FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: andrzej.k1 w Sierpień 14, 2011, 22:53:54 pm
-
Witam
Przeżyłem dzisiaj szok. Jadę sobie na trasie i czuję że przy wyprzedzaniu i na zakrętach wozi mi tył na lewo i prawo - wcześniej tego nie było. Jadę dalej, w pewnym momencie huk - pękła tylna opona (jeżdże na tych oponach drugi sezon, bieżnik dobry). Stwierdziłem że pech, mało pewnie powietrza było to i woziło.
Zdejmuje koło żeby założyć dojazdówkę i... wewnętrzna strona opony zjechana do druta. Sprawdzam profilaktycznie drugie koło i.. to samo - również wewn. strona zjechana do druta. gołym okiem widać, że tylne koła są rozkraczone.
Co może być przyczyną tak drastycznego darcia i rozkraczenia? Jakieś tuleje?? Proszę o porady
pozdrawiam
-
porada? jedyna ,jedx na stacje diagnostyczną ,sprawdź geometrię i zbierzność
-
Jest chuyba regulacja kąta pochylenia koła, oczywiście trzeba ustawiać geometrię tylnej os.
-
Z tego co pamiętam jak ustawiałem geometrię to x-type nie ma regulacji kąta pochylenia z tyłu. Zdziwiłem się mocno,ale takie informacje były zapisane w kompie (o ile mnie pamięć nie myli Hunter) no i rzeczywiście tak było.
-
Sprawdź sobie drążek reakcyjny, to może być luz na tulejech. Nic nie stuka?
-
Witam chciałem odświeżyć temat.
Mam podobną sytuację tnie mi opony tylne od środka po wymianie tylnych wahaczy dolnych na poliuretany.
Chciałem zrobić zbieżność i geometrię tyłu ale powiedzieli że w X-typie nie można. I co teraz???
Jakieś porady pomysły??
-
porada taka zmień mechanika jedz do porządnego serwisu i niech ci to ustawią ja to robiłem w ASO Ford
-
No byłem już u dwóch i obaj powiedzieli to samo. ( podpowiem że jestem w UK). Można ustawić koła w poziomie ale nie w pionie.
Połączono
dodam że chodzi o ustawienie / \ tego kata w pionie
Połączono
Czy miał ktoś podobny problem po zmianie wahaczy na oryginały albo na poliuretany z olkusza.
bylem u dilera forda i nawet tam powiedzieli ze kata pochylenia koła (|nie zbieżność) / \ nie można zmienić z tylu.
-
Bardzo ciekawa sprawa z tym zawieszeniem , ja robiłem zawieszanie i nie było najmniejszego problemu ,po założeniu pol. z tyłu pojechałem na sama zbieżność i to wystarczyło nie tnie opon , problem leży gdzie indziej ,gdzie zakupiłeś wahacze? jak były montowane itd
-
Wahacze były moje stare i nic poza dolnymi wahaczami w zawieszeniu nie było ruszane i było git. po zmianie na polibusze prawa strona tnie strasznie a lewa mniej. Więc dziwne to troszkę. Zbieznośc była ustawiona i jest ok tylko kąt pochylenia koła jest walnięty
Tak wyszło po ustawieniu zbierzności
(http://img577.imageshack.us/img577/6161/img20120712141927.jpg)
-
przerabialem to i polecam wymiane tego:
www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Jaguar-X-Type-Rear-Suspension-Control-Arm-C2S50863-/130720991882?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e6f940a8a
oczywiscie z dwoch stron, po wymianie nie bedzie bralo opon nie bedziesz skakal po drodze i w zakretach bedziesz sie trzymal .
-
Dokloadnie ja miałem to samo rok temu. Wymieniłem te wahacze (lipny zamiennik) i auto już "źle stało" więc zamówilem poliuretany i wszystko wrócilo do normy. A te zamienniki okazało się że były kilka mm za długie i auto nie miało z tyłu żadnej geometrii. Jeśli Ty wymienialeś w org. wahaczach poliuretany to może mechanik je żle wprasował bo innej opcji raczej nie ma...
Jedyna rada to szukac oryginału i wtedy będzie wiadomo.
Powodzenia
-
Temat już był na forum. Każda ingerencja w tylne zawieszenie wymaga ponownej regulacji jego geometrii. Wahacze są na śrubach mimośrodowych które właśnie służą do regulacji. Jeśli natomiast koła od tyłu patrząc wyglądają w ten sposób / \ to oznacza że sprężyny już są słabiutkie. O ile pamiętam to maksymalne pochylenie kół w pionie to dla x-type 2.0d 2 stopnie.
-
Temat już był na forum. Każda ingerencja w tylne zawieszenie wymaga ponownej regulacji jego geometrii. Wahacze są na śrubach mimośrodowych które właśnie służą do regulacji. Jeśli natomiast koła od tyłu patrząc wyglądają w ten sposób / \ to oznacza że sprężyny już są słabiutkie. O ile pamiętam to maksymalne pochylenie kół w pionie to dla x-type 2.0d 2 stopnie.
To raczej nie sprężyny bo stało się to po wymianie wahaczy dolnych na poliuretany i jedna strona tnie mocniej niz druga, wiec mechanik spieprzył robotę ale do bledu to sie nie przyzna bo on przecież wie wszytko.
Ma ktoś może wymiary tych wahaczy tzn długość pomiędzy centrami otworów na śruby??
Kupiłem ale zamienniki i tylko muszę znaleźć czas na ich wymianę.
Połączono
Odświeżę temat, wymieniłem wahacze dolne na nowe i pojechałem zrobić geometrie i oto co wyszlo
(http://desmond.imageshack.us/Himg854/scaled.php?server=854&filename=p9200059.jpg&res=landing)
co robić bo nie chce zmieniać opon co rok
Dzieki