FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: teddybear69 w Sierpień 23, 2011, 15:31:41 pm

Tytuł: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: teddybear69 w Sierpień 23, 2011, 15:31:41 pm
Witam,

ostatnio kotek postał w warsztacie i w między czasie jeździłem kilkoma innymi autkami. Wszystkie miały wspomagania, ale w żadnym nie było ono tak mocne jak w kocie... Czasami ciężko jest utrzymać kierownice prosto podczas jazdy z większą prędkością, bo lata na boczki...

Pytanie: Czy każdy  x-type tak ma? Czy tylko w moim egzemplarzu coś się popsuło? Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: marlboroman w Sierpień 23, 2011, 17:54:42 pm
Jezeli masz na mysli wplyw polaczenia opon 225 i kolein w jezdni to jest to niestety naturalne zjawisko. :-\
Tytuł: Odp: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Sebastian X w Sierpień 23, 2011, 17:55:05 pm
Wg. mnie układ wspomagania w X-ie działa bardzo dobrze :-wstyd
Tytuł: Odp: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: sanchez w Sierpień 23, 2011, 20:12:44 pm
mam dokładnie takie same wrażenie. Moim zdaniem to kwestia wspomagania, jest zbyt czułe.
Na parkingu jest OK, ale w trasie mogłoby stawiać większy opór...
Tytuł: Odp: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: natas1 w Sierpień 23, 2011, 20:48:51 pm
U mnie nie ma takiego problemu ze wspomaganiem nawet przy większych prędkościach 140 km/h nie rzuca samochodem, prowadzi się pewnie, no chyba, że wieje silny wiatr, albo koleiny. Opony 205/55/16.  Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: teddybear69 w Sierpień 24, 2011, 09:18:03 am
No to sanchez rozwiał moje wątpliwości ;) Dzieki za potwierdzenie, że to poprostu tak już jest, że wspomaganie działa mocno ;) Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Sierpień 25, 2011, 00:12:55 am
Zgadzam sie.. polaczenie opon 225/40/18 z koleinami i nie da sie trzymac kierownicy jedna reka na naszych pieknych (niektorych) drogach. Juz sie zaczalem zastanawiac czy nie mam samochodu przestawionego ze tak szaleje na koleinach.. sprawdzilem zawieszenie, zbieznosc.. ale coz.. ten typ tak ma  :-V
Tytuł: Odp: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: strawinski w Sierpień 25, 2011, 16:52:34 pm
myślę, że sztywniejsze zawieszenie rozwiązało by ten problem "bujania" przy większych prędkościach
Tytuł: Odp: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: marlboroman w Sierpień 25, 2011, 18:27:08 pm
Nie sadze zeby twardosc zawieszenia mialo jakis znaczacy wplyw na zachowanie w koleinach. Tak jak luko_j, mam wersje sport, 225/40/18  :-super wiec sztywno to jest czasem az nazbyt ;). Chodzi o to, ze rozstaw kol nie odpowiada koleinom w jezdni stad takie zjawisko, samochod jakby probuje wyrwac sie i pojechac gdzies gdzie nie koniecznie chcemy...  ;D Im wezsze opony tym mniej jest to odczuwalne i uciazliwe.
Glupio pisac wogole o czyms takim ale niestety w naszym kraju jest duzy niedostatek wzorcowych nawierzchni.
Tytuł: Odp: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: bodi w Sierpień 26, 2011, 17:21:17 pm
ja mam 225/45R17 TOYO PROXES4 i nie zauważyłem aż tak bardzo przekroczenia normy jeżeli chodzi o myszkowanie auta w koleinach
miałem większe w Hondzie z oponamiYOKOHAMA A359 205/50R15
wiadomo, że na koleinach musi ciągnąć jeżeli nie jedzie się dokładnie po śladzie, ale moim zdaniem Jaguar wcale nie ma nadmiernej skłonności do takich zachowań
Może to wina opon?
Niektóre opony się tak dziwnie zachowują, żę nie potrafią utrzymać stałego kierunku jazdy bez ciągłych korekt kierownicą.
Tytuł: Odp: Wspomaganie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Trigojunior w Sierpień 30, 2011, 21:25:03 pm
Ja u siebie mam opony 205/55 R16 i muszę powiedzieć że z wspomagania jestem zadowolony. Przy dużych prędkościach precyzyjny i nie jest wcale zbyt czuły. Przy małych prędkościach i na parkingu jak dla mnie nawet trochę za ciężkie ale to raczej dlatego że służbowy mam G.Punto a tam jak mi się nie chce machać jest opcja CITY :)