FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Patryk w Sierpień 08, 2011, 18:24:25 pm
-
Witam.
Dzisiaj drugi raz już w sumie zapaliła mi się kontrolka "Check" podczas przyspieszania. Poprzednio po podpięciu komputera wyskoczył jakiś błąd o nieszczelności.. nie pamiętam teraz dokładnie czego i kodu błędu... :-\ W każdym bądź razie wcześniej i teraz zapaliło się podczas mocniejszego depnięcia po gazie z tzw rolki. Co mogłoby być powodem?? Wcześniej jak wykasowali błąd jakiś czas pojeździłem i nie działo się nic. Teraz nawet gdy kontrolka świeci obiawów choroby u kota brak. Dolałem dzisiaj 98Pb, jest opcja że po słabszej benzynie (95) "bekać" mu się zaczęło??
-
Podłącz pod komputer i podaj kody błędów, może być wszystko
-
Przyczyn może być wiele. Odczytanie kodu błędu na pewno pomoże. Z mojego doświadczenia ze swoim i kilkoma innym Jaśkami wynika, że często przyczyną jest walnięty przepływomierz (można czasem go "uratować"), nieszczelny układ dolotowy (warto sprawdzić czy któryś przewód doprowadzający powietrze nie jest pęknięty lub źle spięty) albo np. EGR (ale to raczej w specyficznych warunkach).
Przede wszystkim odczytaj kod błędu (z tym powinien sobie poradzić nawet taki "skaner" na układzie ELM), wykasuj go i zobacz czy powróci (oczywiście zajmij się tym na co wskazał wyświetlony błąd). Powodzenia i nie zapomnij podzielić się rozwiązaniem Twojego problemu.
-
.... i nie jeździj kotem ,check engine to moze być naprawdę poważne ,ale.... nie musi :-V
-
ok, dzięki za podpowiedzi i zalecenia. Jutro podjadę do znajomego na komp i bedzie wiadomo co to dokładnie. Dam znać co i jak. Przypuszczam, że może być jakaś mała nieszczelność na jakimś przewodzie i fałszywe powietrze łapie. No chyba że jak wcześniej wspomniałem z paliwem coś nie tak...
-
Wyszedł kod P0455 czyli jakaś nieszczelność w układzie odparowywania spalin... Błąd skasowany i jeździ znów normalnie. Czyli generalnie co?? ...
-
P0455 to duży wyciek z układu EVAP. Może nie miałeś dokręconego korka wlewu?
-
Czyli generalnie co?? ...
Czyli nalezy znalesc zrodlo niesczelnosci. Tu jest watek dot. X-Type, uklad paliwowy wyglada podobny a tam
podanych mozliwych przyczyn beda takie samy:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,14450.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,14450.0.html)
-
hmm, będę musiał jutro sprawdzić ten korek... Oby się okazało że faktycznie jest mało dokręcony... Lepiej zacząć od prostych rzeczy. Tym bardziej że wcześniej nic takiego się nie działo, a w międzyczasie nic nie było "grzebane" przy aucie.