FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: kubus66622 w Sierpień 02, 2011, 21:59:33 pm
-
Witam!
Jak w temacie męczy mnie głośna praca silnika. Ostatnio wymieniłem koło dwu-masowe oraz napinacze. Silnik bardzo ładnie pracował - cicho. Niestety ostatniego czasu znów chodzi jak stary diesel. Przy 2500 obr czasem słychać metaliczny dźwięk. Byłem w serwise jaguara - vitres w Katowicach. Powiedziano mi, iż silnik jest na wykończeniu i należy bardzo dużo w niego wsadzić.... Ja jednak jestem innego zdania, oprócz głosnej pracy i dymku przy gwałtownym przyśpieszaniu niczego mu nie brakuje. Może Panowie się spotkali z czymś takim i moga mi pomóc?
Serdecznie pozdrawiam Kuba !
-
Hejka, i witamy na JaguarForumPoland.
Ja na twoim miejscu bym zapytal fachowca od regeneracji silnikow Dieslu aby miec druga, niezalezna opinie.
Z odleglosci trudno stwierdzic co dolega kotowi. A ile masz kilosow na liczniku?
-
Sprawdź na początek poziom oleju w silniku. Gdy jest bliski min lub niżej, będzie się właśnie głośno tłukł silnikiem, potem sprawdź gumowych poduszek pod silnikiem i skrzynia biegów. A poza tym przyczyn może być mnóstwo, chociażby nieprawidłowo działające wtryskiwacze albo przebieg ponad 500 tys. km.
-
Samochód naprawiam w serwisie Bosch'a, który u nas słynie z dobrej roboty. Jestem umówiony na oględziny silnika. Co do oleju jest max - nie bierze ani grama. Ma przejechane 105 tysięcy ( uważam, że ma troszkę więcej, koło 170 - skóry są spękane, w niektórych miejscach).
Co do serwisu ASO Jag. słyszałem, że strasznie naciągają ludzi na kasę. Głównie z tego się utrzymują wszyscy dealerzy. Dlatego odstawię go do boscha i opiszę problem z myślą o użytkownikach z podobnym mankamentem silnika :)
Ps. nagram samochód jak chodzi przed naprawą i po...
Pozdrawiam !
-
Na głośną prace może składać sie praktycznie wszystko. Zbyt wyprzedzony kąt wtrysku powoduje twarda i głośna prace silnika, popychacze hydrauliczne, kiepski olej - klepotanie, klekotanie, wydmuchana uszczelka kolektora ssącego jak i wydechowego, przerwana plecionka, dziura w tłumiku to samo.