FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: pawlo8008 w Wrzesień 27, 2011, 14:38:26 pm
-
Witam Sympatyków Kotka,
Mam S-type z 2004 3.0 ze skrzynią 6-cio biegową i przebiegiem 95000.Po wyłączeniu muzyki,klimy podczas jazdy dochodzą dziwne odgłosy z układu napędowego.Most wyje bez obciążenia i po zdjęciu nogi z gazu,oraz dziwnie huczenie od strony wału,szczególnie podczas zmiany biegów,a dodatkowo odczuwam drgania na pedale gazu i całej karoserii.słyszalny stuk w momencie zmniany przełożenia na D i przy redukcji z 2 na 1 szczególnie.można jeżdzic,ale z doświadczenia wiem,ze nie prowadzi to do niczego dobrego.
Zacznę od początku.
Po przyjeździe z Niemiec udałem sie do Jaguara na diagnostyke,bo cos szarpało przy zmianie biegów,oraz przy zmianie biegu na D i R.Więc zacząłem od zmiany oleu na orginał ZF + dodatek life guard 6 fluid 1l + nowy filtr z miską olejową.zaznacze tutaj,że elektrozawory były czyściutkie i bez najmniejszego osadu.
Niestety nowy olej nie pomógł...wiec na diagnostyce okazało się(a raczej sam do tego doszedłem),że JAGUAR zaktualizował sterownik skrzyni biegów i sterownik silnika.Po tym znikło szarpanie przy przełączaniu na D i R,oaz duże rwanie przy redukcji i zmianie biegów.WIEC PRAWDĄ JEST ZE JAGUAR OLAŁ STEROWIK I POPRAWIŁ GO PÓŹNIEJ...ALE SPUSTOSZENIE W POSTACI ROZWALONEGO WAŁU I MOSTU POZOSTAŁO.JA UWAŻAM,ŻE TO JEST POWÓD NA AKCJĘ SERWISOWĄ JAGUARA.
...możliwe,że byłem tez nadgorliwy,bo wymieniłem olej w moście na nowy,a podobno jest bezobsługowy.Wypompowałem przez korek spustowy stary i wlałem nowy castrol limited 75w 140...po dwóch dniach coś mnie tknęło i zajrzałem znów do dyfra,a tam olej nowy zważył sie z resztką starego.Wypłukałem dyfer i znów zalałem świeżaka.Ale zaczyna wyc i pytanie brzmi,czy mój nowy olej nie zrobł mu krzywdy?
Mam Kociaka na TAXI i muszę go szybko zreanimowac...może pomoże ktoś z kolegów gdzie udac sie najlepiej z tym problemem?
pozdrawiam Wszystkich :-tylko
-
Stukanie wskazuje na krzyżaki, luzy pomiędzy wałem i mostem, sprawdziłeś?
-
....,a dodatkowo odczuwam drgania na pedale gazu i całej karoserii.....
Witam.
Drgania odnoszą się do pewnej prędkości (niezależnie od przełożenia), czy raczej obrotów silnika, jeśli tak, to jakich?
-
Witam Kolegów,
drgania odczuwalne są od małych prędkości,czasami ustają i pojawiają się momentalnie gdy skrzynia zrzuci bieg np. czuc to wyraźnie na pedale gazu i jest to niemiłe uczucie.
co do kzyżaków na wale to w poniedzialek wjeżdzam na kanał,wiec coś więcej się wyjaśni.wcześniej kręciłem wałem to luz jakiś był,ale podobno musi byc.planuje wlac mu ceramizer,chyba nie zaszkodzi i pewnie nie pomoże :-P.krzyżak w tym modelu jest nie rozbieralny i cały element kosztuje jedyne 5800 złociszy :) w ASO KATOWICE.
Już jestem na etapie poszukiwań używanego całego układu napędowego,od skrzyni,aż po sam most.może ktoś pomoże znaleźc coś konkretnego za normalne pieniądze?
-
hmmm popieram teorie o krzyzaku, jednak nie krzyzak krzyzak, tylko podklad - wybacz, nie wiem jak to bedzie po
polsku "dysk hardiego - hardy spicer"
tak to wyglada:
(http://pics.eurochopshop.com/x/XACR/XACR056.JPG)
mialem dokladnie to samo w mercedes 300sl kilka lat temu, dokladnie takie obiawy. to jest podklad gumowy
miedzy wlasnie walem i mostem.
-
Witam Kolegów...
Dziś osłuchałem wał na kanale...nie ma luzów na łącznikach elestycznych,ale słychac stuk od skrzyni biegow jak kręce wałem.może coś w skrzyni sie wyrobiło?czy możliwe jest że łącznik wprowadza wibracje na pedale gazu i karoserii,a wygląda na nie naruszony?
odnośnie wibracji na pedale gazu i karoserii,są one odczuwalne konkretnie w dolnym zakresie obrotów(przy 1000-2000 obr/min),póżniej stopniowo jak wkręcają sie obroty,drgania zanikają.
koledzy macie może kogoś od regeneracji mostów?
albo dobrego mechanika od jaguarów z woj. śląskiego co by właściwie to wszystko zdiagnozował?
pozdrawiam :-tylko
-
podlacz autko do komputera i odczytaj mu bledy ze skrzynii. na slasku mamy jak najbardziej specjalista od tego,
skontaktuaj sie z kolega carserwis, tutaj kontakt: Kontakt z Bogdamen Car Serwis (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?action=pm;sa=send;u=48)
-
Dzis również podczas wymiany świec(masakra,urwałem śrube od rozpórki :-gwizd i dawno już nie mialem tyle zabawy z tak prostą sprawą jak świece w benzyniaku) podłączyłem JAGA do kompa.był jeden błąd,chyba odnośnie skrzyni (OBWÓD WEJŚCIA CZUJN. POZ. POSTÓJ NEUTRALNY),po skasowaniu bład nie pojawial się.
czy możliwe jest że wał wymaga wyważenia i może przenosic takie drgania w dolnym zakresie obrotów(1000-3000 obr/min.czuc to ewidentnie jak skrzynia zrzuca na niższy bieg,niższe obroty większe drgania.
z serwisem carserwis skontaktuje sie niezwłocznie,mam nadzieje że trafie tam na kogoś konkretnego.
pozdrawiam :-thank
-
A czy u Ciebie nie ma czasem problemu z pracą silnika? Silnik 3,0 ma problemy z cewkami, dlatego też możesz mieć nierówną pracę w dolnym zakresie i spadek mocy a skrzynia próbuje to zminimalizować
-
Temat cewek juz mnie zastanawial wczesniej,ale na kompie nic nie wyszlo.na diagnostyce w aso tez nic.
jak sprawdzic sprawnośc cewki bez robierania?...bo jak pomysle,ze znow trzeba kolektor zwalac to slabo mi sie robi:)
na postoju silnik pracuje równo....miałem kiedys walnietą cewke w audi s3 i vw golfie i objaw byl odczuwalny dośc konkretnie(nie chodzil na ktorys cylinder).
-
ja u siebie uszkodzoną cewkę poznałem po tym, że gdy na uruchomionym silniku ja uniosłem o kilka cm, to wydawała wyraźnie słabszy stukot w porównaniu do nowej/sprawnej.
-
Fakt jest taki ze cewki padają jak muchy w 3l ciężko jest dojść która kuleje bo komp widzi to dopiero jak jest agonia.
Jak wymieniać to od razu 3 nowe pod kolektor a resztą jak masz czas się bawisz.
Najlepiej posłuchaj z rana czy ci nie puszcza bączków lekkich w wydech.