FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Cychol w Lipiec 11, 2011, 10:14:54 am

Tytuł: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: Cychol w Lipiec 11, 2011, 10:14:54 am
Proszę o pomoc. Czym różnią się silniki jak w temacie, nie chodzi mi o moc czy pojemność, a o awaryjność, obsługę, kulturę pracy. Z jakim silnikiem mam szukać JAG-a?
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: Michal_C w Lipiec 12, 2011, 09:04:15 am
Z moich doswiadczen (jechalem i r6 i v8), bardziej mi sie podoba v8 - o wiele wieksza kultura pracy. Troche ma wiecej mocy, ale to czuc tylko przy ekstremalnej jezdzie. Plus v8 jest taki, ze ma 5stopniowa skrzynie biegow, co na trasie bardzo duzo daje. Ja przy 130-140km/h mam okolo 3tys obrotow. Troche uciazliwe jak sie jedzie 10 godzin.
Plus R6 jest taki, ze ma ten charakterek swoj. Nie potrafie tego wytlumaczyc, ale przy wyzszych obrotach ma jakby wyscigowa nute, jak w TVR (ktore to tez w wiekszosci mialy R6). Do tego tanszy w ekspoatacji: dwa napinacze zamiast 4, 6 swiec zamiast 8 itp itd:)
Awaryjnosc tych jednostek jest chyba podobna, czyli niska:) Na forum problemy z tymi silnikami ograniczaja sie do pytan o wymiane rozrzadu (kiedys trzeba zrobic) lub o nikasil. Inne usterki to rzadkosc.
Kolejna sprawa to wnetrze, takze kwestia gustu.
I na koniec - x308 ma kontrole trakcji, ktorej x300 nie ma. A przy mocy ponad 200KM, automacie i napedzie na tyl - jest to raczej przydatna opcja.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: pablo21 w Lipiec 12, 2011, 10:27:43 am
Mogę tylko wypowiedzieć się na temat V8 w x308. Nie wyobrażam sobie tego samochodu bez dźwięku silnika, gdy wchodzisz na 4,5,6 tys. aż do odcięcia to chcę się to powtarzać wciąż i wciąż..niestety drogi rzadko pozwalają na to. 3 tys. obrotów mam przy 170 km/h i bardziej słychać szum powietrza niż pracę silnika. Zgodzę się z poprzednikiem, że kontrola trakcji jest bardzo, ale to bardzo przydatna. Nawet jeśli w zimie nie będziesz używał kota, to w czasie deszczu jest również niezastąpiona. Niestety v8 jest droższy w eksploatacji. Zrobiłem w swoim rozrząd i nie jest to specjalnie trudne, o nikasil się na razie nie martwię, nie mam żadnych objawów, zresztą jak poczytasz trochę na ten temat, to głównie dużo się o tym pisze, bo nie spotkałem nikogo, nawet tutaj na forum, kto miałby z tym problem, powodujący remont silnika.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: Choina w Lipiec 12, 2011, 10:45:36 am
O ile nie ma dużej różnicy w silnikach X308 to w przypadku X300już jest.
3.2 ma starą skrzynie biegów na cięgna bez elektroniki, nie ma kontroli trakcji (w 4.0 jest), pali tyle samo co 4.0
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: Cychol w Lipiec 12, 2011, 11:24:29 am
Czyli najlepiej jest kupić x300 z silnikiem 4.0, albo x308, a co możecie powiedzieć o silniku 4.0 ze sprężarką w xjr z 95-96 roku? Czy sprężarka znacząco wpływa na paliwożerność i czy nie wpływa na zwiększenie awaryjności silnika?
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: 3style w Lipiec 12, 2011, 21:18:54 pm
Z tego, co tutaj na forum gdzieś wyczytałem to xjr6 po mieście wchłonie te dwie dychy...
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: Michal_C w Lipiec 12, 2011, 21:54:47 pm
Mi 3.2 x300 dwie dychy chlonie dosc czesto w korkach.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: booschmen w Lipiec 12, 2011, 23:11:24 pm
Ja mam np 4.0 R6 x300 ktora ma kontrole trakcji bo jest nawet jej wylacznik i po jego nacisnieciu faktycznie lepiej jak jest wlaczona :P
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Wrzesień 30, 2011, 17:27:29 pm
A gdzie jest ten wyłacznik trakcji w x300 4.0?
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: Choina w Wrzesień 30, 2011, 18:59:52 pm
Po prawej stronie kierownicy na pulpicie przycisk TRAC nad napisem Traction. Jeśli nie masz ESP w tym miejscu jest zaślepka.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: Ksion¿e w Październik 01, 2011, 11:06:51 am
Witam wszystkich mam podobne pytanie jak kolega CYCHOL tylko do tych silnikow chcialbym porownac jeszcze 6.0 x300 v12 1995r. Ktory z tych wszyskich polecalibyscie najbardziej?
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: Choina w Październik 01, 2011, 11:27:46 am
4.0 R6 jest najlepszym wyborem
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: Zapek w Październik 01, 2011, 11:32:03 am
Ja od siebie mogę powiedzieć że sam jeździłem x300 3.2 l a teraz śmigam sobie z silnikiem 4 l i różnica jest w samej jeździ spora , silnik dużo żwawiej reaguje na pedał gazu, moim zdaniem 3.2 nie bardzo sobie radzi z masą samochodu i nie chodzi mi tu o kręcenie bączków czy śmiganie bokami tylko o normalna jazdę a przede wszystkim o manewr wyprzedzania .
6.0 pewnie daje dużo większą frajdę z jazdy co wiąże się też z częstym odwiedzaniem stacji benzynowej no i najważniejsze 3.2 i 4.0 to silniki rzędowe a 6.0 jest silnikiem w układzie V więc inna kultura pracy
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Październik 01, 2011, 16:10:12 pm
No dobra. Włąśnie się stalem włascicielem x300 4,0 z 1996r. no i w nim nie ma wyłącznika trakcji, jest zaślepka. A według wyczytanych informacji przy tej pojemności już powinna być. Czy może była to opcja?
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Październik 01, 2011, 16:37:22 pm
Z tego co wiem to x300 miał kontrolę trakcji tylko w opcji
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Październik 01, 2011, 18:35:04 pm
A do czego ten przycisk? Sport czy Snow?
Tytuł: Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
Wiadomość wysłana przez: pablo21 w Październik 01, 2011, 18:37:17 pm
Sport i neutral :-V