FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: xOsTrYxJaG w Sierpień 22, 2011, 18:35:30 pm
-
Witam,
Mam taki problem, że przy dokręcaniu koła, przekręcona została jedna ze śrub do której dokręcana jest nakrętka. Proszę powiedzcie czy dostane osobno tą śrubę czy muszę całe łożysko kupować wraz z nakrętką?
Z góry dzięki za pomoc
-
mozna zaspawac nowego bolca gwintowanego, jednak to musi zrobic dobry fachowiec.
-
Znając obecnych fachowców to ich stwierdzenie nieopłacalności spotka się z wypowiedzeniem kilku słów " trzeba kupić nowe"
-
Jakieś inne pomysły co do rozwiązania tego problemu? czy można kupić samą śrubę ?
Znając życie to nikt nie sprzeda pojedynczej sztuki.
W swoim miejscu zamieszkania poszukam fachowca, który podjąłby się wytoczenia takiej śruby lub zespawania nowego bolca.
-
Do s-type 99r.
Przód prawy ( od strony pasażera)
-
numer Jaguar 3R832B663AB
numery wymiennikow np:
SKF VKBA 3687
GKN 27530
Kolega Sebastian ma chyba takowa na sprzedaz: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=13582.0
-
Witam,
Mam taki problem, że przy dokręcaniu koła, przekręcona została jedna ze śrub do której dokręcana jest nakrętka. Proszę powiedzcie czy dostane osobno tą śrubę czy muszę całe łożysko kupować wraz z nakrętką?
Z góry dzięki za pomoc
Na zdjęciu wygląda to tak, jakby śruba została wyciśnięta z piasty, w takim układzie powinna być luźna (może obcierać i hałasować, a jak wpadnie zbyt głęboko to zablokuje koło) , chyba że ukręciła się i reszta jest w nakrętce. Jeśli śruba jest cała to nie ma potrzeby dorabiać nowej, można ją unieruchomić przez spawanie łba do piasty, lub spróbować zakołkować. W przypadku gdy śruba jest nie do użycia to mogę podzielić się swoimi ze starych piast. Samo połączenie śruby z kołnierzem piasty jest w rodzaju ciasno pasowanego wielowypustu.
-
numer Jaguar 3R832B663AB
numery wymiennikow np:
SKF VKBA 3687
GKN 27530
Kolega Sebastian ma chyba takowa na sprzedaz: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=13582.0
Pisałem do kolegi Sebastiana wczoraj - bez odpowiedzi. Dzisiaj zamówiłem dwie piasty Optimal (http://allegro.pl/show_item.php?item=1753856711)
-
"śruby" występują osobno do większości piast bez problemu można wybić i wprasować drugą jak trzeba to mam taką jedną szt. w nadmiarze używkę zapraszam .
-
Śruba została ukręcona i część jej została w nakrętce. Byłbym wdzięczny za podzielenie się jednej śruby no i jeśli to możliwe jednej nakrętki.
-
Witam,
Mam taki problem, że przy dokręcaniu koła, przekręcona została jedna ze śrub do której dokręcana jest nakrętka. Proszę powiedzcie czy dostane osobno tą śrubę czy muszę całe łożysko kupować wraz z nakrętką?
Z góry dzięki za pomoc
Na zdjęciu wygląda to tak, jakby śruba została wyciśnięta z piasty, w takim układzie powinna być luźna (może obcierać i hałasować, a jak wpadnie zbyt głęboko to zablokuje koło) , chyba że ukręciła się i reszta jest w nakrętce. Jeśli śruba jest cała to nie ma potrzeby dorabiać nowej, można ją unieruchomić przez spawanie łba do piasty, lub spróbować zakołkować. W przypadku gdy śruba jest nie do użycia to mogę podzielić się swoimi ze starych piast. Samo połączenie śruby z kołnierzem piasty jest w rodzaju ciasno pasowanego wielowypustu.
Przyjmę każdą pomoc aby pozbyć się problemu. Możemy się dogadać.
-
Nie ma potrzeby kupowania całej piasty.Sworznie są wprasowywane od tyłu piasty. a przy demontazu wyprasowywuje sie.Jest to typowe rozwiązanie dla piast ze sworzniami.Sworzeń proponuje wyprasować ze złomowej piasty.Operacja jest
prosta dla posiadacza małej prasy.Pozdrawiam.elmirek46
-
Ok . Dobra wszystko wiem.Dziękuję.. Teraz prosiłbym osoby, które są w stanie podzielić się "śrubami" oraz jedną nakrętką o kontakt ze mną. Możemy się dogadać. Piszcie na priv.
A jeszcze z innej beczki... jaki jest zalecany olej ( jaka konsystencja , oznaczenie ) po przejechaniu ponad 200 tyś w tych silnikach ?
-
Nakrętek nie mam, ale śrubę mogę wysłać. Podaj adres.
-
fachowo to nie jest śruba, tylko szpilka piasty. Przeważnie można ją wybić młotkiem, a nową można wciągnąć za pomocą nakętki ( od koła).
-
fachowo to nie jest śruba, tylko szpilka piasty....
To "coś" jest gwintowane z jednej strony i co najważniejsze ma łeb. Szpilka to jest nazwa potoczna i moim zdaniem powinna być gwintowana z obu końców, taki element fachowo nazywa się śruba dwustronna (wg PN).
-
zapewniam cie, że to fachowe okraślenie, ale jak chcesz, to możesz na to mówić "to coś"
-
Myślę, że dla autora tematu nie jest istotne czy jest to szpilka czy śruba. W sumie też nie powinno mi zależeć, na tym, by kogokolwiek przekonywać do swojej racji, ale ponieważ zawiało drwiną, to może kolega poda jakieś źródło fachowej wiedzy, gdzie taka śruba jest nazwana szpilką. Powtórzę, w normach, dla elementów złącznych, gwintowanych nie ma czegoś takiego jak szpilka.
Może pojawiła się aktualizacja, o której nie wiem i kolega ją wskaże, takim przypadku zwracam honor.
-
Panowie, śruba szpilka, nie ma różnicy ważne, że otrzymałem pomoc z Waszej strony.
Jeśli chodzi o nakrętkę to akurat znalazłem na allegro. Zaoferowana pomoc przez użytkownika "makek" w formie tzw. "śruby" spotka się na pewno z wielkim podziękowaniem z mojej strony jak i również ze strony wszystkich posiadaczy Kotka.
Bo jednak Jaguary muszą sobie pomagać :)