FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: 3style w Lipiec 06, 2011, 19:35:47 pm
-
Witam.
Jakieś dwa miesiące temu wymieniłem kompletny rozrząd razem z pompą wody. Najpierw przy odpalaniu pojawiły się lekko falujące obroty, ale tylko przez moment. Teraz do tego doszły stuki w silniku. Mechanik wykluczył; katalizatory, sondy, cewki i świece, komputer pokazał p1111, czyli tez nic. Zamieszczam filmik, może mi podsuniecie coś na myśl:
http://www.youtube.com/watch?v=KnTGNIScUcg (http://www.youtube.com/watch?v=KnTGNIScUcg)
Dodam, że dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Czy jest możliwe, żeby było tak za sprawą źle złożonego rozrządu? Z góry dzięki za pomoc.
-
Najpierw zerknij pod pokrywy, najłatwiej je ściągnąć. sprawdź czy górne napinacze nie są luźne, powinny być napięte. Jeśli coś z nimi jest nie tak, to niestety trzeba zdemontować przednią pokrywę i zobaczyć czy nic się nie zluzowało. Dawałeś nowe śruby do montażu napinaczy, łyżew, prowadnic?Może któraś pękła, niektóre mają klej i przez to są jednorazowego użytku. Nie brzmi dobrze ten silnik.. :'(
-
Ja mialem takie obroty jak odpialem sobie przeplywomierz powietrza (MAF). U niektorych osob, odpiecie przeplywomierza czasem pomaga (oznacza to wtedy, ze jest wadliwy). Sprawdz, czy lewe powietrze gdzies nie dochodzi/uchodzi.
Te stuki to w 40stej sekundzie sa?
Na luzne lancuchy bym nie stawial, bo tam albo wszystko dziala, albo mogila w trybie instant. Mogily nie ma, do tego na cieplym jest w normie. Wiec rozrzad bym raczej odpuscil.
Nagrzany silnik dziala poprawnie? Nie masz spadkow mocy, czkawek itp?
-
Górne napinacze są hydrauliczne, więc jeśli nie działają prawidłowo, może coś stukać..
-
Żadnych spadków mocy i czkawek na ciepłym nie mam. Dziękuję bardzo za wskazówki. Jutro oddaje kota do weterynarza.
Pozdro.
-
Ja mialem ten sam problem w x300 tzn ze cos stukalo po zdjeciu glowicy okazalo sie iz peklo mocowanie pletwy prowadzacej lancuch rozrzadu i odkrecily sie sruby:/
-
Cenna uwaga, przekażę razem z moim filmikiem mechanikowi.
-
Widzisz jak jestes z Krakowa to polecam Ci warsztat na ul Darwina to jest kolo cmentarza na grebalowie a jesli cos to mozesz zawsze zadzwonic do mnie 793281881 i jakos sie umowic to nawet Cie tam podprowadze bo to wlasnie tam robili mi mojego kotka co odkryli kilka innych usterek ktorych nawet serwis nie mogl znalezc.
-
Dzięki, jak coś to się tam wybiorę. Zapisze sobie Twój numer.
Pozdrawiam.
-
No więc problem już naprawiony jakiś czas temu. Pisze o tym, bo ktoś może mieć to samo. Stukał mi napinacz paska z dwóch powodów. Po pierwsze: wadliwie zamontowany nowy napinacz, po drugie fabrycznie krzywo ucięty pasek wielorowkowy. Po poprawie napinacza i montażu nowego paska silniczek chodzi jak zegarek :)