FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: zadek07 w Sierpień 08, 2011, 18:32:46 pm

Tytuł: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Sierpień 08, 2011, 18:32:46 pm
Witam
Jak to w koncu jest z ta wymiana oleju w reduktorze, bo nigdzie sie nie doszukalem. Z tego co widzialem pod autem, to wyglada mi na to ze ta sruba pomiedzy skrzynia a reduktorem, ta na klucz kwadrat czy to jest sruba spustowa? Po drugiej stronie reduktora czyli tam gdzie leci pasek mikro widzialem taka duza srube na klucz chyba 24, jest ona pomiedzy reduktorem a rura wydechowa czy to jest sruba do nalewnia i sprawdzania stanu oleju?
A z tylnym mostem to juz zupelnie nie wiem tez widzialem jedna srube na kwadrat ale jest ona dosc wysoko, ale przypuszczam ze bedzie to sruba spustowa ale gdzie to sie nie napelnia to nie mam pojecia.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: strawinski w Sierpień 08, 2011, 21:07:41 pm
witam
olej w reduktorze (0,6L) i dyfrze (1,15L) - M2C 192A Synthetic

Żeby opróżnić olej dyfrze musiałbyś go "wyssać" bo ta śruba nie jest na samym spodzie.
W reduktorze odkręcasz śrubę po lewej stronie (strona od kierowcy)
W dyfrze to ta śruba od tyłu auta. Nie jestem pewien ale chyba zalane jest do poziomu tej śruby.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Sierpień 08, 2011, 21:13:53 pm
No wlasnie te sruby sa dosc wysoko, wyssac moge to strzykawka. Czy ktos moze potweirdzic te informacje czy czy ta sruba na kwadrat jest to sruba rewizyjna? Czyli wychodzilo by na to ze nie ma sruby spustowej?
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: strawinski w Sierpień 08, 2011, 21:22:57 pm
w reduktorze jest na dole obok takiej "zaślepki"
(http://i267.photobucket.com/albums/ii299/strawinski/transfer.jpg)

w dyfrze musisz użyć jakiegoś wężyka do wylania oleju
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Sierpień 09, 2011, 06:15:50 am
no dobra jezeli to jest spustowa, to gdzie sie wlewa swiezy olej?
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Sierpień 19, 2011, 18:13:42 pm
hej, tak jak strawinski pisal, musisz uzywac "jakiegos weza" aby wypelnic reduktora. producent nie przewidiwal
wymiana oleju, tak samo jak w skrzyniach z tego okresu olej mial "wystarcyc na zawsze" co jednak okazalo sie
kiepskim pomyslem.

nie ma innego otworu do wypelnienia swiezego oleju, musisz zrobic sobie "wezyka" i pompowac swiezy olej
poprzez tego samego otworu. moze to pomaga:

(http://i988.photobucket.com/albums/af10/kogutki2/filla.jpg)

(http://i988.photobucket.com/albums/af10/kogutki2/fill.jpg)
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Sierpień 19, 2011, 21:23:44 pm
Czyli rozumiem ze jak sie leje to jest dobry stan?
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Sierpień 19, 2011, 21:27:53 pm
no trzeba "lac" odpowiednia ilosc ...
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Sierpień 19, 2011, 21:44:25 pm
Jeszcze raz bo nie kapuje. Czy to jest sruba rewizyjna czy spustowa?
1.Rewizyjna w sensie ze olej wysysamy wezykiem i wlemamy swiezy tak dlugo az nie zacznie wyciekac?
2.Spustowa w sensie ze odkrecamy wylatuje caly olej, wlewamy odpowiednia ilosc swiezego oleju wezykiem i szybko zakrecamy srube?
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Sierpień 19, 2011, 21:54:20 pm
odkrecamy wylatuje caly olej, wlewamy odpowiednia ilosc swiezego oleju wezykiem i szybko zakrecamy srube?

oo oo, dokladnie tak ;)

choc, nie "caly" olej, pomaga jak bedziesz przy "wylatowaniu" ponosic troche autko po drugie stronke.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Sierpień 20, 2011, 07:51:56 am
Kurde czyli troche zabawy zeby tam dorobic jakis wezyk, zeby to szczelne bylo przy wlewaniu jest. Chyba zeby sprobowac mocno auto przechylic na jedna strone.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: pegaso w Luty 22, 2014, 21:25:25 pm
Wlew oleju w reduktorze jest na samej górze, jednak dostać się tam graniczy z cudem  ;)
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Styczeń 10, 2015, 17:54:39 pm
Jaki olej lać do tylnego dyfra?
Jest normalny dostęp do tego?
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: roberto_tm w Styczeń 14, 2015, 22:14:59 pm
do tylnego dostęp jest całkiem ok, olej z tego co pamiętam 75w140
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Styczeń 15, 2015, 11:23:52 am
a pojemność?
Bo oczywiście znowu będę musiał kupić 2x tyle bo setke więcej wchodzi :x
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: roberto_tm w Styczeń 15, 2015, 20:47:02 pm
kurcze lałem dosłownie tydzien temu i głowy nie dam, ale zdaje mi się że weszło ok 1,2 litra
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: jazabek wac³aw w Styczeń 15, 2015, 22:38:14 pm
A nie warto trochę pomyśleć i sprawdzić na stronie jakiegokolwiek producenta oleju ? Tu np. Motul dla XJ





Kategoria   :   Samochody osobowe   
Marka   :   Jaguar
Model   :   XJ, X308 / X350 / X358 (1997 - 2009)
Typ   :   XJ8 4.0 (1997 - 2001)




Rozwiń wszystko     Zwiń wszystko
   SILNIK AJ-V8   
 
Pojemność   :   Pojemność układu smarowania 6,5 litrów
:   Pojemność układu smarowania 7,5 litrów + chłodnica oleju
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 16000 km / 12 miesiące
Produkty   :   8100 X-CESS 5W-40 (Wyżej -20°C)
    :   8100 X-LITE 0W-30 (Od -30°C do 40°C)
    :   8100 X-MAX 0W-40 (cały rok)
    :   6100 SYNERGIE+ 10W-40 (Wyżej -20°C)
    :   4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Wyżej -20°C)
    :   4000 MOTION 15W-40 (Wyżej -10°C)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 6 miesiące
Produkty   :   8100 X-CESS 5W-40 (Wyżej -20°C)
    :   8100 X-LITE 0W-30 (Od -30°C do 40°C)
    :   8100 X-MAX 0W-40 (cały rok)
    :   6100 SYNERGIE+ 10W-40 (Wyżej -20°C)
    :   4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Wyżej -20°C)
    :   4000 MOTION 15W-40 (Wyżej -10°C)
 

   MECHANIZM RÓŻNICOWY, TYŁ   
 
Pojemność   :   Pojemność układu smarowania 1,9 litrów
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 16000 km / 12 miesiące
Produkty   :   90 PA (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 6 miesiące
Produkty   :   90 PA (cały rok)
 

   SKRZYNIA BIEGÓW, AUTOMATYCZNA ZF 5/1   
 
Pojemność   :   Pojemność układu smarowania 10 litrów
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 16000 km / 12 miesiące
Produkty   :   MULTI ATF (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 6 miesiące
Produkty   :   MULTI ATF (cały rok)
 

   HYDRAULICZNY UKŁAD HAMULCOWY   
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 24 miesiące
Produkty   :   RBF 660 (cały rok)
    :   RBF 600 (cały rok)
    :   DOT 5.1 (cały rok)
    :   DOT 3 & 4 (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 6 miesiące
Produkty   :   RBF 660 (cały rok)
    :   RBF 600 (cały rok)
    :   DOT 5.1 (cały rok)
    :   DOT 3 & 4 (cały rok)
 

   HYDRAULICZNY UKŁAD SPRZĘGŁOWY   
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Produkty   :   RBF 660 (cały rok)
    :   RBF 600 (cały rok)
    :   DOT 5.1 (cały rok)
    :   DOT 3 & 4 (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 6 miesiące
Produkty   :   RBF 660 (cały rok)
    :   RBF 600 (cały rok)
    :   DOT 5.1 (cały rok)
    :   DOT 3 & 4 (cały rok)
 

   WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO   
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 16000 km / 12 miesiące
Produkty   :   MULTI ATF (cały rok)
    :   DEXRON III (cały rok)
    :   DEXRON IID (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 6 miesiące
Produkty   :   MULTI ATF (cały rok)
    :   DEXRON III (cały rok)
    :   DEXRON IID (cały rok)
 

   UKŁAD CHŁODZENIA   
 
Pojemność   :   Pojemność układu smarowania 10 litrów
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 96000 km / 48 miesiące
Produkty   :   INUGEL OPTIMAL (cały rok)
    :   INUGEL EXPERT (cały rok)
    :   INUGEL CLASSIC (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 6 miesiące
Produkty   :   INUGEL OPTIMAL (cały rok)
    :   INUGEL EXPERT (cały rok)
    :   INUGEL CLASSIC (cały rok)
 
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Styczeń 16, 2015, 16:27:03 pm
Sprawdzić to nie problem, większy problem jest z tym że jeden olej pomoże drugi zepsuje, w enduraku np skrzynia na motulu grzechotała przy kazdej zmianie biegu jak i przy wysprzęglaniu, na elfie natomiast wszystko ucichło. Więc nie wciskaj bajery. :-thank
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: Bedek w Styczeń 22, 2015, 22:14:23 pm
Postanowiłem dzisiaj zmienic olej w skrzyni kątowej lub jak kto woli reduktorze, nic prostszego odkręcic śrubę poczekakc aż wyleci względnie wyssac i nalac nowego. Nic bardziej mylnego  - odkręciłem śrubę ( widoczną na wcześniejszych zdjęciach) wyleciało może ze 2 setki ok trzeba wyssac i ... nie da się, zaraz za otworem jest jakieś koło zębate - nie wsadzisz nawet igły. Więc przechyliłem samochód tak ok 45 stopni - trochę pociekło ale bez szału na pewno mniej niż 0,5 l. No dobra teraz nalac - strzykawa i lejemy a tu 1,5 - 2 setki i dośc z otworu już cieknie. obszukałem całą skrzynię  z lampą i lusterkiem i nic innego nie znalazłem, co było robic auto drugim bokiem pod kątem 45 stopni i wlałem " na siłę" jakiś 5,5 setki zakręciłem i tyle. Obszukałem bardzo dużo programów warsztatowych wszędzie X-type jest, reduktor jest, korek jest ale tylko ten jeden zapisany jako ( zależy od programu ) zlewowy lub kontrolno zlewowy - wlewu brak. Teraz nie wiem czy mam za dużo oleju bo nie zlałem do końca czy trzeba położyc auto na boku aby zalac to ustrojstwo. Ma ktos jakieś doświadczenia - poratujcie   
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: roberto_tm w Styczeń 23, 2015, 20:13:08 pm
Korek wlewowy ponoć jest. Osobiście go nie widziałem, bo siedzi gdzieś pod wydechem od góry w korpusie. Z wlaniem oleju radzą sobie różnie. Bywają patenty z zaworem kulowym wspawanym w korek zlewczo reizyjny albo zawór zwrotny. Poszukaj na forach w USA i UK a na pewno znajdziesz jakieś fotostory. Ja zmieniając u siebie zlałem ile wyleciało bez lewarowania boku i wlałem 5,5setki. Nie robiłem przy tym żadnego zaworu tylko dobrze uszczelniłem rurkę od szprycy i szybko zakręciłem korek tracąc maksymalnie pięćdziesiątke oleju.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Styczeń 24, 2015, 17:45:25 pm
Zaworu nie trzeba wspawywać - wystarczy go wkrecic bo gwint jest standardowy pół cala czyli po naszemu ∅ 15 :)  Ja go wkreciłem ( znalazłem w  castoramie taki z demontowalną końcówką do węża) i po uzupełnieniu oleju tam został. Sciągnąlem jedynie "wajche" przy wkrecaniu bo zawadzała. Zdjęcie  takiego zaworka:
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f4628ae0ce95.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/f4628ae0ce95.jpg.html)
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: Bedek w Styczeń 25, 2015, 10:32:04 am
Pomysły zacne i godne naśladowania ale to jakiś absurd żeby nie było korka wlewowego a jeżeli jest to tak zlokalizowany że nie da rady go znaleźc o dojściu do niego nie wspominam. Rozumiem że olej z założenia producenta nie powinien byc wymieniany ale przecież wystarczy mała awaria np uszczelniacz - gdzie tego oleju trzeba będzie dolac. Trochę mnie irytują takie rozwiązania w tym samochodzie.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Styczeń 25, 2015, 14:00:46 pm
Przy awarii zazwyczaj dyfer jest wyciągany.  8)
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: sopel w Lipiec 04, 2015, 14:50:20 pm
Zaworu nie trzeba wspawywać - wystarczy go wkrecic bo gwint jest standardowy pół cala czyli po naszemu ∅ 15 :)  Ja go wkreciłem ( znalazłem w  castoramie taki z demontowalną końcówką do węża) i po uzupełnieniu oleju tam został. Sciągnąlem jedynie "wajche" przy wkrecaniu bo zawadzała. Zdjęcie  takiego zaworka:
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f4628ae0ce95.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/f4628ae0ce95.jpg.html)

Dzięki serdeczne za super patent na wymianę oleju ! :-K Dzisiaj właśnie wymieniłem , a właściwie to wlałem około 750 ml , bo o zgrozo było pusto !!! mam wrażenie że " wycie " jakby ucichło ale przejechałem raptem jakieś trzy km ! Pytanie co może jeszcze wywoływać specyficzne łuuuuuu przy przyśpieszaniu ? ! Dzięki z góry za wszystkie podpowiedzi !  :-K
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Lipiec 07, 2015, 11:18:50 am
Cieszę się, że patent  się  u ciebie sprawdził. Zła wiadomość jest taka, że na 90% będzie ci teraz śmierdziało spalonym olejem przekładniowym - przelany reduktor (a właściwie skrzynka  kątowa)  wylewa  nadmiar "górą" poprzez  otwór  odpowietrzający i leci toto wprost na  gorący wydech :) Moja  rada: zignorować  i poczekać, bo w  końcu się uspokoi kiedy poziom się wyrówna. Z tym, że  u mnie  trwało to ponad  miesiąc...
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: szach w Sierpień 02, 2015, 09:37:09 am
Jaki olej wlać do przekładni kątowej, a jaki do tylnego mostu?
Tego M2C 192A Synthetic nie mogę nigdzie znaleźć.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
Wiadomość wysłana przez: sopel w Sierpień 04, 2015, 13:25:12 pm
Jaki olej wlać do przekładni kątowej, a jaki do tylnego mostu?
Tego M2C 192A Synthetic nie mogę nigdzie znaleźć.


Do skrzynki kątowej kupiłem tutaj : http://allegro.pl/castrol-syntrax-limited-slip-75w140-1l-bielany-i5436171713.html