FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: zorro56 w Październik 31, 2008, 21:12:30 pm
-
Witam Fachowców.
Od tygodnia moja kierownica, która kiedys na powitanie po przekręceniu kluczyka w stacyjce ruszyla
do odpowiedniego miejsca, po prostu robiła sie sztywna :-\ sprawdziłem bezpieczniki ale tam wszystko
jest w porządku. czy ktos z grona fachowców ma jakies pomysły?
-
zapomniałem dodać że to jest X300 4,0 sport.
-
a słychać silniczek z okolic kolumny kierownicy?
-
Własnie nie :(
-
wiec może padł silniczek
mam od kilku tygodni podobny problem
rozebrałem dolną część deski i znalazłem - silniczek powinien być przymocowany do kolumny i połączony z resztą mechanizmu regulacji, a u mnie wisi bez ładu i kręci
na chwilę zamocowałem go i ustawiłem optymalne dla mnie położenie kierownicy
niestety sam nie jestem w stanie tego naprawić więc czekam na przegląd i wtedy to zgłoszę :)
-
dwie samochody w tym samym kolorku, w tej same miescowosci a obaj maja te same choroby.
moze wasze kote nie lubia powiertze w piasecznie :-hehe
zorro, a czy kierownica da sie ruszyc manualny tym malym joystickem?
-
Próbowalem i manualnie da się przestawić więc silnik działa. Tylko juz nie rusza automatycznie.
Moze to memory sie zepsól, podobno jest awaryjny. Lusterka oraz siedzenia jednak sie automatycznie
ruszaja ??????
-
sprawdź czy kierownica jest na AUTO
-
ja bym obstawiał coś ze sterownikiem prawdopodobnie jakieś zimne luty czy cuś takiego
-
sprawdź czy kierownica jest na AUTO
ja też bym tak postąpił ;)
-
Kermit - czy kierownica jest NA AUTO a nie W AUCIE :-hehe
-
sprawdź czy kierownica jest na AUTO
Mów mi głupi ale nie wiem o co chodzi >:(
-
zorro, pod joystickem z ktorym sterujesz manualnie kierownice jest wlacznik AUTO MANUAL. jezeli
jest na poz MANUAL to kierownice da sie uruchomic tylko joystickiem, jezeli jest na AUTO to powinno
sie ustawic automatycznie tak jak programowales memory. jezeli jest na AUTO i sie nie rusza automatycznie
to masz problem z jakims kontaktiem albo kablem. skoro fotele oraz lusterka dzialaja normalnie to raczej
problem z memory mozna wyklucyc. jak memory sie psuje - co niestety zdarza sie czesto - to lusterek
sie nie ustawiaja sie w programowany pozycje tylko gdzie chca.
wiec: 1. sprawdz cyz kierownica jest w aucie 2. sprawdz czy kierownica jest NA AUTO
-
wiec: 1. sprawdz cyz kierownica jest w aucie 2. sprawdz czy kierownica jest NA AUTO
:-hehe
:-K :-K :-K dzięki wielkie :-K :-K :-K juz sprawdze :-thank :-thank :-thank
-
no i jak zorreczku, sprawdziłes czy masz kierowniczke na czy w autku ????
-
Koledzy,
aż wstyd się przyznać ale nawet nie znałem tego włącznika. I faktycznie był on na manual więc
poprawiłem i działa. serdecznie wam dziękuję !!!! mam już kierownicą w aucie i na auto :-super
:-wstyd :-thank :-tylko
-
a jaka jest róznica od normalnej wesji a wersji SPORT ??
pozdro
-
wersja sport ma adidasy w bagazniku. przepraszam co to ma do kierownice ?
-
wersja sport ma adidasy w bagazniku.
:-hehe
sport wygląda jak xj-r ale nie ma kompresora.
-
czyli tylko wyglada hehe pozdro dzieki
-
Ogrzeje troszkę temat, u mnie kierownica chodzi w poziomie, nie chodzi w pionie. X300 4,0 l. Czy ten typ tak ma czy może coś posprawdzać?
-
Są 2 kierunki regulacji, góra-dół, wsuwanie-wysuwanie. Które ci nie działa?
-
Góra - dół, i szwankuje pamieć foteli, działa pamięć lusterek i powrót kierownicy przy wysiadaniu.
-
U mnie tez gora-dol nie dzialalo, wystarczylo pokrecic przegubem zgodnie ze wskazowkami zegara by samo zaczelo. Gorzej, jak Ci silnik padl...
-
Jesli przelaczysz ten joystic od sterowania aby kierownica sie wysunela lub wsunela i slyszysz silniczek i takie jakby chrobotanie to proponuje zlozyc raczki odmowic modlitwe i wziasc sie do naprawy a mianowicie peklo przekazanie napedu jest ono splecione z drucikow;/ kiedys bylo to opisywane ze ktos sie z tym meczyl i dorobil z preta do szaszlykow:D (Polak potrafi) ale dostep do tego silniczka i tego walka jest hmm praktycznie niemozliwy przynajmniej mnie sie nie udalo tam dostac a taz wlasnie nie chodzi przod tyl tylko slychac a nawet jak sie tam rozbierze to gdzies w glebi widac ten walek;p
-
U mnie jest cisza tak jak by prąd nie dochodził. Czytałem że ów sterownik memory czasem głupieje, gdzie go w aucie znajdę?
-
Pręt z drucików potrzebny jest jest przy wysuwaniu-wsuwaniu, a silniczek góra-dół zazwyczaj się pali. Bardzo prosta wymiana.
-
Co trzeba rozebrać, osłone kierownicy? Silnik dostępny w sklepach czy na używkach?
-
Silniczek nowy kosztuje 900zł, możesz szukać używki.
-
U mnie jest cisza tak jak by prąd nie dochodził. Czytałem że ów sterownik memory czasem głupieje, gdzie go w aucie znajdę?
U mnie tez byla cisza. Silnik byl zablokowany przez ten przegub, ktory sie zaklinowal poprzez brak uzytkowania. Pokrec nim (bedziesz potrzebowal duzego klucza do tego), a moze oszczedzisz 900zl.
-
A moze ktos doradzic jak sie dobrac do silniczka odpowiedzialnego za wsuwanie/wysuwanie kierownicy bo jego tylko troche widac a dostac sie tam;/
-
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13858.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13858.0.html) :-V
-
Wiem, wiem kolego wlasnie tym postem sie sugerowalem tylko mialem nadzieje ze jest jakis inny sposob poza odkreceniem calej kolumny no ale jak nie ma to nie ma;/
-
Nie ma niestety. Do tego silnika tylko tak sie mozna dobrac. Powodzenia;)
-
A u mnie po przelaczeniu kierownicy na "auto" i wyciagnieciu kluczyka podnosi sie ona do gory oraz niby cofa (nie wiem bo nie chodzi przod tyl) i fotel kierowcy rowniez sie cofa, natomiast po wlozeniu kluczyka do stacyjki kierownica wraca w swoje pierwotne polozenie natomiast fotel kierowcy juz nie i trzeba go recznie przysunac?
moze wie ktos co moze byc tego przyczyna?
-
U mnie jest to samo co u Ciebie
Dzisiaj poruszyłem kostkami pod fotelem i zaczęło chodzić siedzisko ale tylko w płaszczyźnie góra dół więc morał z tego taki że chyba coś nie łączy przynajmniej u mnie , może u ciebie jest to samo
-
U mnie tak samo, fotel nie wraca w automacie, ale co gorsza memory foteli też nie działa, nawet nie ma dzwięku i podświetlenia przy pamięci.
-
U mnie pamiec tez po zaprogramowaniu i nacisnieciu jej jeszcze raz przyjmuje ustawiania z kosmosu i to zarowno siedzisko,kierownica i lusterka.
-
A kto wie jaki symbol i jak się nazywa ten sterownik od memory? I gdzie on jest?
-
Sterownik do memory jest pod siedzeniem, ale Barbie kiedyś pisał że odpowiedzialny też jest body processor.
-
Po rozebraniu silniczka i przesmarowaniu wszystkich części kierownica działa jak należy. Dodam że sterwonik zamontowany pod kierownicą odsługuje kierownicę i pamięć lusterek. I to u mnie działa prawidłowo. Dalej mam problem z pamięcią foteli, i niestety kabelkologia nie pomogła.
-
witam wszystkich na forum, jestem posiadaczem Jaguara XJ6 Sovereign 1995 i tez mam problem z kierownicą. Góra dół działa bez problemu, natomiast jesli chce wsunac albo wysunac kierownice, to słychać działanie silniczka jednak kierownica się nie rusza. Co trzeba zrobić zeby to naprawić?
-
gdybyś poczytał pare postów wyżej ...
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13858.0.html
-
No dobra, sytuacja wyglada tak.
Kupiłem drugi sterownik siedzenia, podobno sprawny, i fotel dalej nie pracuje z pamięcią, to następnie kupiłem sterowanie szybami i pamięcia w drzwiach, też podobno sprawne, i co? Dalej nic.
Czy możliwe jest by tzw. body procesor odpowiadał za pamięć fotela? Bo to jedyna część której jeszcze nie wymieniłem. A jakoś chciałbym mieć tą pamieć foteli.
A ciężko jest znaleźć drugiego Jaga w mieście by móc z niego wymontowć napewno sprawną część.
-
Witam
z tego co pamiętam, to x300 ma dodatkowy moduł pod licznikiem do sterowania pamięciami, maja go tylko wersje z pamięciami, nie wiem czy body ma coś wspólnego z pamięciami, ale trzeba by to było sprawdzić w schemacie,
Jeśli nie masz schematów, podaj maila to ci wyśle
pozdrawiam Karol
-
Tak ten moduł odpowiada za lusterka i kierownice, i one u mnie chodzą prawidłowo.
Nie mogę dojść do ładu z fotelem.
Niestety na schematach mało sie znam.
A da się tam znaleźć gdzie są moduły pamięci?