FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: farciarz1910 w Lipiec 04, 2011, 17:19:56 pm
-
witam
bede na dniach wymienial swiece i tu sie pojawia pytanie, jakie ??
moze jakies doswiadczenia ze siwecami juz mieliscie
a wymieniam dlatego gdyz w wilgotne dni przestaje mi pracowac na jeden lub dwa garczki
zaczynam od rzeczy prostych;)
pozdrawiam
-
Dedykowane do modelu NGK platynowe, które wytrzymują 100K km.
-
Zgadzam się z poprzednikiem :-za . Tylko i wyłącznie platynowe nawet u siebie mam je założone :-V :-super :-super
-
ja mam z forda i tez nie narzekam :)
-
sprawdzałem, bo pracuje u dealera forda i wiem, że żadne świece z forda nie odpowiadaja dokładnie tym jaguarowskim ( dedykowanym). Co nie znaczy, że auto na nich nie pojeżdzi...
-
te powinny być dobre ...
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/JAGUAR/S-TYPE%2B%252898--%253E%2529/PTR6D-13/8255/ (http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/JAGUAR/S-TYPE%2B%252898--%253E%2529/PTR6D-13/8255/)
dałeś mi INTRUZ do myślenia mam chyba BOSCHA 0242245573
-
dedykowane świece:
NGK:
LPG 5 1516
PTR6D-13 5598
Denso:
DNSIT20
DNSZT20EPR11
-
odkopie temat czy Bosh 0 242 229 775 bedzie dobry do S-typa 3.0 2001
-
Dedykowane do modelu NGK platynowe, które wytrzymują 100K km.
Njalepiej kupować takie ale te z boscha na pewno będą dobre bo ze świecami to tak jak z płynem do chłodnicy, jaki wlejesz taki będzie.
-
wiem , ale Bosh rekomenduje 4 rodzaje do tego silnika - a te wypadaja bardzo atrakcyjnie cenowo - ale czy bedą właściwe ?
-
Ja biorę od Forda i cenowo też są ok. Po 40 zł za sztukę.
-
Może troche amatorskie pytanie ale nie każdy jest mechanikiem. Jeśli zabieram sie za wymiane świec to musze kupić też uszczelke pod kolektor tak ?? Słyszałem ze są jednorazowe i przy odkręceniu trzeba zakładać nową, a w 3.0 V6 musimy odkręcić żeby się dostać do 3 świec.
-
Jeśli trzeba zdejmować kolektor, to najlepiej wymienić uszczelkę. Przy drugim złożeniu już nie będzie ona tak szczelna...
-
Najlepiej jest je wymienić, chociaż producent przy wymianie świec nie przewiduje ich wymiany. Jest tam 6 szt uszczelek.
-
Najlepiej jest je wymienić, chociaż producent przy wymianie świec nie przewiduje ich wymiany. Jest tam 6 szt uszczelek.
Kolego nie wprowadzaj zamętu uszczelek do wymiany świec jest szt 2!!!! i to nie zawsze akurat tam są nawet elastyczne(wszystko zależy ile czasu spędziły pod kolektorem)
dopiero potem jest 6 szt ale tych nie ruszamy.
A co do marki świec wszystkie aby platynowe lub irydowe(spełniające parametry producenta oczywiście) ale nie widziałem jeszcze aby wytrzymały 100tyś w należytym stanie.
-
Najlepiej jest je wymienić, chociaż producent przy wymianie świec nie przewiduje ich wymiany. Jest tam 6 szt uszczelek.
Kolego nie wprowadzaj zamętu uszczelek do wymiany świec jest szt 2!!!! i to nie zawsze akurat tam są nawet elastyczne(wszystko zależy ile czasu spędziły pod kolektorem)
dopiero potem jest 6 szt ale tych nie ruszamy.
A co do marki świec wszystkie aby platynowe lub irydowe(spełniające parametry producenta oczywiście) ale nie widziałem jeszcze aby wytrzymały 100tyś w należytym stanie.
Najpierw są te pojedyncze a później dwie przy głowicy na poszczególne bloki. Nie raz już wymieniałem świece i cewki.
-
w moim 3.0 v6 są dwie ( górne) uszczelki - po jednej na każdy rząd cylindrów. Nie ma żadnych pojedyńczych!!! Nie są jednorazowe, ale bardzo łatwo je uszkodzić, więc jesli po demontażu nie zauważysz żadnych uszkodzeń, to śmiało możesz je założyć...
-
U mnie są 2 szt. pod kolektorem (AJv6) a reszta jest pod stopką w której zamontowane są wtrychy.
Jakoś tako wyszło że ja tez ich wymieniłem i to nie jeden komplet :-bry
-
swiece zakupione Boscha nr.0 242 229 775 zobaczymy jak beda sie sprawowac po zalozeniu , cena śmieszna udało sie znalesc po 10.33 za sztuke
-
po dysze?? zobaczymy jak będą chodzić ale za tą cenę to nie ma co wybrzydzać, i nawet ich wymiana co 10tyś. bardzo nie zaboli portfela ;)
-
co do sprawowania to zobaczymy po zakupie kota wymienilem na NGK tez zwykle nie platynowe i smigaja juz 4 rok i 50.000 km
-
wiec tak swiece dotarly , zalozone - auto smiga
-
ciekawe jak będzie ze spalaniem, bo na platynowych powinien mniej palić...sie pochwale, że mój po wymianie na nowe świeczki spala średnio 11 l/100 ( benzyny)
-
to akurat nie sa platyny
-
wiem, dlatego ciekaw jestem, czy spalanie wzrośnie...
-
Temat stary..ale.. Potrzebuje swiece do kota. W gre wchodza zwykle nie platynowe/nie warto przeplacac, testowane w innych samochodach. Co obecnie polecacie? Cos mi silnik pracuje nierowno na wolnych obrotach, a pod obciazeniem na nie wszystkie cylindry, dodatkowo mruga check od okolo 4000obr. Swiece i tak musze wymienic, obstawiam tez jakas cewke. Jesli ktos mial podobne problemy, bylbym wdzieczny za info. Moze byc na pw.
-
Jak brak LPG to rzeczywiście iryd/platyna się nie kalkuluje do końca. Od siebie polecam podstawową serię Denso lub NGK. Denso chyba w granicach 15-20zł/szt, NGK może z 5zł droższe.
Albo oryginały kup. 180zł komplet chyba czy jakoś tak