroczeniu asystenta. Wtedy sobie uświadomiłem jak X300 jest przestarzałym technologicznie autem.
-
A dlaczego u mnie w x308 na zakręcie, jadąc ze stałą prędkością po śliskiej nawierzchni miga zółta lampka, ale napis ASR nie włącza się? (Czuje jak auto koryguje tor jazdy) :- pojecia To znaczy, że działa wtedy Esp, kontrola trakcji, czy wszystko na raz?A może napis się nie mieści na wyświetlaczu, lub bali się o zrobienie kolejnych błędów tak jak w przypadku" DRIVERS ..." bez apostrofu. :-tylko Natomiast podczas ruszania, jeżeli jest uślizg, to żółta lampka i ASR komunikuje poślizg kół.. Jeżdżę też autem po 2008 roku i sądziłem, że jest to bardziej kwestia wagi, oraz specyfiki zawieszenia w Jagu, niż kwestia technologii. Jednak, jak dotąd odpukać, jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, aby Jag stał się nieprzewidywalny na zakręcie. Esp, szczególnie zimą jest bardzo, bardzo przydatny, ale bardziej od tego jest przydatny zdrowy rozsądek i dobre oponki...
-
Ja akurat oponki mam dobre ale czasem za ciezka noge wiec na zime postanowilem go odstawic do cieplego garazu i ewentualnie wyjezdzsc tylko wtedy jak mam jechacv gdzies dalej czyli raz w miesiacu do wiednia a na zime z racji mieszkania w ojcowie gdzie mnie czesto zasypuje postanowilem zakupic prawdziwa polska terenowke bez calej elektroniki itd (czyli Malucha) tak tak koledzy na zime nie ma lepszego i z kazdego poslizgu wychodzie bez ASR-u, ESP i innych cudow;p