FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: elray w Sierpień 13, 2011, 21:24:37 pm
-
Hello! Od jakiegoś czasu temperatura silnika mocno się podnosi ponad 90. Po ostrej jeździe kiedy zatrzymuję samochód słyszę szalejącą dmuchawę z przodu auta. Od czego można zacząć poszukiwania aby pozbyć się tego problemu?? Błagam o pomoc :-help
-
myslę że najpierw od poziomu płynu ,nast.termostat i na końcu pompa
ewentualnie może czujnik temperatury :-W
-
No więc tak poziom płynu maks jak znika to nieznaczna ilość. Termostat wymieniłem na nowy jakiś rok temu. Czujnik to może być to. A powiedz mi czy może być coś z chłodnicą. Jakiś czas temu pękający wiatrak od wisko obciął mi ten cienki wężyk, który wychodzi z chłodnicy na samej górze. Majster to jakoś zmontował, ale czy to może być powodem zagrzewania??
-
Nie wiem dokładnie o co chodzi ale możliwe, że to jakiś odpowietrznik chłodnicy i teraz się zapowietrza.
-
A powiedz mi gregor ten odpowietrznik będzie na chłodnicy czy w innym miejscu???
Przyznam szczerze, że dłuższe ujeżdżanie po mieście napawa mnie lękiem, że za chwilę go zagotuję. Na wskaźniku mam 3 do 4 kresek powyżej 90 stopni to jak mniemam stanowczo za dużo
-
Ja tylko gdybam. Aktualnie mój Jag stoi w garażu... 290km od mojego mieszkania więc nie mam możliwości zejść i zobaczyć jak to jest u mnie. Jedno wiem o XJ40 - ma bardzo dobry układ chłodzenia. U mnie z odłączonymi wentylatorami się nie przegrzewał do czasu aż nie utknąłem w gorący wieczór na czerwonej fali i nie uprawiałem crusingu z prędkością do 40km/h. Podczas jazdy, nawet bardzo ostrej wskazówka nie ruszała się ze swojej standardowej pozycji. Więc w Twoim wypadku musi być coś nie tak - za mało płynu, zapowietrzony układ, niedrożny układ, niesprawna pompa. Pompę łatwo sprawdzić - jak jest ogrzewanie to znaczy, że działa ;)
-
Zagrzać ten silnik to trzeba umieć. Przy 30C w mieście i odłączonym wiatraku wskazówka temp u mnie po 2-3 godzinach jazdy dopiero ruszyła sie o milimetr do przodu od swojej normalnej pozycji. Albo czujnik, albo masz całkowicie zatkany układ.
-
No to muszę go odstawić do majstra bo u mnie jest tak. Rano odpalam go zanim wyjadę do pracy. Auto pracuje sobie w garażu około 10 min. I jak nim wyjeżdżam to wiele do 90 mi nie brak ;( :-zly trudno muszę działać co prędzej. póki co dziękuję za pomoc i jak rozwiąże problem to się odezwę rzecz jasna. POZDRAWIAM