FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Cychol w Lipiec 11, 2011, 10:14:54 am
-
Proszę o pomoc. Czym różnią się silniki jak w temacie, nie chodzi mi o moc czy pojemność, a o awaryjność, obsługę, kulturę pracy. Z jakim silnikiem mam szukać JAG-a?
-
Z moich doswiadczen (jechalem i r6 i v8), bardziej mi sie podoba v8 - o wiele wieksza kultura pracy. Troche ma wiecej mocy, ale to czuc tylko przy ekstremalnej jezdzie. Plus v8 jest taki, ze ma 5stopniowa skrzynie biegow, co na trasie bardzo duzo daje. Ja przy 130-140km/h mam okolo 3tys obrotow. Troche uciazliwe jak sie jedzie 10 godzin.
Plus R6 jest taki, ze ma ten charakterek swoj. Nie potrafie tego wytlumaczyc, ale przy wyzszych obrotach ma jakby wyscigowa nute, jak w TVR (ktore to tez w wiekszosci mialy R6). Do tego tanszy w ekspoatacji: dwa napinacze zamiast 4, 6 swiec zamiast 8 itp itd:)
Awaryjnosc tych jednostek jest chyba podobna, czyli niska:) Na forum problemy z tymi silnikami ograniczaja sie do pytan o wymiane rozrzadu (kiedys trzeba zrobic) lub o nikasil. Inne usterki to rzadkosc.
Kolejna sprawa to wnetrze, takze kwestia gustu.
I na koniec - x308 ma kontrole trakcji, ktorej x300 nie ma. A przy mocy ponad 200KM, automacie i napedzie na tyl - jest to raczej przydatna opcja.
-
Mogę tylko wypowiedzieć się na temat V8 w x308. Nie wyobrażam sobie tego samochodu bez dźwięku silnika, gdy wchodzisz na 4,5,6 tys. aż do odcięcia to chcę się to powtarzać wciąż i wciąż..niestety drogi rzadko pozwalają na to. 3 tys. obrotów mam przy 170 km/h i bardziej słychać szum powietrza niż pracę silnika. Zgodzę się z poprzednikiem, że kontrola trakcji jest bardzo, ale to bardzo przydatna. Nawet jeśli w zimie nie będziesz używał kota, to w czasie deszczu jest również niezastąpiona. Niestety v8 jest droższy w eksploatacji. Zrobiłem w swoim rozrząd i nie jest to specjalnie trudne, o nikasil się na razie nie martwię, nie mam żadnych objawów, zresztą jak poczytasz trochę na ten temat, to głównie dużo się o tym pisze, bo nie spotkałem nikogo, nawet tutaj na forum, kto miałby z tym problem, powodujący remont silnika.
-
O ile nie ma dużej różnicy w silnikach X308 to w przypadku X300już jest.
3.2 ma starą skrzynie biegów na cięgna bez elektroniki, nie ma kontroli trakcji (w 4.0 jest), pali tyle samo co 4.0
-
Czyli najlepiej jest kupić x300 z silnikiem 4.0, albo x308, a co możecie powiedzieć o silniku 4.0 ze sprężarką w xjr z 95-96 roku? Czy sprężarka znacząco wpływa na paliwożerność i czy nie wpływa na zwiększenie awaryjności silnika?
-
Z tego, co tutaj na forum gdzieś wyczytałem to xjr6 po mieście wchłonie te dwie dychy...
-
Mi 3.2 x300 dwie dychy chlonie dosc czesto w korkach.
-
Ja mam np 4.0 R6 x300 ktora ma kontrole trakcji bo jest nawet jej wylacznik i po jego nacisnieciu faktycznie lepiej jak jest wlaczona :P
-
A gdzie jest ten wyłacznik trakcji w x300 4.0?
-
Po prawej stronie kierownicy na pulpicie przycisk TRAC nad napisem Traction. Jeśli nie masz ESP w tym miejscu jest zaślepka.
-
Witam wszystkich mam podobne pytanie jak kolega CYCHOL tylko do tych silnikow chcialbym porownac jeszcze 6.0 x300 v12 1995r. Ktory z tych wszyskich polecalibyscie najbardziej?
-
4.0 R6 jest najlepszym wyborem
-
Ja od siebie mogę powiedzieć że sam jeździłem x300 3.2 l a teraz śmigam sobie z silnikiem 4 l i różnica jest w samej jeździ spora , silnik dużo żwawiej reaguje na pedał gazu, moim zdaniem 3.2 nie bardzo sobie radzi z masą samochodu i nie chodzi mi tu o kręcenie bączków czy śmiganie bokami tylko o normalna jazdę a przede wszystkim o manewr wyprzedzania .
6.0 pewnie daje dużo większą frajdę z jazdy co wiąże się też z częstym odwiedzaniem stacji benzynowej no i najważniejsze 3.2 i 4.0 to silniki rzędowe a 6.0 jest silnikiem w układzie V więc inna kultura pracy
-
No dobra. Włąśnie się stalem włascicielem x300 4,0 z 1996r. no i w nim nie ma wyłącznika trakcji, jest zaślepka. A według wyczytanych informacji przy tej pojemności już powinna być. Czy może była to opcja?
-
Z tego co wiem to x300 miał kontrolę trakcji tylko w opcji
-
A do czego ten przycisk? Sport czy Snow?
-
Sport i neutral :-V