FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: dziadzol w Czerwiec 29, 2011, 17:58:32 pm
-
Przy normalnej jeździe nie ma problemu, wieje równo, ale jak ostrzej skręcę to jakby zaczynało z jednej strony dmuchać mocniej i coś się przelewa i bulgocze...
Wie ktoś, o co chodzi?
-
może pasek się ślizga i moc nie wystarczy?
-
Nie, pasek właśnie został wymieniony i w ogóle klima dmucha dziarsko, może jedynie słabszy nawiew na tył jest, ale generalnie daje radę. tylko to przelewanie...
zastanawiam się czy się coś nie skropliło jak jeździłem z klimą i otwartym dachem. Ma ktoś z kolegów pomysł what the fuck?
-
może masz zatkany odwadniacz i pełno wody w aucie :-hehe
-
Znów pudło, w środku sucho. Ktoś jeszcze ma pomysł?
-
hejka, jestes pewien czy to klima ktora oddaje dzwieki? czy dzwiek jest taki sam przy skrecienie w lewy i prawo?
ja bym na poczatku sprawdzil stan plynu w chlociny oraz czynniku w klimatyzacji. powodzenia !
-
Hmm, szczerze mówiąc nie badałem zmian natężenia, brzmień i częstotliwości bulgotów pod kątem stron lewa/prawa ;D
Zdarza się to od czasu do czasu przy ostrym skręcie, poza tym jest OK. też mi przyszło do głowy, że może brakować czynnika chłodzącego w systemie, ale to przecież obieg zamknięty, nie powinien chyba generować chlupotania, które ewidentnie dobiega z nawiewów klimatyzacji.
Sugerujesz, żeby po prostu nabić klimę? Znasz jakiegoś speca od klimy w Wawie?
A chłodnicę już sprawdzałem, płynu nie brakuje.
PZDR
-
Sprawdź, czy przypadkiem dostaje Ci się woda do wentylatora nadmuchu.
-
Nie wiem jak jest w JAG-ach, ale w niektórych autach z szyberdachem, odprowadzenie wody potrafi się zapchać i stojąca tam woda może chlupać, no i dodatkowo czynić szkody w nadwoziu (korozja)
-
może się zapchać i w autkach bez szyberdachu ,
ale kolega twierdzi że w aucie jest sucho (ale przeciez tego nie widać)
jedynie od spodu sprawdzić drożność wężyka :- pojecia
-
Zgadza się, dopóki korozja na wylot nie przeżre blach w środku będzie sucho, będzie tylko chlupać...
-
Ja to samo mam i dowiedzaialem sie ze to odplyw wody przy przedniej schybie (od zewnacz!). Trzeba kratke pod wycieraczkami odkrecic i da sie dojsc do odplywow. Czesto sie zapychaja i wtedy bulgocze. Musisz sie z tym pospieszyc bo woda moze do dmuchawic sie wlac i potem zwarcie sie robi.
Pozdrowienia!
-
No widzę, że się koledzy w deszczowy weekend do kompów wzięli...dzięki za uwagi.
a ja zanurkowałem w auto i okazało się, że jednak cieknie z lewego wentylatora, rozebrałem osłonę pod kierownicą i wylałem kubek wody, wentylator oszuszyłem i teraz jest prawie OK. Prawie, bo wentylatory dmą równo, ale niestety nie na twarz. Na boki, szybę i w nogi dmucha a środek nad panelem sterowania klimą się zablokował. Ma ktoś pojęcie, jak to zwalczyć? Wcześniej słabował mi nawiew na tył, ale ten środek z przodu walił po oczach zimnym, aż powieki łopotały a teraz padł. ??????
:-help
Inna sprawa to źródło tej wody w blowerze. Szyber jest suchutki, podszybie odkręciłem, tam też kropli wody nie znalazłem. Szyba się chyba delikatnie odkleja w lewym rogu i może to jest źródło problemów, choć z drugiej strony lało przez te kilka dni jak z cebra, dużo jeździłem i parkowałem na deszczu i nic się tym razem nie wlało. Chyba się trzeba będzie wtoczyć na podnośnik i zajrzeć, co i jak... A gdyby się okazało, że zatkane są odpływy klimy to jak je przeczyścić? Można dmuchnąć sprężonym powietrzem bez szkody dla systemu?
PZDR
-
Z tego co wiem ten model ma wadę fabryczną - woda leje się przez wlot powietrza w podszybiu z powodu łatwo zapychających się odpływów.
-
Czyli wstępna diagnoza była prawidłowa - zapchane odpływy wody... ;D
-
No i znów bulgocze lewy blower :-zly
Tylko ciągle nie wiem, skąd się leje. Szybiarze pokręcili głowami i odesłali mnie z kwitkiem - jest niewielkie rozwarstwienie szyby, ale bez wpływu na szczelność. Odpływ w podszybiu jest drożny na 100 proc.
:-help :-help :-help