FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Dominiko19 w Lipiec 30, 2011, 17:17:10 pm
-
Witam
nagle coś mi się zepsuło i mój kot odpala tylko z popychu, gdy łapie 2 tysiące obrotów i jedzie tylko na gazie (ma sekwencję). Gdzie jest przekaźnik od pompy? Bo jej nie słyszę i nie wiem czy to pompa padła czy jest problem z prądem dochodzącym do pompy.
-
tu masz schematy bezpieczników
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,12605.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,12605.0.html)
-
Dzięki ale chodziło mi o przekaźnik a nie bezpiecznik. Dziwne ale po paru godzinach i odpalaniu przez ciągniecie innym autem żeby tylko jechać a stało mi się to przed wiezieniem do ślubu hehehehe ostro... Działa teraz ale boje się że to powróci i znów nie będzie chciał odpalać. A z gazu nie mogę bo to sekwencja i powyżej 2 tys. obrotów sam się przełącza.
-
zawsze myślałem,że sekwencyjny gaz przełącza się od temperatury silnika a zwykły od obrotów.jednakże każdy z tych rodzajów instalacji gazowych pozwala na odpalenie w pozycji gaz(instrukcja obsługi)
wysyłam na e-mail książkę serwisową do 40-tki.
-
Dzięki, super sprawa:) Pozdrawiam:) :-clap
-
Przekaźnik od pompy znajduje się po lewej stronie bliżej podszybia. To zwykły przekaźnik z 4 pinami, łatwo go zastąpić doraźnie czymkolwiek.
-
dzięki
:)
-
Witam i znowu to samo nagle sie zrobiło nie słychać pompy auto nie odpala. Sprawdziłem przekaźnik, próbowałem zakłądać inne i to samo... Co to może być??????????? Pompa się zawiesza???? jak się do niej dostać?? po przekręceniu kluczyka pojawia się tylko elektoniczne pik i nic więcej..... Może to gdzieś wtyczka przy pompie??? Co trzeba rozebrać żeby sie tam dostać?
-
DOszedłęm do tego, że to nie kwestia przekaźnika a łączenia wtyczki do pompy.... Jak trochę podrapałem styki to i działa, a raz znowu nie. Potrzebowałbym tego wtyku co wchodzi w gniazdo na pompie. Jest to chyba problem złego styku....
-
Ten sam problem mialiem. To naprawde ta wtyczka byla u mnie. 17,42 € kosztowala mnie. Czasami prad niszczy ja i wtedy nie ma styku.
-
No tak jakby w jednej dziurce ten styk był ciemniejszy a cieżko to jakoś wyczyścić. Gdzie zdobyć tą wtyczkę??
-
Od takich rzeczy jest electronic contact cleaner(są też inne, specjalistyczne środki do czyszczenia metali) i kawalek czegokolwiek czym da sie to lekko wyszorować.
-
dokladnie tak samo u mnie bylo. czarne kontakty. elektryk powiedzial ze zkopcone byly i prad skakal. jak ruszyl wtyczka to byl styk jak nie ruszyl to nie bylo. nic sie nie dalo zrobic. nowa tzeba bylo dac.
wtyczke mial jeszcze jedna w komorce, dlatego nie wiem gdzie nowa dostac. moze w britishparts.com?
-
raczej tutaj http://www.jaguarclassicparts.com/html/JCPFrames.html?languageId=0&Country=UnitedKingdom&applicationType=JCP
chyba że ktoś ma w polsce uzywaną :-V
-
W sumie to juz nie wiem czy to wina wtyczki, bo przewód sprawdziłem jest ok oczyściłem wtyczkę jak mogłem a chciałem na krótko pompe podłączyć pod prostownik 12v i nic nawet nie drgnie muszę ją wyjąć ale mam problem z wyciągnięciem baku....
-
albo tutaj:
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/cat/Jaguar%20XJ40 (http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/cat/Jaguar%20XJ40)
najpierw sprawdz czy z nowa wtyczka bedzie zapalal. potem bierz sie do baku. wykluczaj blad po bledzie. nie wiem czy to podlaczenie pompy do 12v takie pomyslne bylo. w najgorszym scenario to pompa wysiadla... to zabawa troche bardziej droga...
nie zapomni za kazdym razem jak sie pradem bawisz sprawdzic czy bezpieczniki sa wszystkie ok. jak o elektryke w jagu chodzi to ja juz sobie naprawde wszystko potrafie wyobrazic.
-
Udało się wyciągnąć bak ale 2 dni walczyłem w końcu obwiązałem go linami i wyciągnąłem 2 autem powoli na tyle aby móc wyjąć pompę. Znam już przyczynę.... Pompa sama w sobie mechanicznie była sprawna ale podłączenie jej było skandaliczne:
(http://img8.imageshack.us/img8/9706/p0908111418.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/8/p0908111418.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tu na zdjęciu widać ułamaną blaszkę do wsuwki do której był dolutowany przewód z gigantyczną ilością cyny a 2 blaszka nie miałą wsuwki i też była kula cyny która się ruszała, mało tego jeden przewód był zesztukowany na 2 cm, poprostu skręcony palcami z 2 tak, żenie miały dobrego styku i się ruszały. Nie wiem czy kupować nową pompę czy da się ten wąs jakoś dorobić co sądzicie??? .Dodam, że pompa ma 2 lata, były właściciel ją wymieniał mam na nią rachunek z datą.
-
Jeszcze jedno pytanie ile Bar ma pompa do Jaguara?