FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: Angus73 w Czerwiec 28, 2011, 11:06:00 am
-
Witam, mam pytanie do bardziej doświadczonych ode mnie Kolegów. Świeci się kontrolka oleju. Zapala się natychmiast po uruchomieniu silnika i pulsuje "w rytm" obrotów. Przy dodawaniu gazu nie gaśnie. Sprawdziełm poziom oleju w silniku i skrzyni, jest OK i na zimno i na gorąco. Silnik nie kopci, pracuje normalnie. Co to może być?
Czujnik? Pompa oleju? Coś innego?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
-
Kontrolka oleju nie gaśnie bo czujnik wykazuje za małe ciśnienie oleju, zacząłbym od sprawdzenia czujnika, jeżeli się okaże, że czujnik jest Ok, to lepiej nie uruchamiać silnika, bo to prowadzić będzie do zatarcia. W ogóle najlepiej nie uruchamiać silnika, jeżeli ta kontrolka się świeci...
-
Tego się boję. W manualach próbuje odszukać położenie czujnika ale nie mogę na niego trafić. Ktoś wie, gdzie jest czujnik oleju, żeby go ewentualnie wymienić (jeśli to możliwe samodzielnie), bo z tego sprawdziłem, to wymiana pompy oleju (na szczęscie niedrogiej) wymaga rozebrania prawie całego przdu od dołu...
Pozdrawiam,
-
może to Ci pomoże :-V
(http://i916.photobucket.com/albums/ad2/Tygrys3/Emotikony/Emoty/Jag/Beztytuu-16.png)
-
Dzięki za rysunek, teraz wiem czego szukać. Sprawdziłem ceny czujnika, to sam czujnik kosztuje 15 zł. NIe wiem tylko czy samemu da radę to zrobić. Chyba zacznę od tego, bo zaczynać od wymiany pompy to chyba nie warto.
-
Witajcie, wziąłem się za naprawę i po porównaniu schematu który dostałem w poprzednim komentarzu z obrazem "na żywo", wychodzi mi, że miejscu zaznaczonym na zdjęciu czerwoną strzałką, powienien być czujnik. Ale go nie ma. Nie wiem, czy mam pompę innego typu, czy może "źle" patrzę. Będę wdzięczny za sugestie.
Pozdrawiam,
-
Hejka, moze podaj jeszcze dokladnie rocznik i jaki silnik. Ogolnie Ser. III ma dwie, niezaleznych czujnikow cisnienia
oleju, jednego dla kontrolke, drugi dla wskaznika. Co mowi wskaznik? Tez brak cisnienie?
W schemacie powyszym nie ma zadnego czujnika, a przy filtrie masz zawor cisnienie a nie czujnika.
-
Dzięki za info. To jest SIII 4,2 z 1984r. Problem polega na tym, że pali się kontrolka oleju, cały czas. Sprawdziłem ilośc oleju - pełno. Teraz pytanie o ten czujnik czy raczej czujniki w takim razie, gdzie go/ich szukać? Wskaźnik ciśnienia oleju od początku kiepsko działał. Raz pokazywał raz nie. Jak pokazywał to wartości były ok. Z góry dziękuję za pomoc.
-
plecam ta strone ,napewno pomoze :-V
http://www.jaguarclassicparts.com/html/JCPFrames.html?languageId=0&Country=UnitedKingdom&applicationType=JCP
-
He, he. Genialna ;-) dzięki. Pytanie tylko, czy pojemność 4.0. jaka tam jest podawana, można traktować jako 4.2. w SIII?
-
szczerze mówiąc nie wiem ,ale Daimler Limousine ma silnik 4.2
więc może ten będzie pomocniejszy :-V
-
Sprawa rozwiązana, usterka naprawiona. Dotarłem od spodu do czujników, żeby je wymienić, ale zamiast tego znalazłem odpięty kabel od czujnika. Oczywiście wszystko gra i nic już się nie świeci. Gdyby ktoś miał podobne problemy z układem olejowym to służę pomocą, ponieważ w międzyczasie przestudiowałem całą anatomię, fizjologię i patologię tego układu, łącznie ze zbadaniem rynku części zamiennych i ich cen.
Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc, rysunki i adresy sklepów. ;-))))