FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sting86 w Lipiec 10, 2011, 22:21:40 pm
-
Witam
Ja się dalej męczę z moim autem. Nie mam już siły do niego. Niby nic się nie dzieje strasznego. Zapala się żółta kontrolka i koniec jazdy. Odcina go przy 3 tys. obrotów. Komputer mówi ze jest problem z czujnikiem spalania stukowego. Z tego co ustaliłem czujnik ten albo działa, albo nie działa. Nie może raz działać, a raz nie. Ale jak wymieniałem świece znalazłem olej na świecach ( w komorach świecowych). Wyczyściłem cewki. wydmuchnąłem olej i złożyłem. jeździłem jakieś 200 km i nic się nie zapalało. Ale problem powrócił. Dziwne to bo przecież olej jest izolatorem i nie powinien wpływać na prace układu zapłonowego, Ale wpływa. Pytanie moje takie. Czy są tam w kanałach uszczelki bo nigdzie nie mogę znaleźć. widziałem zdjęcia głowicy i wydaje mi się że nie mogą być połączone z uszczelką pokrywy zaworów. Jeśli ktoś miał podobny problem, albo wymieniał tą uszczelkę to niech piszę. gdzie kupił itd. Pomóżcie bo już nie mam siły do tego mojego kota.
Pozdrawiam.
-
czy olej jest na ścinkach czy przy samej iskrze świecy?
jeżeli przy iskrze to prawdopodobnie masz problem z uszczelniaczem zaworów, który przepuszcza olej do komory spalania.
czy we wszystkich komorach jest ta sama sytuacja?
ps: musisz zawsze pisać o jaki silnik chodzi. przydatną informacja jest też przebieg, bo z postu tego nie wiadomo
-
dodam swoje 3 grosze (chociaż może to jest całkowicie nie na temat)
słyszałem, że problem z pracą samochodu występuje czasami z powodu, że niektóre świece mają gwinty do samego końca, a inne tylko na części i potem takie podtoczenie, które uszczelnia świecę w gnieździe
Mój kumpel miał podobnie, że u niego na świecach z pełnym gwintem Jag nie pracował dobrze, a po zmianie na inne świece było OK.
-
no tak. przepraszam. silnik 3.0 przebieg w granicach 140 tys, a olej jest w komorach świec. między wkręconą świecą, a cewką. :-K
-
A jaki numer błędu był wyświetlany? Udało się rozwiązać problem? Ja mam podobny kłopot, czasem wyskakuje błąd P0333 - sygnał czujnika zbyt wysoki, bank 2. Czy ktoś wie, co to może oznaczać? Gdzie znajdują się czujniki stukowe, są dwa czy jeden? Mam X-Type 3.0
-
Wymieniłem czujnik i po problemie! Trochę kopania było, żeby się do niego dostać :/